Stomme stoot van de dag

Meer dan enkel stom. In mijn eigen gemeente een eenrichtingsstraat ingereden e:wallbash: Nu ik weet niet of daar een camera hangt, maar er was ook iemand buiten op dat moment dus ja, gemeld zal het wel worden.
En dan? Ik kan ook beweren dat @Str8_6 in mijn tuin in zijne blote flieter staat, zonder vaststelling door een bevoegde heeft dit geen enkele waarde. Anders zou je ten alle tijde meldingen kunnen doen met als enige doel een ander te pesten.
Derde graadsovertreding.
ALS die correct wordt vastgesteld.
Ze beweren echter ook nog dat ik daar meer dan 80 reed😑 Vlak na een bocht.
Wie is "ze"?

Gewone burgers. iemand die zijn partner kwam afzetten. Geen politie, en heb daarnet even gekeken geen camera.

Ik voel me er persoonlijk wel slecht over. Hoe kon ik zo stom zijn 🥲
Dat zal wel "straf" genoeg zijn dan zeker? 😉

Als getuige van een verkeersongeval in bebouwde kom, had ik ook gezegd aan de agent dat de ene auto "duidelijk veel te snel reed, zeker 70!" En de agent zei me toen ook dat dat geen waarde had, dat de bevindingen van het onderzoek (ik vermoed schade+remsporen?)wel zouden aanwijzen of die auto te snel reed of niet.

Dat zal wel "straf" genoeg zijn dan zeker? 😉

Als getuige van een verkeersongeval in bebouwde kom, had ik ook gezegd aan de agent dat de ene auto "duidelijk veel te snel reed, zeker 70!" En de agent zei me toen ook dat dat geen waarde had, dat de bevindingen van het onderzoek (ik vermoed schade+remsporen?)wel zouden aanwijzen of die auto te snel reed of niet.

Misschien doordat ze snelheid beschouwen als iets wat je met het blote oog moeilijk kan inschatten?

Stel dat een auto door het rood rijdt en hij veroorzaakt een ongeval.
Bestuurder wil zijn fout niet toegeven (er staan ook geen camera's), maar er is wel een getuige.
Heeft die verklaring van die getuige dan nergens een waarde?

(wat natuurlijk een totaal ander voorbeeld is dan de overtreding van @coldvinc, waarbij er geen ongeval gebeurd is)

Misschien doordat ze snelheid beschouwen als iets wat je met het blote oog moeilijk kan inschatten?

Stel dat een auto door het rood rijdt en hij veroorzaakt een ongeval.
Bestuurder wil zijn fout niet toegeven (er staan ook geen camera's), maar er is wel een getuige.
Heeft die verklaring van die getuige dan nergens een waarde?

(wat natuurlijk een totaal ander voorbeeld is dan de overtreding van @coldvinc, waarbij er geen ongeval gebeurd is)

Roekeloos rijgedrag kunnen ze dan wel weerhouden

Roekeloos rijgedrag kunnen ze dan wel weerhouden

Maar in het fictieve voorbeeld van door het rood rijden, kunnen ze moeilijk bepalen wie roekeloos reed, als beide partijen het 'op elkaar steken'.
Uiteraard, een auto die vanuit stilstand vertrekt (waarvoor het groen is geworden) zal normaalgesproken een mindere snelheid hebben dan diegene die nog snel door het rood rijdt.
Dus misschien dat ze daardoor bij onderzoek wel eea kunnen vaststellen.

Is het niet zo dat in zulke zaken het dossier naar de politierechtbank gaat en dat de getuigen daar vooral belangrijk zijn ?
Puur voor het vaststellen van een verkeersinbreuk (ook al vinden die plaats binnen de context van een ongeval) zal de politie geen rekening houden met de verklaring van een getuige (misschien wel vermelden in PV dat naar politierechtbank gaat, maar geen concrete bekeuring of minnelijke schikking).

Maar in het fictieve voorbeeld van door het rood rijden, kunnen ze moeilijk bepalen wie roekeloos reed, als beide partijen het 'op elkaar steken'.
Uiteraard, een auto die vanuit stilstand vertrekt (waarvoor het groen is geworden) zal normaalgesproken een mindere snelheid hebben dan diegene die nog snel door het rood rijdt.
Dus misschien dat ze daardoor bij onderzoek wel eea kunnen vaststellen.

Is het niet zo dat in zulke zaken het dossier naar de politierechtbank gaat en dat de getuigen daar vooral belangrijk zijn ?
Puur voor het vaststellen van een verkeersinbreuk (ook al vinden die plaats binnen de context van een ongeval) zal de politie geen rekening houden met de verklaring van een getuige (misschien wel vermelden in PV dat naar politierechtbank gaat, maar geen concrete bekeuring of minnelijke schikking).

Zal idd door de rechtbank uitgesproken worden in zo een geval.

Je hebt van die kortingen via Engie voor aankopen bij bepaalde ketens. De korting bij Carrefour is bijvoorbeeld 5%. (Je betaalt 47.5€ voor een cheque van 50€) Ik kom niet zo dikwijls in de Carrefour maar nu stond ik daar in de winkel en ik denk: We gaan die korting eens een keertje gebruiken want ik heb voor 50€ aan winkelwaren gekocht en de procedure hiervoor is poepsimpel.

Dus ik probeer dat uit - maar bij het betalen gaat het steeds mis. Ik reboot dan mijn GSM maar er stonden updates klaar. Het duurde zeker een kwartier voor ik eindelijk kan betalen en die cheque in handen heb. Op dat ogenblik was ik enorm gefrustreerd want het ging over een korting van amper 2.5€ en dat moest dan een kwartier duren.

Maar als die cheque in mijn mailbox arriveert zie ik daar staan: Decathlon. Je hebt namelijk ook exact 5% korting bij de decathlon en die korting staat net onder deze van Carrefour in het lijstje, en ik had daar natuurlijk op geklikt. :wallbash:

Vanochtend naar Disneyland willen vertrekken en huissleutel niet vinden. Heel m’n whereabouts van gisteren afgelopen en uiteindelijk gevonden in de vuilzak, opgerold in het afvalpapier van de frieten 🤦‍♂️

Vanochtend naar Disneyland willen vertrekken en huissleutel niet vinden. Heel m’n whereabouts van gisteren afgelopen en uiteindelijk gevonden in de vuilzak, opgerold in het afvalpapier van de frieten 🤦‍♂️
De echte, doch goed verdoken, humble brag is wel dat zijn "huis"sleutel blijkbaar gewoon de poorten van Disney open doet.

BG-Disney style bitchezzz
header2.gif

Al van enkele dagen geleden, laatste avond in een vakantiehuisje en er was nog een (ongebakken) steak over van de BBQ en een restje bolognese saus.
Leek me ideaal te combineren met een glas whisky (want dat gaat bij alles). Steak gebakken in de pan en daarna het onzalige idee gehad om die pan direct in de pompbak onder de kraan te zetten. De “dampkap” bleek geen afvoer naar buiten te hebben dus de stoomwolk ging gewoon de keuken/living in waarna de rookmelder hardnekkig bleef afgaan. Om half 1 ‘s nachts.
Het was wel lekker trouwens en m’n kinderen zijn er niet van wakker geworden (anders had ik de steak nog moeten delen met m’n zoon).
Het licht in de huisjes naast ons ging wel terug aan :unsure:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan