Stempelen en opleiding

Zinja

Member
Hoi,
Ik start in februari met een opleiding bij de VDAB die 2 maanden duurt, nu ben ik nog tot dan aan het werk in de metaalsector waar geen flexijob mogelijk is.
Echter is de opleiding maar 4 dagen in de week en is de vraag gekomen om 1 dag dan te gaan werken waar ik nu werk.

Nu is mijn vraag mag je 1 dag in de week bijwerken terwijl aan het stempelen bent tijdens je opleiding, of zijn er teveel nadelen aan verbonden?

Dat is zeker mogelijk, maar praktisch kan dit enkel met dag contracten. Anders ga je te weinig werken om een bijpassing van de werkloosheid te krijgen.

Doe dit wel niet via interim, tenzij het interimkantoor belooft aan de werkgever dat ze je niet gaan binden aan hen daardoor (anders heb je miserie om een vast contract te krijgen)

Klinkt wel fishy, ontslagen worden door werkgever -> stempelen en opleiding en werken tijdens het stempelen bij werkgever.

Waarom ben je dan ontslagen in de eerste plaats, of zie ik het nu te kortzichtig

Ik wist vorig jaar al in oktober dat mijn opleiding in februari ging starten, en aangezien dit mijn nieuwe werkgever is sinds toen heb ik mij een tijdelijk contract laten opmaken dat eindigt een dag voor mijn opleiding bij de VDAB.
Had ik dit niet gedaan dan had ik geen recht op een uitkering gedurende de periode van mijn opleiding.

Het werk wat ik nu doe heb ik heel mijn leven al gedaan maar na 2 herstructureringen heb ik het gehad en wil ik me omscholen.
Ik doe het nog wel graag maar niet meer als hoofdberoep.

Terug
Bovenaan