STRAY

Action PC PS5 PS4 XBOX Stray

De upgrade is dus wel goedkoper dan overgaan van A naar B als A verlopen is?

Volgens mij is de upgrade gewoon even duur als direct de hogere tier nemen want de upgrade-prijs wordt automatisch verrekend op basis van a) het prijsverschil tussen je nieuwe en huidige tier, en b) de periode dat je huidige tier nog loopt. Het wordt enkel goedkoper als je voor zo'n danig lange periode de upgrade doet dat de upgrade meer dan €150 zou kosten, want dat wordt dan gecapt naar €150.
Vandaar dat die 'truuk' ook het meest toegepast wordt op de upgrade van Essential naar Premium, want die kost €60 per jaar, dus van zodra je nog langer dan 2.5 jaar Essential hebt, is de upgrade €149.99 ongeacht van hoe lang je Essential nog loopt.

Dus stel bvb je hebt nog niets. Als je direct 3 jaar Premium neemt, betaal je €359.97. Neem je 3 jaar Essential (€179.97), dan kost direct erna het upgraden naar Premium je €149.99 (ipv €180). Uiteindelijk doe je dus €30 profijt. Voor elk extra jaar dat je neemt ga je nog eens €60 profijt doen (want je upgrade-prijs blijft €149.99 ipv telkens €60 duurder te worden).

Ben je daarentegen enkel geïnteresseerd in Extra, dan moet je al voor 4 jaar Essential nemen om profijtiger uit te komen. De upgrade van Essential naar Extra kost immers €40 per jaar dat je Essential nog loopt.
 
Volgens mij is de upgrade gewoon even duur als direct de hogere tier nemen want de upgrade-prijs wordt automatisch verrekend op basis van a) het prijsverschil tussen je nieuwe en huidige tier, en b) de periode dat je huidige tier nog loopt. Het wordt enkel goedkoper als je voor zo'n danig lange periode de upgrade doet dat de upgrade meer dan €150 zou kosten, want dat wordt dan gecapt naar €150.
Vandaar dat die 'truuk' ook het meest toegepast wordt op de upgrade van Essential naar Premium, want die kost €60 per jaar, dus van zodra je nog langer dan 2.5 jaar Essential hebt, is de upgrade €149.99 ongeacht van hoe lang je Essential nog loopt.

Dus stel bvb je hebt nog niets. Als je direct 3 jaar Premium neemt, betaal je €359.97. Neem je 3 jaar Essential (€179.97), dan kost direct erna het upgraden naar Premium je €149.99 (ipv €180). Uiteindelijk doe je dus €30 profijt. Voor elk extra jaar dat je neemt ga je nog eens €60 profijt doen (want je upgrade-prijs blijft €149.99 ipv telkens €60 duurder te worden).

Ben je daarentegen enkel geïnteresseerd in Extra, dan moet je al voor 4 jaar Essential nemen om profijtiger uit te komen. De upgrade van Essential naar Extra kost immers €40 per jaar dat je Essential nog loopt.
Zeer goeie en duidelijk uitleg thx!
 
Zoals ViperHD zegt dus. Er is een cap van 150 euro voor de upgrade (is omdat je maximaal 150 euro in je portemonnee op de PlayStation Store kunt hebben).
 
Momenteel een Metascore van 83:
 
Net Stray kunnen aankopen, was tot 15 min geleden nog op Binnenkort beschikbaar.
Kost €29.99
 
Weet iemand hoe lang deze verkrijgbaar is via PS extra? Als dit nog een maand is kan ik eigenlijk nog een maand wachten voor ik PS extra neem, dan is het nog goedkoper ( vanwege minder dagen over ) 😅 Als hij echt een tijdje er op staat wacht ik echt gewoon 2 maand ofzo en dan voor nog 5 eurokes xD
 
Daarstraks al een paar uurtjes gespeeld. Voorlopig bevalt het me helemaal.
 
Ik denk wanneer ik upgrade dat ik ook dit een kans geven. Wellicht ga ik wellicht kort voor dat mijn abonnement verloopt eens upgraden voor dit spel te spelen. Probleem is dat ik nog het gevoel heb te veel spellen te moeten spelen voor het zin heeft om PS Extra te nemen, maar op "termijn" zal ik het wel doen. En als je kort voor uw abonnement verloopt voor de resterende tijd upgradet, dan heb ik ook niet het gevoel dat ik 365 dagen PS Extra moet nemen.

Mijn abonnement verloopt in oktober, dus best mogelijk dat ik in september voor enkele games op Extra te spelen upgrade, maar dan bij een nieuw jaarabonnement gewoon weer de reguliere PS Plus neem, tot ik het gevoel dat ik er meer profijt uit kan halen. Al is het niet zo dat PS Plus Extra zoveel meer kost dan PS Plus Essential dacht ik.

Uiteraard kan je ook "per maand" abonneren, en dan kan je ook uw periodes afbakenen (maar per maand is iets duurder dan per jaar).

Weet iemand hoe lang deze verkrijgbaar is via PS extra? Als dit nog een maand is kan ik eigenlijk nog een maand wachten voor ik PS extra neem, dan is het nog goedkoper ( vanwege minder dagen over ) 😅 Als hij echt een tijdje er op staat wacht ik echt gewoon 2 maand ofzo en dan voor nog 5 eurokes xD
Ik denk permanent (of onbepaalde tijd).
 
Laatst bewerkt:
Speciale game, niet direct iets wat ik zou aanschaffen. ben er drie uur mee bezig en nu ist voorlopig pak dit en breng het naar dit etc.
 
Ben er op mijn gemakje aan bezig en geniet er wel van.
Hoewel die “combat” nu niet per se had gehoeven.
 
Terug
Bovenaan