Stomme stoot van de dag

Politiecontrole gisterenavond. Alles in orde8 Nooit drinken. Docuemten tiptop. Ook mijn rijbewijs lag perfect in orde... in het dressoir thuis omdat ik dat daar om onverklaarbare reden heb gelegd sinds dat niet meer in mijn GSM-cover past. Ipv dat gewoon in het handschoenkastje te steken. Dat is dus een pv. Ben benieuwd aan wat voor boete ik mij mag verwachten over een paar dagen :(:rolleyes:

Politiecontrole gisterenavond. Alles in orde8 Nooit drinken. Docuemten tiptop. Ook mijn rijbewijs lag perfect in orde... in het dressoir thuis omdat ik dat daar om onverklaarbare reden heb gelegd sinds dat niet meer in mijn GSM-cover past. Ipv dat gewoon in het handschoenkastje te steken. Dat is dus een pv. Ben benieuwd aan wat voor boete ik mij mag verwachten over een paar dagen :(:rolleyes:
Dat is eigenlijk toch wel straf dat dat in tijden van nu niet allemaal gelinkt kan worden aan uw paspoort 🤷‍♂️

Het zal in principe nog wel meevallen.

Rijden zonder het rijbewijs bij te hebben?​

Wanneer de Politie tijdens een controle een bestuurder om zijn rijbewijs verzoekt, maar deze dit niet op zak heeft, zal men in principe steeds eerst opzoeken (via de gegevensdatabank of via de gemeentediensten) of de bestuurder wel houder is van het juiste rijbewijs.

Indien de bestuurder inderdaad houder is van het rijbewijs, maar het enkel niet bij zich heeft, dan wordt meestal enkel een proces-verbaal van waarschuwing opgesteld waarbij de regularisatieperiode zo kort mogelijk wordt bepaald. De bestuurder krijgt dan een periode om zijn rijbewijs alsnog te vertonen op het politiekantoor, waarbij men geen boete zal ontvangen als dit alsnog gebeurd.

Wanneer je evenwel het rijbewijs niet bij hebt terwijl je nog een andere overtreding beging, bv. bij een ernstige snelheidsovertreding of alcoholintoxicatie, zal de Politie strenger optreden. Vaak zal de Politie het voertuig in bewaring nemen en pas vrijgeven nadat het rijbewijs effectief werd getoond.

Dat is eigenlijk toch wel straf dat dat in tijden van nu niet allemaal gelinkt kan worden aan uw paspoort 🤷‍♂️

Ja, dat dacht ik ook wel... maar het blijft natuurlijk stom! En het ergste is, ik heb echt al een paar keer gedacht 'god ja, ik moet dat rijbewijs nog eens in de auto leggen' maar dan telkens op een moment dat ik dat dan niet meteen (kon) doen of wat dan ook. Ik kan dan zo kwaad zijn op mezelf als dat dan gebeurt. :cautious: Ze waren ook supervriendelijk die agenten. Ik zat daar ook net met de kindjes in de auto op weg naar huis, ze vonden het bijna zelf ambetant 😀
Merci voor de link!

Ja maar bij een pvw zou hij normaal een blaadje moeten gehad hebben met een datum tegen wanneer hij het moet gaan tonen. Als ze echt een PV gemaakt hebben zal het wel een boete zijn.

Wat ik wel heel streng vind voor zoiets. Daar wordt bijna altijd een waarschuwing voor gegeven.

Dat kan opgezocht worden. Maar men is toch verplicht om zijn rijbewijs bij zich te hebben als je met de auto rijdt.

Tijdelijk inhoudingen van een rijbewijs kunnen bv nog niet opgezocht worden

Op weg naar uitstap met mijn vrouw haar schoonouders. Op weg ernaartoe komen ergens aan een typische steenweg, zegt een van de gasten: ik ken dat hier, we zijn hier al eens gepasseerd.
Zeg ik: ja ik heb opa (mijn schoonvader dus) hier ooit al eens afgezet aan een .... En toen zocht ik het woord voor een garage en kon ik er dus niet opkomen he, net op de moment dat we een bordeel op die steenweg passeren en ik zeg dus... een bordeel. :rofl:

Ja het mogen uitleggen aan mijn vrouw, het mogen uitleggen aan mijn schoonouders als we er toe kwamen. En dan vroegen de klein mannen nog: wat is een bordeel?

Laatst bewerkt:
"Je ziet er eens goed uit vandaag" is niet het antwoord dat ze wil.
sick-burn.gif

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan