Streamz Streamz

In oktober keek De Standaard er eens naar (helaas achter paywall):
Het komt erop neer dat ze de kosten voor betere infrastructuur, meer bandbreedte, hogere DRM kosten voor 4K en duurdere licenties niet willen betalen. Er is zelfs geen vraag naar beweren ze.

Aangezien je voor HBO (tot nader order) nergens anders terecht kunt dan bij Streamz zit je vast met hun minimum viable product, maar om dan te zeggen dat elke kijker met duimen omhoog de beeldkwaliteit de lucht in prijst, ze praten het vooral voor zichzelf goed.
Bwah dat is deels toch waar.

Als ik in mijn omgeving kijk zegt letterlijk iedereen dat het beeld van streamz scherp is. Dat zijn mensen die een goedkope 500 euro 4k tv van x jaar oud hebben en weigeren om meer te betalen voor premium streaming (4K/Dolby Vision/Dolby Atmos) omdat er volgens hun amper tot geen verschil zichtbaar is.
 
Laatst bewerkt:
Bwah dat is deels toch waar.

Als ik in mijn omgeving kijk zegt letterlijk iedereen dat het beeld van streamz scherp is. Dat zijn mensen die een goedkope 500 euro 4k tv van x jaar oud hebben en weigeren om meer te betalen voor premium streaming (4K/Dolby Vision/Dolby Atmos) omdat er volgens hun amper tot geen verschil zichtbaar is.
Ik heb een “goedkope” 4K TV van € 800 en 9 jaar oud en stoor mij er ook niet aan. Het moeten echt al bepaalde scènes zijn (bv. veel rook) dat je opvallend van die lelijke artefacten ziet. Maar bij normale bewegende beelden ervaar ik geen slechte kijkervaring.

Heb ook Netflix, Disney+ en AppleTV+, dus ik weet dat het beeld beter kan, maar mij er de hele tijd aan storen doe ik dus niet.
 
Net de laatste aflevering gezien van the regime met Matthias Schoenaerts en Kate Winslet.

Vond het toch tof om volgen, alhoewel het maar 6 afleveringen was.
 
Terug
Bovenaan