Ja heb de hele collectie hier staanZijn er nog mensen die de jommeke-strips verzamelen?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ja heb de hele collectie hier staanZijn er nog mensen die de jommeke-strips verzamelen?
Ik heb er 148 van de 340. Serieus wat moeite om die vol te krijgen.Ja heb de hele collectie hier staan
Ik heb heel veel Jommekes tweedehands gekocht via Vinted begin dit jaar. Voor het 2-jarig spook dat hier rondloopt. Ik zou eens moeten controleren, maar op de nieuwste na, denk ik dat de collectie compleet is.Zijn er nog mensen die de jommeke-strips verzamelen?
Ik heb heel veel Jommekes tweedehands gekocht via Vinted begin dit jaar. Voor het 2-jarig spook dat hier rondloopt. Ik zou eens moeten controleren, maar op de nieuwste na, denk ik dat de collectie compleet is.
De Kringwinkel en De Slegte zijn ook interessant om te gaan zoeken.

Niet echt mijn genre vrees ik, maar er zijn echt massa's historische stripreeksen. Ik zou zeggen, spring eens binnen of stuur een mailtje naar een stripspeciaalzaak in je buurt, ze gaan je met plezier verder helpen.Misschien hier nog wat mensen die aanraders hebben?
Ik lees graag strips die historische info geven, maar toch fictie zijn, genre Blauwbloezen, jong verzet, kinderen van het verzet, oorlog van de Lulu's, ... zijn er nog zo enkele die ik hier in kan lezen?
Heb nog zo enkele serieuzere wo II strips proberen te lezen, maar daar vond ik niet veel aan.
Apostata, Adelaars van Rome, Murena, Vae Victis, Alex om er een paar te noemen over het oude Rome bv.Misschien hier nog wat mensen die aanraders hebben?
Ik lees graag strips die historische info geven, maar toch fictie zijn, genre Blauwbloezen, jong verzet, kinderen van het verzet, oorlog van de Lulu's, ... zijn er nog zo enkele die ik hier in kan lezen?
Heb nog zo enkele serieuzere wo II strips proberen te lezen, maar daar vond ik niet veel aan.
Check Grand Prix & Berlijn van Marvano. Beide 3-delige reeks die ondertussen als integraal te koop zijn.Misschien hier nog wat mensen die aanraders hebben?
Eén van mijn favoriete stripverhalen tout court.Als in een Droom
De somberheid en de toon lijkt op die van Soda, een andere reeks van Tome als scenarist.
De laatste pagina en het einde heeft voor mij ook iets ontroerends. Het is de dialoog op het einde en de kleurveranderingen van somber naar fris, en van zwart naar wit. Het effect van het einde is veranderd en voor mij versterkt, door kennis van hoe de geschiedenis van de reeks zich hierna ontvouwde. Het album werd voorgesteld als het eerste album met een meer serieuze ondertoon, maar het werd uiteindelijk het laatste album van T&J in de reeks. De veranderingen van dit album werden daarna ongedaan gemaakt. Het album is dus ergens een vreemde eend in de bijt van die reeks.
Die laatste scène beschouw ik als een soort afscheid (van T&J van R&K).
Ik had graag een stripreeks gezien die dit 'experiment' met R&K had verder gezet, maar het heeft niet mogen zijn.

Kiekeboes, ik heb de Merho collectie gekocht als Nostalgie. De strips gaan van eind jaren '70 tot begin jaren '20 en Merho ging mee met zijn tijd. Van telefoons en auto's tot gsm's en comuters. De complete digitalisering in die periode wordt zo weergegeven. Ging ook van brave strip naar het aanpakken van moeilijke thema's waaronder racisme (Een strip van '10 bevat nog gewoon het N-woord. Niet als beledeging bedoeld in de context van de strip. Het woord werd ook niet gecorrigeerd naar onze tijd. Gelukkig maar.)Ik ben in de sfeer om wat stripverhalen te (her)lezen.
Van De Kiekeboes heb ik nu wat albums met de vampiers (her)lezen (zoals De Kus van Mona; Mona, de Musical; Schijnheilig Bloed). Het heeft misschien met jeugdsentiment te maken, maar ik vind de interacties en combinaties van personages in Mona, de Musical heel leuk gedaan.
Vrouwen Komen van Mars vond ik ook leuk, omdat daar iets interessants werd gedaan met een strip-in-een-strip.
Ik ben vroeger gestopt met het lezen van de De Kiekeboes rond album 106. Tomboy heb ik dus gemist, alsook die keer dat
.een pedofiele bisschop een vampier werd
Van Robbedoes & Kwabbernoot heb ik De Vallei der Bannelingen herlezen en Als in een Droom voor de eerste keer gelezen.
De Vallei heeft voor mij altijd iets ontroerends gehad. Het gaat over blijven geloven in een vriendschap, ondanks de meest nare omstandigheden, al wordt dit nooit zo in het album gesteld met die woorden. De onderhuidse competiviteit tussen Robbedoes en Kwabbernoot in de stripreeks komt hier sterk naar voren. De scène op het einde, waarbij,Kwabbernoot Robbedoes uiteindelijk redt
heeft iets dat de strip ontstijgt. Het is haast spiritueel. Er wordt in dit album ook serieus aan world building gedaan. Nieuwe exotische planten- en diersoorten, een geschiedenis die terugkeert tot Genghis Khan, een mysterieuze. Dan heb je nog die twee ontdekkingsreizigers die zo'n 50 jaar eerder op expeditie gingen. Dat duo is een soort echo voor Robbedoes & Kwabbernoot.ziekte die mensen tot brute agressiviteit leidtDeze voorgangers hadden wel minder geluk...
Over Als in een Droom:
De somberheid en de toon lijkt op die van Soda, een andere reeks van Tome als scenarist.
De laatste pagina en het einde heeft voor mij ook iets ontroerends. Het is de dialoog op het einde en de kleurveranderingen van somber naar fris, en van zwart naar wit. Het effect van het einde is veranderd en voor mij versterkt, door kennis van hoe de geschiedenis van de reeks zich hierna ontvouwde. Het album werd voorgesteld als het eerste album met een meer serieuze ondertoon, maar het werd uiteindelijk het laatste album van T&J in de reeks. De veranderingen van dit album werden daarna ongedaan gemaakt. Het album is dus ergens een vreemde eend in de bijt van die reeks.
Die laatste scène beschouw ik als een soort afscheid (van T&J van R&K).
Ik had graag een stripreeks gezien die dit 'experiment' met R&K had verder gezet, maar het heeft niet mogen zijn.
Kunnen jullie nog zo'n strips die jullie in bepaalde zin hebben ontroerd, of 'verweesd' achtergelaten na het lezen?

Vette coverafbeelding zeg, heel blij mee! En als ik die tekening van Fabio Bono zie, moet ik bijna spugen. Wat een afgrijselijk gedrocht is dat. Precies een puber die net heeft leren tekenen. Dan zijn die strips van Biddeloo toch oneindig veel mooier, terwijl die 40 jaar geleden getekend werden.
. Die coverafbeelding is mooi. Ook dat extra deel ziet er wel goed uit. Al blijft het afwachten tot ik die thuis in realiteit zie. De covers van de vroegere strips waren ook altijd wel interessant vond ik.Even hier op terugkomen: ik ben eens door mijn verzameling gegaan, maar er kan imo maar weinig tippen aan 'Als in een droom'. Zeker wat dat gevoel betreft. Desalniettemin, toch een paar titels die misschien in de buurt komen:Kunnen jullie nog zo'n strips die jullie in bepaalde zin hebben ontroerd, of 'verweesd' achtergelaten na het lezen?
Ik moet de derde Rommelgem nog lezen. Is best een goede reeks inderdaad, zeker voor een spin-off.Ik heb nu toevallig overlaatst de reeks Rommelgem gekocht (drie delen nog maar) zonder voorkennis. Laatste heeft me wel aangegrepen en de eerste twee waren ook wel sterk, ook leuke geschiedenis. Had totaan geen idee dat dit over het verleden van de professor van Robbedoes & Kwabbernoot ging, die reeks nooit gelezen vroeger. Heb er nu wel interesse in gekregen.
Verder ook Beesten burcht gekocht en damn, echt sterk, alleen jammer dat het laatste deel nog zeker een jaar op zich laat wachten.
). Ik denk dat ik gewoon ga wachten tot de reeks volledig uit is en ze dan allevier in één keer ga lezen.