Stomme stoot van de dag

Aardappels snijden met een pas geslepen mes.

Resultaat : bijna m’n vingertop geamputeerd.

5 hechtingen waarvan 2 door de nagel. Antibioticakuur en een disis pijnstillers.

Een week thuis maar aangezien het de duim betreft is gamen een no go.

Ik voel me zo slim en handig nu.

Smh.
Hetzelfde eens meegemaakt, maar dan met tomaten. Het lastigste was autorijden omdat ik toen nog geen automaat had.
 
Gisteren hele dag zeer lage glucose ondanks wat ik aan het eten was en dat ik niets voelde wat op lage glucose kon wijzen. Begon toch te twijfelen of de sensor in mijn arm niet kapot was. Heb zo nog een 2e glucosemeter om via bloedprik bij twijfel te meten. Dus die uit gepakt op het werk: batterij leeg. Is ook iets dat je vrij weinig gebruikt sinds de sensoren in gebruik genomen zijn, enkel in deze gevallen eigenlijk, dus ja dat was al een tijdje geleden met alle gevolgen van dien.
Collega is in het spijtige zelfde geval van mij dus bij haar gaan vragen of ik even die van haar mocht gebruiken en zo toch wel bevestiging van de kapotte sensor.
's avonds kom ik thuis. USB kabel gepakt, in die meter en ingestoken in stopcontact. Bij slapen gaan nog datzelfde symbool van lage batterij. Ik zal hem laten inzitten deze nacht, hij zal dan wel opgeladen zijn. Deze morgen nog altijd datzelfde symbool erop. Toen viel mijn Frank (of euro) dat is geen USB poort om op te laden maar data af te halen. Meter zelf werkt op knoopcel batterijen :wallbash:
 
Ver moeten zoeken naar deze...


Gisterenavond na een volledige werkdag wou ik wat verder doen met het plaatsen van nieuwe wandpanelen in ons vernieuwde gastentoilet.
Ik moest op een bepaald moment een paneel in een bepaalde vorm zagen om tegen een schuine wand te zetten en er een gat in maken voor een stopcontact.
Het lukte me maar niet om uit te vissen hoe ik die hoek moest uittekenen op dat paneel.
Ik zei het nog tegen m'n vrouw " het lukt precies niet meer, ik zou beter stoppen".
Maar ik dacht, nog deze laatste afwerken Dus toch verder gedaan en met dat paneel richting de garage gegaan en de juiste hoek eraf gezaagd. Daarna wou ik met een klopboor het gat maken voor dat stopcontact. Maar m'n boor blokkeerde ineens, dus ik wou er een tikje tegen geven. Net op dat moment schiet die terug in gang.


Uit reflex me weggetrokken maar te laat. M'n duim geraakt, bloed overal maar niets van pijn.
Ik kom binnen, spoel m'n hand af onder de kraan en merk hoe diep het was. Bijna tot halfweg. Als ik 'n duim strekte plooide die snee heel vlot en vrij ver mee open. (Verschrikkelijk vies zicht)
Had ik iets trager gereageerd ik had wss m'n eigen duim geamputeerd.

Foto's en een filmpje naar m'n nicht (huisarts) gestuurd en die raadde me aan om naar de spoeddienst te gaan.

In een spoiler voor mensen met een gevoelige maag: (filmpje ga ik jullie besparen)
1000008196.jpg

1000008211.jpg

Uiteindelijk veel geluk gehad, pees niet door dus ik ben er vanaf met 7 draadjes.
De zenuw wel volledig door dus voel niets meer in m'n duim momenteel. (Vandaar wss ook dat ik geen pijn had)
Als ik geluk heb kan het gevoel (deels) terugkomen na een week of 6, anders voor de rest van m'n leven geen gevoel meer in m'n duim.



@mods, als die foto's niet zouden mogen laat het me weten en ik delete ze direct
 
Ver moeten zoeken naar deze...


Gisterenavond na een volledige werkdag wou ik wat verder doen met het plaatsen van nieuwe wandpanelen in ons vernieuwde gastentoilet.
Ik moest op een bepaald moment een paneel in een bepaalde vorm zagen om tegen een schuine wand te zetten en er een gat in maken voor een stopcontact.
Het lukte me maar niet om uit te vissen hoe ik die hoek moest uittekenen op dat paneel.
Ik zei het nog tegen m'n vrouw " het lukt precies niet meer, ik zou beter stoppen".
Maar ik dacht, nog deze laatste afwerken Dus toch verder gedaan en met dat paneel richting de garage gegaan en de juiste hoek eraf gezaagd. Daarna wou ik met een klopboor het gat maken voor dat stopcontact. Maar m'n boor blokkeerde ineens, dus ik wou er een tikje tegen geven. Net op dat moment schiet die terug in gang.


Uit reflex me weggetrokken maar te laat. M'n duim geraakt, bloed overal maar niets van pijn.
Ik kom binnen, spoel m'n hand af onder de kraan en merk hoe diep het was. Bijna tot halfweg. Als ik 'n duim strekte plooide die snee heel vlot en vrij ver mee open. (Verschrikkelijk vies zicht)
Had ik iets trager gereageerd ik had wss m'n eigen duim geamputeerd.

Foto's en een filmpje naar m'n nicht (huisarts) gestuurd en die raadde me aan om naar de spoeddienst te gaan.

In een spoiler voor mensen met een gevoelige maag: (filmpje ga ik jullie besparen)

Uiteindelijk veel geluk gehad, pees niet door dus ik ben er vanaf met 7 draadjes.
De zenuw wel volledig door dus voel niets meer in m'n duim momenteel. (Vandaar wss ook dat ik geen pijn had)
Als ik geluk heb kan het gevoel (deels) terugkomen na een week of 6, anders voor de rest van m'n leven geen gevoel meer in m'n duim.



@mods, als die foto's niet zouden mogen laat het me weten en ik delete ze direct
Ik duim voor je dat alles goed komt.
 
Ver moeten zoeken naar deze...


Gisterenavond na een volledige werkdag wou ik wat verder doen met het plaatsen van nieuwe wandpanelen in ons vernieuwde gastentoilet.
Ik moest op een bepaald moment een paneel in een bepaalde vorm zagen om tegen een schuine wand te zetten en er een gat in maken voor een stopcontact.
Het lukte me maar niet om uit te vissen hoe ik die hoek moest uittekenen op dat paneel.
Ik zei het nog tegen m'n vrouw " het lukt precies niet meer, ik zou beter stoppen".
Maar ik dacht, nog deze laatste afwerken Dus toch verder gedaan en met dat paneel richting de garage gegaan en de juiste hoek eraf gezaagd. Daarna wou ik met een klopboor het gat maken voor dat stopcontact. Maar m'n boor blokkeerde ineens, dus ik wou er een tikje tegen geven. Net op dat moment schiet die terug in gang.


Uit reflex me weggetrokken maar te laat. M'n duim geraakt, bloed overal maar niets van pijn.
Ik kom binnen, spoel m'n hand af onder de kraan en merk hoe diep het was. Bijna tot halfweg. Als ik 'n duim strekte plooide die snee heel vlot en vrij ver mee open. (Verschrikkelijk vies zicht)
Had ik iets trager gereageerd ik had wss m'n eigen duim geamputeerd.

Foto's en een filmpje naar m'n nicht (huisarts) gestuurd en die raadde me aan om naar de spoeddienst te gaan.

In een spoiler voor mensen met een gevoelige maag: (filmpje ga ik jullie besparen)

Uiteindelijk veel geluk gehad, pees niet door dus ik ben er vanaf met 7 draadjes.
De zenuw wel volledig door dus voel niets meer in m'n duim momenteel. (Vandaar wss ook dat ik geen pijn had)
Als ik geluk heb kan het gevoel (deels) terugkomen na een week of 6, anders voor de rest van m'n leven geen gevoel meer in m'n duim.



@mods, als die foto's niet zouden mogen laat het me weten en ik delete ze direct
Ja kameraad gij hebt chance gehad! Het is mij niet duidelijk hoe je dit nu voor elkaar gekregen hebt met een klopboor. Maar ik ken het, 't is laat, ge zijt vermoeid en plots denk je niet zo helder meer.

Hopelijk herstel je vlot en volledig!
 
Ver moeten zoeken naar deze...


Gisterenavond na een volledige werkdag wou ik wat verder doen met het plaatsen van nieuwe wandpanelen in ons vernieuwde gastentoilet.
Ik moest op een bepaald moment een paneel in een bepaalde vorm zagen om tegen een schuine wand te zetten en er een gat in maken voor een stopcontact.
Het lukte me maar niet om uit te vissen hoe ik die hoek moest uittekenen op dat paneel.
Ik zei het nog tegen m'n vrouw " het lukt precies niet meer, ik zou beter stoppen".
Maar ik dacht, nog deze laatste afwerken Dus toch verder gedaan en met dat paneel richting de garage gegaan en de juiste hoek eraf gezaagd. Daarna wou ik met een klopboor het gat maken voor dat stopcontact. Maar m'n boor blokkeerde ineens, dus ik wou er een tikje tegen geven. Net op dat moment schiet die terug in gang.


Uit reflex me weggetrokken maar te laat. M'n duim geraakt, bloed overal maar niets van pijn.
Ik kom binnen, spoel m'n hand af onder de kraan en merk hoe diep het was. Bijna tot halfweg. Als ik 'n duim strekte plooide die snee heel vlot en vrij ver mee open. (Verschrikkelijk vies zicht)
Had ik iets trager gereageerd ik had wss m'n eigen duim geamputeerd.

Foto's en een filmpje naar m'n nicht (huisarts) gestuurd en die raadde me aan om naar de spoeddienst te gaan.

In een spoiler voor mensen met een gevoelige maag: (filmpje ga ik jullie besparen)

Uiteindelijk veel geluk gehad, pees niet door dus ik ben er vanaf met 7 draadjes.
De zenuw wel volledig door dus voel niets meer in m'n duim momenteel. (Vandaar wss ook dat ik geen pijn had)
Als ik geluk heb kan het gevoel (deels) terugkomen na een week of 6, anders voor de rest van m'n leven geen gevoel meer in m'n duim.



@mods, als die foto's niet zouden mogen laat het me weten en ik delete ze direct
Vettig! :love:

Als ge zo vermoeid zijt heb je niet alles meer onder de duim natuurlijk.
 
Ik snap niet waarom jullie allemaal van die domme moppen maken. Ge kunt ook gewoon een duimpje als reactie op zijn post geven hé djeezus zeg

Ik hoop dat het goed geneest @Waelvis :hug:
 
Ik wou eentje maken met "Duimn!' Maar ik ga het toch maar niet doen. Veel beterschap Waelvisken!

Ik voel de pijn, ik heb mijn pink er zo half afgesneden.
 
Ik wil toch ook even een situatieschets van hoe dit gebeurd is.
De klokboor zat vast in het paneel en waartegen wou je dan tikken? (terwijl je de gasknop van de boormachine ingedrukt had dan?)
 
stomme stoot van vorige dinsdag .... (al kan ik er weinig aan doen)

Soit maandag werd ik dus opnieuw slachtoffer van creditcard fraude.(nog steeds niet wetende HOE ??)
Dus dinsdag tijdens mijn thuiswerkdag al mijn wachtwoorden zitten veranderen, wegens paranoia gevoel.


Alles verliep goed, tot mijn FB/instagram wachtwoord verandering. Daar zag ik dat het al 6 jaar geleden was, dus ik zeg tis hoog tijd.
Ik verander wachtwoord, maar krijg geen bevestiging. Ik zeg das vreemd. ik kon opeens niet meer inloggen met oud en nieuw wachtwoord.
Ik begon al te zweten. Dat proces van wachtwoord change 4 a 5 keer herhalen, telkens ander wachtwoord. op den duur wist ik het zelf nie meer.

Maar nog steeds: ik kon nie inloggen.
Tot ik na half uur toevallig op radio hoorde van die fameuse META platligging.... Ik dacht oef, tligt niet aan mij.
Na een uur ofzo was alles terug normaal lag ik op news sites.
Probeer ik in te loggen "you tried to change password to many times, suspicious activity. Try wait 24 hours" grrmmmllll.....
(vooral irritant omdat ik messenger ook niet meer in kon, en dat gebruik ik toch wel voor het werk..)
 
Zondag beginnen snoeien vooraan in mijn tuin. Voor de helft kunnen doen en dan maar de emmer met snoeisel binnen in de garage gezet met de bedoeling van maandagavond na het werk verder te doen. Niet dus want al 2 avonden regen en dus niet meer van gekomen. Gisterenavond een rups in ons keuken gevangen en buitengezet. Toen ik er deze morgen nog eens 4 tegen gekomen ben in de garage, de berging en de keuken viel mijn Frank van waar ze komen. De emmer toch maar direct achteraan buiten gezet...
 
‘Kan je mijn shirt wassen voor morgen?’
Geen issue voor SuperHuisvrouw Squid, fluitend naar de wasmand, shirt er uit, in de wasmachine, in de droger, uithalen om te strijken en … ipv een wit t shirt is het een witte pyjamabroek van Squid. Dat ding is dan nog in een soort fleece, waar zat mijn hoofd?
 
‘Kan je mijn shirt wassen voor morgen?’
Geen issue voor SuperHuisvrouw Squid, fluitend naar de wasmand, shirt er uit, in de wasmachine, in de droger, uithalen om te strijken en … ipv een wit t shirt is het een witte pyjamabroek van Squid. Dat ding is dan nog in een soort fleece, waar zat mijn hoofd?
Wasmachine en droger laten draaien met 1 t shirt. Blij dat ik die elektriciteitsrekening niet moet betalen.
 
Terug
Bovenaan