Stomme stoot van de dag

Pizza , een feest.
Ik steek m'n Ooni in gang daarstraks.
Staat op het terras op een goeie meter afstand van m'n living op een tafel.
Bon , het begint (lichtjes) te regenen.
Ik trek de terrasdeur wat tegen en zet me even in de zetel tot de oven op temperatuur is.
Na 10 minuten hoor ik zo'n smerig kletsend geluid.
Ik sta op en vraag me af wat dat was. Ik krijg de terrasdeur in de mot en zie dat het glas gesprongen is.

Moraal van het verhaal. Zet nooit een oven die 450°c heeft binnen een meter van een raam of venster.
Ben ns curieus wat ik de brandverzekering weer ga moeten wijsmaken.

Een vogel kan niet zo hard tegen een 3laags raam kletsen met voorgenoemde schade tot gevolg zeker ?
Ik heb zo'n Outr en daar zit een 'front' bij. Je kan er uw hand onder, boven of voor houden terwijl die de 450 graden aantikt. Doordat je hem dicht kan doen d.m.v. dat front warmt hij ook wel snel op. Kan je de voorkant van een Ooni niet sluiten?

Zit je met bomen dichtbij? Een tak of een stoel kan soms wegwaaien tegen het raam hé.

Ik heb zo'n Outr en daar zit een 'front' bij. Je kan er uw hand onder, boven of voor houden terwijl die de 450 graden aantikt. Doordat je hem dicht kan doen d.m.v. dat front warmt hij ook wel snel op. Kan je de voorkant van een Ooni niet sluiten?

Zit je met bomen dichtbij? Een tak of een stoel kan soms wegwaaien tegen het raam hé.
Ik kan de Ooni niet afsluiten.
Was gewoon m'n eigen stomme schuld.
Begon te regenen en heb de deur wat dichtgetrokken.
Te dicht tegen de oven en klets.

Ik kan de Ooni niet afsluiten.
Was gewoon m'n eigen stomme schuld.
Begon te regenen en heb de deur wat dichtgetrokken.
Te dicht tegen de oven en klets.
Moet ge een reden hebben voor de verzekering ?

Glasbreuk zit toch in uw brandverzekering ?
Wat is mis met "ik kwam thuis en mijn raam was stuk" of "het glas is gesprongen, geen idee hoe het komt"

Ik ging daarnet bij de mama van een vriendin langs omdat ze een hele poos in het ziekenhuis heeft gelegen en ik haar daar niet kon bezoeken ivm covid en alles dus op bepaald moment kijk ik rond in de woonkamer en zie een plant staan die nog niet zo lang geleden klein was en zeg tegen haar 'oh die fiscus is hard gegroeid heee'.
Bedoelde uiteraard ficus en ik had het zelf niet eens door.
Ze keek me kurkdroog aan en keek dan naar haar dochter.

Laten we het gewoon de stomme stoot van het afgelopen jaar noemen.

Bij alle films die ik afspeel zit er zo om de 25 minuten een audio skip. De audio valt dan 1ms weg. Ook bij de VRTMax/Nu app was het geluid niet synchroon.

Kom ik er vandaag achter dat dit dus de slider van Dolby Processing was die uit moest staan. Problem solved, maar toch een serieuze facepalm.

Onze hond heeft de gewoonte om tussen 6u30 en 6u45 wakker te worden voor zijn ontbijt en ochtendtoilet. Dat komt heel goed uit, ik sta mee op en maak de boterhammen, schil de appeltjes en check nog eens de boekentassen etc zodat tegen dat Mr S en de kinderen opstaan dat allemaal gedaan is. Vandaag dus hoor ik het welbekende ‘efkes mijn oren schudden en aan de madam snuffelen’ en ik mijn bed uit, doe heel de reutemeteut en bedenk dan ‘tiens, er beweegt boven precies niks?’ om dan te zien dat het 03u03 is.

Niet zozeer ‘van de dag’ maar wel een indicator van hoe mijn brein werkt. Al denk ik - hoop ik - dat er nog wel moeten zijn:
Je wil niet weten hoe lang ik dacht dat FTFY stond voor F*ck That F*ck You en ik dat een volstrekt normale reactie vond. (Hint: ik zat al láng op dit forum)

Niet zozeer ‘van de dag’ maar wel een indicator van hoe mijn brein werkt. Al denk ik - hoop ik - dat er nog wel moeten zijn:
Je wil niet weten hoe lang ik dacht dat FTFY stond voor F*ck That F*ck You en ik dat een volstrekt normale reactie vond. (Hint: ik zat al láng op dit forum)
LOL staat toch ook voor Lots Of Love?

Toen mijn oma stuurde dat m'n opa gestorven was stuurde ik dan ook meteen 'LOL'.

Een paar keer poging ondernomen om slagroom uit de koelkast te nemen.
1 ste keer onderweg zie ik een ongeopende brief op het aanrecht liggen die mijn man daar heeft gelegd deze ochtend.
Ik open de brief, ga erbij zitten en eet ondertussen een mandarijntje.
Ga dan terug naar de kookpot, beetje er hersendood een in staan roeren dan beseffen dat ik slagroom nodig heb.

Ga naar koelkast maar zie dan een druppeltje tomatensaus dat er gemorst is dus ik neem een doekje en spuitbus en voor ik het weet is de helft van de koelkast gekuist.

Ok terug beetje dood staan roeren, beseffen dat ik een paar dingen in die brief niet heb begrepen, ga terug zitten en lezen en besef een kwartier later dat ik nog steeds geen slagroom heb genomen.

:frown:

Edit; slagroom moet kookroom zijn
Edit nr2; tijd voor een vakantie

Laatst bewerkt door een moderator:
Een paar keer poging ondernomen om slagroom uit de koelkast te nemen.
1 ste keer onderweg zie ik een ongeopende brief op het aanrecht liggen die mijn man daar heeft gelegd deze ochtend.
Ik open de brief, ga erbij zitten en eet ondertussen een mandarijntje.
Ga dan terug naar de kookpot, beetje er hersendood een in staan roeren dan beseffen dat ik slagroom nodig heb.

Ga naar koelkast maar zie dan een druppeltje tomatensaus dat er gemorst is dus ik neem een doekje en spuitbus en voor ik het weet is de helft van de koelkast gekuist.

Ok terug beetje dood staan roeren, beseffen dat ik een paar dingen in die brief niet heb begrepen, ga terug zitten en lezen en besef een kwartier later dat ik nog steeds geen slagroom heb genomen.

:frown:
Als dat een stomme stoot is dan is heel mijn leven een stomme stoot. :unsure:

Er zijn er natuurlijk die je wèl durft delen en diegene die je niet durft delen... 🤪
Ik doelde eerder op het principe: ik moet een lamp vervangen, dus ik ga een nieuwe halen in de garage. Eenmaal in de garage nog vlug de batterij van het schroefmachien in de lader steken. Naast de lader staat een radio, maar die heeft nieuwe batterijen nodig. Even batterijen gaan halen in de bureau, …

Dit is nu wel een fictief voorbeeld, want een echt voorbeeld ben ik … vergeten.

Ik doelde eerder op het principe: ik moet een lamp vervangen, dus ik ga een nieuwe halen in de garage. Eenmaal in de garage nog vlug de batterij van het schroefmachien in de lader steken. Naast de lader staat een radio, maar die heeft nieuwe batterijen nodig. Even batterijen gaan halen in de bureau, …

Dit is nu wel een fictief voorbeeld, want een echt voorbeeld ben ik … vergeten.
Gelukkig doe jij je onderhoud v je wagen niet zelf??😅

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan