Stomme stoot van de dag

Ik voel mij daar nu wel slecht over. Ik dacht dat ik slimmer zou zijn dan dat, maar met praatjes van zo een gladde verkoper raken ze toch vrij ver precies. Maandag toch zelf wat rondbellen.

Ik voel mij daar nu wel slecht over. Ik dacht dat ik slimmer zou zijn dan dat, maar met praatjes van zo een gladde verkoper raken ze toch vrij ver precies. Maandag toch zelf wat rondbellen.
Gladde praatjes zijn hier meestal het signaal om de deur dicht te slaan. :unsure:

Mahneegij, de ene is al wat assertiever om die types af te schepen dan de ander.

Je hebt de juiste reflex om er achteraf wel bedenkingen bij te maken en dat verder te onderzoeken. Niets aan de hand dus, les geleerd. 🤷🏼

Tja ik vind iets tekenen van een wildvreemde aan de deur toch iets verder gaan dan niet assertief zijn. Dat zijn dingen die ze er bijna van in de kindertijd instampen.

Voor hetzelfde geld teken je ergens een contract bij weet ik veel wie die zich uit kan geven voor proximus en als er zou in staan dat je een paar duizend euro verbrekingsvergoeding mag betalen heb je geen poot om op te staan. Of is er nu 1 of andere oplichter aan de haal met je digitale handtekening wat nog een pak erger kan zijn.

Hopelijk een les geleerd en kun je er idd gewoon makkelijk onderuit. En een tip voor gelijk welke vreemde schooiers er aan de deur komt of je opbellen. 2 woorden: geen interesse.

En ze hebben liever dat je het direct zegt dan dat je heel hun verhaal laat doen uit beleefdheid dus je doet ze er een plezier mee.

Ze horen het dagelijks 100 keer en je gaat die mens nooit meer zien in je leven dus who cares wat hij ervan denkt.

Vroeger luisterde ik naar heel hun praatje uit beleefdheid en zei dan dat ik geen interesse had. Tot er eens 1 was die het precies niet zo tof vond en zei dat ik het beter van de eerste keer gezegd had.

Vroeger luisterde ik naar heel hun praatje uit beleefdheid en zei dan dat ik geen interesse had. Tot er eens 1 was die het precies niet zo tof vond en zei dat ik het beter van de eerste keer gezegd had.
Ah, dat zijn de plezantste van allemaal. Diegenen die als job hebben om ongevraagd bij mensen aan te bellen om een verkoopspraatje te komen doen, en daarna nog eens gaan klagen dat ze een verkoopspraatje moesten doen.

Hier jaren terug, woonde net alleen, praatte zo'n gladde kerel zich ook eens binnen. Was zogezegd een "adviseur", die mijn kosten eens ging optimaliseren. Toen hij een contract bovenhaalde heb ik wel meteen gezegd dat ik niets ging tekenen zonder zelf op het gemak alles te bekijken, en dan veranderde die kerel van een snelpratende gladjanus in een normaal persoon, die me zelfs nog aanraadde op de website van de VREG te kijken :unsure:

Maar ik snap wel volledig hoe die mensen kunnen overdonderen hoor, dat is uiteindelijk hun job en sommigen zijn daar zeer bekwaam in. Ik stel me wat vragen bij het wettelijk kader daarrond, en of het ethisch correct is maar kom.

Het zal zo ook wel zijn redenen hebben waarom je in een proximuswinkel je contract niet zomaar terug kan annuleren maar bij zo een gladjanus die aan uw deur staat, wel...

Tja ik vind iets tekenen van een wildvreemde aan de deur toch iets verder gaan dan niet assertief zijn. Dat zijn dingen die ze er bijna van in de kindertijd instampen.

Voor hetzelfde geld teken je ergens een contract bij weet ik veel wie die zich uit kan geven voor proximus en als er zou in staan dat je een paar duizend euro verbrekingsvergoeding mag betalen heb je geen poot om op te staan. Of is er nu 1 of andere oplichter aan de haal met je digitale handtekening wat nog een pak erger kan zijn.

Hopelijk een les geleerd en kun je er idd gewoon makkelijk onderuit. En een tip voor gelijk welke vreemde schooiers er aan de deur komt of je opbellen. 2 woorden: geen interesse.
Bwah, je kan gewoon eender welk contract tekenen bij je thuis. Je hebt wettelijk twee weken tijd om onder zo'n contract onderuit te komen
Eigenlijk zouden we dat met zijn allen beginnen doen om dat soort gladjanussen te kloten, allemaal tekenen en de week nadien dat contract opzeggen. Er zijn natuurlijk wel wat uitzonderingen, maar veel risico neem je dus niet, en je hebt absoluut een poot om op te staan

Als er bij mij zo een aan de deur komt probeer ik het altijd zo snel mogelijk te zeggen. Soms niet makkelijk want die mannen krijgt ge echt geen speld tussen als ze met hun uitleg bezig zijn maar ik zeg altijd: ik koop niet aan de deur, kom toch gewoon even binnen :unsure:

Aan de deur ken ze hier niet gauw, maar ik krijg het vliegend schijt van die gladkakkers van luminus die in de mediamarkt staan. Ik kom voor stofzuigerzakken, niet voor een andere energieleverancier.

Aan de deur ken ze hier niet gauw, maar ik krijg het vliegend schijt van die gladkakkers van luminus die in de mediamarkt staan. Ik kom voor stofzuigerzakken, niet voor een andere energieleverancier.
Maar meneer jij betaalt graag te veel dan?
We willen u helpen om minder te betalen, de energieprijzen stijgen al hard genoeg!

Wast voor optifix? Dan kunt ge die mens naart forum sturen. Kan hij nog iets leren

Mijn ma is nogal nieuwsgierig en goedgelovig. Ik bel haar vandaag om te vragen of ze morgen thuis is om eens langs te komen.

Ik zeg erbij voor de grap: “Ja, want ik moet u iets belangrijks vertellen.”

Ineens begint ze te wenen :unsure:

:help:

Nu wil ik met mijn nosey ass uiteraard wel weten wat je te vertellen had.👀

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan