Album of the week Steppenwolf - Steppenwolf 7 (1970)

Zat het debuutalbum te beluisteren enkele keren op een rij, tot ik doorhad dat 'Ball Crusher' er niet tussen zat en er nog een '7' achter moest...

Wat hun vijfde betreft viel 'Renegade' meteen op.
'Foggy mental breakdown' had wat tijd nodig om goed te vinden.
'Hippo Stomp' was best nog vermakelijk.
De rest was meh.

Het debuut heeft drie sterke mannelijke nummers na elkaar met 'Berry rides again' tot 'Born to be wild'.
Doet je goesting krijgen om een bierbuiken en bikers uit te nodigen naar een stripteasebar en 1-dollar-biljetten te smijten naar het podium en "leve het patriarchaat" te roepen, simpelweg omdat het kan.
'Desperation' was anders, doch niet slechter.
Ik had beter eerst het topic doorgenomen en dan begonnen met luisteren want ik heb exact dezelfde fout gemaakt.. :wallbash:
Niet dat dat zo'n ramp is: hun debuut is best een goeie plaat met enkele echt goeie nummers op zoals Born to be Wild (zelfs al is dat zo grijsgedraaid als iets) of The Pusher.

Maar goed, het gaat hier niet over hun debuut maar over Steppenwolf 7.
En net zoals @FlyingHorseman vind ik deze toch een tikje minder dan het debuut. Het is verre van slecht, luister vlot weg en voor je het weet ben je 40 minuten verder. Maar zoveel blijft er niet hangen: soms klinkt het wat standaard en braaf. Snowblind Friend is er bijvoorbeeld zo ééntje.
Vooral Ball Crusher en Renegade springen er voor mij op een positieve manier uit. Edit: Hippostomp nog vergeten te vermelden :)

Conclusie: tof plaatje maar voor mij niets wereldschokkends dat ik nog eens snel ga opzoeken.
 
Deze onlangs geluisterd in de auto en het was helemaal anders dan ik mij had voorgesteld (afgaande op dat ene nummer dat ik kende van Steppenwolf). Lekkere rockmuziek met heel wat blues-invloeden. Perfect om in de wagen te zitten. Heb er van genoten!
 
Super standaard rock, waar ik niks negatief wil zeggen. Het is voor mij persoonlijk allemaal wat te standaard.

Luisterd nog wel snel weg, maar is echt zoiets dat mij niet bij de ballen kan grijpen. Klassieke rock is echt niets voor mij en ik ga dit om eerlijk te zijn niet meer opzetten.
Ik wist ook niet dat born to be wild van hun was. Gelukkig heeft deze plaat nog wel net iets meer dan dat cliché stront nummer dat born to be wild is.

Productie is oké, en hetzelfde met de artwork.

Een ok plaatje in een genre dat mij niet ligt. Sorry dat ik er niets meer over kan zeggen, want ik vond dit niet persé slecht al komt het wel zo over met wat ik hier neerpen.
 
Terug
Bovenaan