Steelseries Arctic Nova Pro

Stonaar

Active member
Supporter
Hey allen,

Vandaag deze headset gekocht voor de pc en de audio is echt subliem :).
Ik wou echter dolby atmos of DTS-X gebruiken met deze headset maar de Steelseries software heeft Sonar geactiveerd en heeft hiermee een 5tal extra audio apparaten aangemaakt.

Heeft iemand ervaring met deze headset?
Laat ik Sonar best geactiveerd of kan ik overschakelen naar Dolby of DTS zodat die additionele audio devices weg kunnen?
Hoe moet je die Sonar eigenlijk configureren, vind daar niet echt heel veel informatie over terug.

Dank voor jullie hulp!

Om dat “probleem” op te lossen heb ik het probleem niet geïnstalleerd. Ik heb die sonar geprobeerd vlak voor ik Windows herinstalleerde, en tot dezelfde conclusie gekomen dat dat nogal nest is. Voor mijn gebruik dan toch, er zal vast wel ergens iemand content mee zijn. Ik heb heel die software van Steelseries nog altijd niet opnieuw geïnstalleerd, en ik heb dus ook al die clutter niet. Ik zou eens kijken of je die sonar niet gewoon af kan zetten, want da’s optioneel voor zover ik dat begrepen heb.

Steelseries zelf aan het woord

Sonar is meer voor de pc gamer die allerhande zaken wil personaliseren. Gaande van EQ-profielen tot audiomix voor streaming/party chat.
Engine is om settings op je DAC/headphone zelf te gaan opslaan, denk daarbij aan bepaalde profielen inzake EQ of RGB.

Ding is dat ik hier vaak conflict heb met de geluidskaart van het moederbord (Realtek fyi). Zonder de Steelseries GG software en onderliggende Sonar gaat meestal alles vlot. Bij opstarten heb ik dan nergens geluid meer en moet ik manueel, in de mixer van Sonar, de output veranderen van Realtek naar de Gamedac. De meerwaarde blijft, voor zover ik alles goed doorheb, toch eerder beperkt.

Dus ja, niet installeren is eigelijk nog zo geen slecht idee gezien het out of the box gewoon werkt.

Hey allen,

Vandaag deze headset gekocht voor de pc en de audio is echt subliem :).
Ik wou echter dolby atmos of DTS-X gebruiken met deze headset maar de Steelseries software heeft Sonar geactiveerd en heeft hiermee een 5tal extra audio apparaten aangemaakt.

Heeft iemand ervaring met deze headset?
Laat ik Sonar best geactiveerd of kan ik overschakelen naar Dolby of DTS zodat die additionele audio devices weg kunnen?
Hoe moet je die Sonar eigenlijk configureren, vind daar niet echt heel veel informatie over terug.

Dank voor jullie hulp!
Voor de High-res mode moet je uiteraard de specifieke selectie maken op de GameDAC. Tegelijk moet je samplerate ook op 24 bit / 96kHz staan, deze stel je normaal in bij het Windows audiodevice menu.

DTS heb ik hier nu in gewone PC modus opstaan, ook in combinatie met Sonar geen probleem. Samplerate staat dan op de standaard 16bit / 48kHz (dacht dat dit gelijk staat aan CD-kwaliteit).

Voor de High-res mode moet je uiteraard de specifieke selectie maken op de GameDAC. Tegelijk moet je samplerate ook op 24 bit / 96kHz staan, deze stel je normaal in bij het Windows audiodevice menu.

DTS heb ik hier nu in gewone PC modus opstaan, ook in combinatie met Sonar geen probleem. Samplerate staat dan op de standaard 16bit / 48kHz (dacht dat dit gelijk staat aan CD-kwaliteit).
Thx voor de tips!

Terug
Bovenaan