Stomme stoot van de dag

Ik dacht vorige week "Het is nog schoon buiten, efkes een toerke met de motor doen".
Dus de motor genomen. Steekt daar toch niet de sleutel nog op zeker. Met het contact nog aan uiteraard!
Batterij helemaal naar de vaantjes dus dat viel effe tegen...

Bij m'n vorige auto kon je gewoon de ruitenwissers naar voor plooien (om te wassen) wanneer deze naar beneden waren.
Heel lang geleden hetzelfde geprobeerd bij de auto van m'n vrouw. Met als gevolg dat er lakschade aan de diktekant van de motorkap was.

Met m'n nieuwe wagen moet je via de boordcomputer de ruitenwissers in 'service' stand zetten, dan blijven ze omhoog staan. Ik zal dat geen 2x tegenkomen zoiets.

Na de wagen gepoetst te hebben kruip ik erin en laat ik de ruitenwissers terug naar beneden zakken. Maar deze stonden nog voorover geplooid in plaats van tegen het glas. Dat gaf een enorme 'bam'. Gevolg: lak op de diktekant van de motorkap eraf.

Goe bezig.

Bij mijn auto is het ook zo, Hyundai i30 uit 2017.
Wist ook de eerste keer niet wat ik moest doen toen ik mijn ruitenwissers omhoog wou doen om te vervangen.

Niet vandaag maar ik denk er wel vandaag pas aan. Ik herinnerde mij dat ik een pakje kipfilets had gekocht en nu kan ik die nergens vinden. Ze liggen al zeker niet in de frigo.

Ik heb ze twee weken geleden gekocht :unsure:

Wat voor overdreven systeem is dat nu weer. Zeker een Duitse wagen
'T is nog echt waar ook. Moet dat bij de mijne ook doen
Maar ben meestal te lui daarvoor dus ik hef ze heel voorzichtig op zodat ik er met de spons just onder geraak 😀

Niet vandaag maar ik denk er wel vandaag pas aan. Ik herinnerde mij dat ik een pakje kipfilets had gekocht en nu kan ik die nergens vinden. Ze liggen al zeker niet in de frigo.

Lol, herkenbaar.
Vorig jaar een nieuwe diepvries laten leveren. De oude namen ze mee.
Doos hamburgers vergeten uit te halen dus die zijn daar lekker in blijven zitten. En het was in de zomer 😮

Wachten tot de kip zodanig is gegist dat het pakske ontploft. Dan zal je ze wel rap vinden.
Dat baart me dus echt zorgen. Sinds mijn Corona besmetting is mijn reukzin nog steeds heel beperkt. En dat dus vooral bij stinkende geuren; deo en bijvoorbeeld specifieke etensgeuren zoals stoofvlees ruik ik wel (maar zwak), maar stank zoals grote boodschap (van mezelf of de kinderen) ruik ik nog totaal niet.
Het is dus niet uitgesloten als dat pakje ergens zou openscheuren, dat ik het zelf niet ruik maar mijn buren wel de politie bellen voor een lijkengeur.

Dan heb je ze mss al opgegeten? Eens polsen bij jouw grote vreetzak? 🤪

Ooit eens met mosselen voorgehad.
Tot op vandaag de ergste geur die ik ooit heb geroken.
Ne collega heeft dat bij ons op het werk eens gedaan. Die had pakken mossels nodig voor een test. Hij heeft die eerst een dikke week in de frigo laten liggen en is dan 2 weken op vakantie vertrokken :lol: Bij ons is er niks gebeurd maar bij collega's is die pak dus effectief ontploft.

Ooit eens met mosselen voorgehad.
Tot op vandaag de ergste geur die ik ooit heb geroken.

Ne collega heeft dat bij ons op het werk eens gedaan. Die had pakken mossels nodig voor een test. Hij heeft die eerst een dikke week in de frigo laten liggen en is dan 2 weken op vakantie vertrokken :laugh: Bij ons is er niks gebeurd maar bij collega's is die pak dus effectief ontploft.
Een tijdje terug heeft een misnoegde treinreiziger voor de kloterij twee kilo rotte mosselen op een aantal zetels uitgekapt en uitgesmeerd. Walgelijk. Die geur zat zelfs in het ventilatiesysteem.

Ne collega heeft dat bij ons op het werk eens gedaan. Die had pakken mossels nodig voor een test. Hij heeft die eerst een dikke week in de frigo laten liggen en is dan 2 weken op vakantie vertrokken :laugh: Bij ons is er niks gebeurd maar bij collega's is die pak dus effectief ontploft.

Yep hier ook. En het ergste van al is dat ge dat dus nog moet opkuisen terwijl de stank niet te harden is.

Troost u, ik heb tijdens de verbouwingen minstens 2 keer een hele nacht de garagepoort open laten staan. Waar dus al mijn (duur) werkgerief stond. De ene keer zag ik het pas de dag erna, de andere keer kreeg ik ineens een raar gevoel kot in de nacht en ben ik gaan kijken.

Wij hebben onlangs de koffer van de auto paar uur open laten staan toen we bij iemand op bezoek waren....
Da was schaamtelijk.
Gelukkig geen regen ofzo

Wij hebben onlangs de koffer van de auto paar uur open laten staan toen we bij iemand op bezoek waren....
Da was schaamtelijk.
Gelukkig geen regen ofzo
We zijn zo eens op uitstap geweest, waarbij we bij het terugkomen vaststellen dat onze voordeur openstond.

Pardal met een grote mond en bang hartje het huis in om dan te zien dat er niemand is binnengeweest en we blijkbaar de deur waren vergeten te sluiten.

Garage poort bij ons vorige woning al meermaals laten openstaan, was met afstandsbediening en niet gecheckt of de poort wel toe ging.

Het meeste van alles vergeet ik de auto de sluiten, waardoor ik al veel heb gedacht dat de batterijen van mijn sleutel leeg zijn omdat de auto niet reageert als ik op open duw.

Glazen gemalen peperpotje laten vallen. Vol. Ook duuzed stukskes glas die ik nog de komende maanden terug ga vinden. Al dan niet in mijn voeten of die van de kinderen.

Edit: intussen blijkt dat mijn (voorlopig) stomste stoot vandaag dat proberen op te kuisen met de stofzuiger. Dat blijft daar helemaal niet in.

Glazen gemalen peperpotje laten vallen. Vol. Ook duuzed stukskes glas die ik nog de komende maanden terug ga vinden. Al dan niet in mijn voeten of die van de kinderen.
Een stofzuiger én die ook actief gebruiken, is echt wel een handig iets hoor!

Getekend: een zeer ervaren kluns met ongeveer 3 gehandicapte serviezen.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan