Gisteren tijdens een rommelmarkt in een deelgemeente, een stukje er van met de fiets gedaan.
Ik weet het, dat is niet ideaal, maar of het echt verboden is... Zo stapvoets met je fiets tussen de mensen manouvreren.
Er is daar een stand waar mensen hun inboedel tot bijna halfweg de baan hadden gelegd. Ik rij met m'n fiets op een doos met een schaakspel in.
Onmiddellijk begonnen die schrale mensen me aan te vallen "kijk waar ge loopt lomperik"

. Ik wou om de escalatie en schaamte te vermijden nog 5 euro geven daar voor, begint ze natuurlijk 10 euro te eisen.
Dan ben ik toch ook uit mijn kolère geschoten en gezegd "tis de bedoeling op rommelmarkten dat er afgeboden wordt, niet opgeboden. Take it or leave it".
Ze doet die doos open en gooide de hele inhoud over mijn kop. Op dat moment wou ik haar bij de keel grijpen in tussen haar pluche beren gooien, maar met al die getuigen leek me dat dan ook geen goeie zet. Een goede ouderwetse fluim met het woordje "schaakmat" leek me wel nog gepast, maar uiteindelijk gewoon ribedebie weg ermee hoor. Aan zo'n kansloze gevallen spendeer ik geen tijd meer.