Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Akkoord hoor maar ik vraag mij wel af of mensen nog zo getriggerd zullen zijn om te blijven focussen op puur waarde creatie of dat men nu ook niet eens wat vroeger uit de zaak zal durven halen. Niet om die 10 procent te omzeilen maar vooral na de uitspraken dat wanneer de opbrengt niet hoog genoeg is men zou kijken om de percentages te verhogen.
Akkoord hoor maar ik vraag mij wel af of mensen nog zo getriggerd zullen zijn om te blijven focussen op puur waarde creatie of dat men nu ook niet eens wat vroeger uit de zaak zal durven halen. Niet om die 10 procent te omzeilen maar vooral na de uitspraken dat wanneer de opbrengt niet hoog genoeg is men zou kijken om de percentages te verhogen.
Het probleem is dat men nauwelijks ziet wat er echt met ons belastinggeld gebeurt. Afgezien van de corruptie en het vullen van een bodemloze put, worden functies verdeeld in een benoemingscarrousel waar loyaliteit belangrijker lijkt dan bekwaamheid. Vriendjespolitiek en politieke zelfbediening zijn schering en inslag, waarbij postjes worden toegekend om elkaar te belonen in plaats van het algemeen belang te dienen.
De meerwaardebelasting van 10% wordt verkocht als een solidariteitsbijdrage, maar zal in de praktijk nauwelijks bijdragen aan een rechtvaardiger systeem. De complexiteit en uitzonderingen maken het vooral een administratieve rompslomp. Intussen blijven de grote vermogens grotendeels buiten schot, en verandert er niets aan de fundamentele scheeftrekking in de verdeling van fiscale lasten.