Stomme stoot van de dag

Bijna ketchup gebruikt als vetstof om vanmiddag mijn omelet te bakken ipv boter. Ik stond net op het punt om de ketchup in de pan te doen toen ik het pas doorhad. :wallbash:

Ik dacht weer dat ik een nieuw woord ging bijleren, maar na googelen ben ik confused...

WO1qPmh.png

Maar ook als ik het door Google voorgestelde "stekker takken" opzoek ben ik nog niet veel wijzer. Dus wat is nu eigenlijk een stekkertak die in de context van een vijvertje kan voorkomen?

K5Iw8G4.png
Westvlaams voor struiken met doornen 😀

beeld je eens in, als je dat in hartje brussel doet.
... dan komen uw buren u dat gewoon zeggen en uw sleutels brengen. Want geloof het of niet, mensen hebben meestal geen interesse om hun eigen omgeving te bezeiken.

Puur anekdotisch, maar zelf 3 keer mee gemaakt (2 keer vriendin 1 keer ikzelf) dat er sleutelbos op de voordeur hing. Twee keer dat de buren het kwamen zeggen, 1 keer een random voorbijganger. Dat was allemaal in Schaerbeek trouwens.

... dan komen uw buren u dat gewoon zeggen en uw sleutels brengen. Want geloof het of niet, mensen hebben meestal geen interesse om hun eigen omgeving te bezeiken.

Puur anekdotisch, maar zelf 3 keer mee gemaakt (2 keer vriendin 1 keer ikzelf) dat er sleutelbos op de voordeur hing. Twee keer dat de buren het kwamen zeggen, 1 keer een random voorbijganger. Dat was allemaal in Schaerbeek trouwens.
ge moogt zeggen wat ge wilt, ik zou er toch niet gerust in zijn daar :D

ben jij blij daar te wonen? zoveel te beter voor u hé.

gisteren sleutelbos (inclusief autosleutel !! ) op mijn voordeur laten zitten, na het werk ! (17.30u)
auto stond 3 meter er naast op de oprit geparkeerd !!

wat ben ik blij dat ik in een goeie buurt woon,deze morgen zaten die gewoon nog op mijn voordeur.

In Brussel?! :eek: Pas op hoor dan. Dan ontploft uw woning binnen de 5 minuten van al die terroristen die daar constant op de loer liggen!

Wanneer mensen als jij in Brussel rondlopen heb ik altijd zin om op uw schouder te tikken en een heel zachte "boe!" te fluisteren in uw oor, om vervolgens te zien hoe hoog je springt van de angst.

In Brussel?! :eek: Pas op hoor dan. Dan ontploft uw woning binnen de 5 minuten van al die terroristen die daar constant op de loer liggen!

Wanneer mensen als jij in Brussel rondlopen heb ik altijd zin om op uw schouder te tikken en een heel zachte "boe!" te fluisteren in uw oor, om vervolgens te zien hoe hoog je springt van de angst.
Dan ga je nog heel lang moeten wachten , want ik kom er haast nooit, tenzij het echt moet.

Donald Trump says Belgium's capital is 'like living in a hellhole'

En
lakigigar zegt het ook :D

Ze zeggen dat in elke grote stad he. Mijn broer had dat eens in hartje Gent toen hij daar nog een studio huurde. Voordeur open en sleutels er op langs buiten. Niks gebeurd heel de dag.

Ze zeggen dat in elke grote stad he. Mijn broer had dat eens in hartje Gent toen hij daar nog een studio huurde. Voordeur open en sleutels er op langs buiten. Niks gebeurd heel de dag.
Ik denk persoonlijk dat ergens op de boerenbuiten, zonder buren vlakbij, de kans ook niet bepaald klein is dat er wordt ingebroken dan.

In winkel, look nodig voor gerecht.
‘Hmmm, zouden we nog look in huis hebben. Zal maar meepakken voor de zekerheid.’
Komt thuis: 637 tenen look in de fruitmand.

Volgende dag, in winkel, look nodig voor gerecht.
‘Hmmm, zouden we nog look in huis hebben. Zal maar meepakken voor de zekerheid.’
Komt thuis: 646 tenen look in de fruitmand.

Voorstel : in uw volgende gerecht doe je 100 tenen look. Dan zie je tenminste die teentjes look wat verminderen. Want met 640+ tenen look moet er niet veel fruit in die fruitmand liggen. Of dat moet een serieus grote fuitton zijn :p.

gisteren sleutelbos (inclusief autosleutel !! ) op mijn voordeur laten zitten, na het werk ! (17.30u)
auto stond 3 meter er naast op de oprit geparkeerd !!

wat ben ik blij dat ik in een goeie buurt woon,deze morgen zaten die gewoon nog op mijn voordeur.

Ooit 10 dagen naar Spanje geweest en voordeur stond bij thuiskomst nog open. Niet gewoon los, open 👌

Ik denk persoonlijk dat ergens op de boerenbuiten, zonder buren vlakbij, de kans ook niet bepaald klein is dat er wordt ingebroken dan.

Hah.... ikke toen ik 2 weken naar Japan ben geweest en toen ik thuis kwam. Ik had zo te zien mijn sleutels laten steken in de deur. En dat was effectief op de boerenbuiten toen.

Gelukkig zat daar eigenlijk niet veel van waarde dat de moeite waard was om te stelen. Dat was nog zo'n oude CRT TV, een videospeler die mijn pa ooit gerepareerd had en waarvan het deksel van de top lag omdat af en toe die video kon blijven steken en je dan wat moest chipoteren om die er te laten uitkomen. En wat meubeltjes van de jaren stilletjes met een paar boeken van de bibliotheek. En wat bloem, olie en andere beperkte voorraden

Heb het toch al elk jaar 1 keer voorgehad dat ik mijn sleutels heb laten steken op de voordeur. Al moet ik eerlijk zijn dat ik mijzelf altijd als dom rund uitscheld en dat het dan toch weer eventjes duurt voordat ik het opnieuw lap.

Dat klopt wel. In Merelbeke hebben we van tijd tot tijd een vlaag inbraken, en da's altijd in de kalmere straatjes. Da's nog een voordeel van op een hoofdbaan te wonen. Mijn garagepoort heeft zo eens een nacht open gestaan terwijl er niemand thuis was, en mijn garage lag vol werkgerief.

Voorstel : in uw volgende gerecht doe je 100 tenen look. Dan zie je tenminste die teentjes look wat verminderen. Want met 640+ tenen look moet er niet veel fruit in die fruitmand liggen. Of dat moet een serieus grote fuitton zijn :p.

Hah.... ikke toen ik 2 weken naar Japan ben geweest en toen ik thuis kwam. Ik had zo te zien mijn sleutels laten steken in de deur. En dat was effectief op de boerenbuiten toen.

Gelukkig zat daar eigenlijk niet veel van waarde dat de moeite waard was om te stelen. Dat was nog zo'n oude CRT TV, een videospeler die mijn pa ooit gerepareerd had en waarvan het deksel van de top lag omdat af en toe die video kon blijven steken en je dan wat moest chipoteren om die er te laten uitkomen. En wat meubeltjes van de jaren stilletjes met een paar boeken van de bibliotheek. En wat bloem, olie en andere beperkte voorraden

Heb het toch al elk jaar 1 keer voorgehad dat ik mijn sleutels heb laten steken op de voordeur. Al moet ik eerlijk zijn dat ik mijzelf altijd als dom rund uitscheld en dat het dan toch weer eventjes duurt voordat ik het opnieuw lap.
Mrs. Pan laat af en toe de autodeur (als ze als passagier meerijdt) wagenwijd openstaan. Tot nu toe nog niets gestolen uit de auto.

Mijn vorige woning was in een dorp, in een woonwijk waar de kinderen nog op straat kunnen fietsen en voetballen en de buren elkaar allemaal bij naam kennen.
Mijn auto stond op de oprit en al diep ingereden tot tegen de poort om naar de achtertuin te gaan. Ik was mijn auto (goedkope Daewoo) vergeten af te sluiten. Auto leeg gehaald (kleingeld, kauwgom, USB stick met muziek, sleutels van mijn ouders hun huis, gps... Lag allemaal uit het zicht in het handschoenenkastje). En die avond of een paar dagen later zijn ze mijn poort komen forceren en hebben ze geprobeerd in te breken via de achterdeur. Gelukkig niet gelukt of werden ze gestoord of zo ik weet het niet.
Mijn stomme stoot bij dit verhaal is dat ik een week later pas door had dat mijn auto leeg geroofd was en dat de achterdeur half open geplooid was. Het was me wel opgevallen dat er geld weg was, mijn kauwgom weg was, mijn muziek opeens niet meer afspeelde, toen ik daarna 's nachts thuis kwam stond de poort wagenwijd open wat ook al gek was. Toen ik ging kijken in het donker naar de achtertuin hoorde ik wel raar lawaai maar ik dacht dat dat beesten waren of zo. 🙈 Ach ja

Dus ja mensen met goeie bedoelingen gaan niet inbreken als uw voordeur open staat of als uw auto niet op slot is. En mensen met slechte bedoelingen zullen wel evenzeer in een stad als in een dorp wonen. 🤷🏼‍♀️

Laatst bewerkt:
Mijn kinderen gaan afzetten op school. Terwijl ik weg ben is Mrs. Chillidog ook vertrokken. Ik heb verlof vandaagz dus keer terug naar huis. Mijn huissleutels liggen binnen. Ik sta hier schoon met mijn flieter in de wind. Best dat het nog mooi we... ah het begint te spetteren.

@xAnyana toevallig thuis vandaag? 😉

Mijn kinderen gaan afzetten op school. Terwijl ik weg ben is Mrs. Chillidog ook vertrokken. Ik heb verlof vandaagz dus keer terug naar huis. Mijn huissleutels liggen binnen. Ik sta hier schoon met mijn flieter in de wind. Best dat het nog mooi we... ah het begint te spetteren.

@xAnyana toevallig thuis vandaag? 😉
Broek vergeten om een aan te doen lijkt me toch net iets erger dan de sleutel thuis vergeten.:unsure:

wij hebben bij mijn ouders nog het slot mogen laten vervangen omdat de sleutel er langs buiten in vastgeroest zat. Bleek dat mijn broer die met zijn zatte botten een jaar of 2 ervoor "kwijt" was, met zijn zatte botten vergeten dus.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan