Starfield

Starfield

9 jaar aan gewerkt vs bv. 8 jaar voor Red Dead Redemption 2... Ben het op gamepass aan het spelen en het is goed & fun om te spelen, maar niets revolutionair ofzo. Vind het ook belachelijk hoe hard dit spel verdedigd wordt. To each their own, nee? :unsure:

Ik ga akkoord met je dat RDR2 qua graphics en npc-programming veel beter was dan dit Starfield, maar daar stopt het dan ook (mss de verhaallijn nog).
Qua gameplay was dat toch zo lineair als de pest, iedereen speelde de game op dezelfde manier, had dezelfde random encounters, alle missies waren hetzelfde van opbouw, de algemene vrijheid was heel beperkt, geen keuzes in het verhaal die tot verschillende uitkomsten leiden etc..
Op al die vlakken vind ik Starfield pakken veel vooruitstrevender (niet zo groots als Baldur’s Gate 3). Het is gewoonweg ook veel moeilijker om al deze variatie in een game in te bouwen, dan de standaard game-ervaring zoals in RDR2.

Het is gewoonweg ook veel moeilijker om al deze variatie in een game in te bouwen, dan de standaard game-ervaring zoals in RDR2.
je moet dan nog es dringend no man's sky spelen. akkoord een draak bij launch, maar speel het nu es ... niet afkomen dat het bij no man's sky zo lang geduurd heeft, starfield is ook 9 jaar in development geweest ..
starfield is nergens no offence, gewoon opnieuw een bethesda bugfest game dat iedereen moet verdedigen omdat het bethesda is...
ik speel geen bethesda games meer sinds skyrim (save bug op ps3) en tot nu toe is er geen enkele game van hun die me maar even zou kunnen doen twijfelen.

je moet dan nog es dringend no man's sky spelen. akkoord een draak bij launch, maar speel het nu es ... niet afkomen dat het bij no man's sky zo lang geduurd heeft, starfield is ook 9 jaar in development geweest ..
starfield is nergens no offence, gewoon opnieuw een bethesda bugfest game dat iedereen moet verdedigen omdat het bethesda is...
ik speel geen bethesda games meer sinds skyrim (save bug op ps3) en tot nu toe is er geen enkele game van hun die me maar even zou kunnen doen twijfelen.

Ik vraag me af wat je dan eigenlijk in dit topic komt doen? Gewoon wat bashen?
Je hebt duidelijk de game niet ervaren/gespeeld, dus discussiëren is zinloos.

Ik denk dat we beiden onze tijd beter kunnen spenderen dan, niet?
Ik met een Bethesda game, jij met iets anders.

Ik vraag me af wat je dan eigenlijk in dit topic komt doen? Gewoon wat bashen?
Je hebt duidelijk de game niet ervaren/gespeeld, dus discussiëren is zinloos.

Ik denk dat we beiden onze tijd beter kunnen spenderen dan, niet?
Ik met een Bethesda game, jij met iets anders.
er is genoeg beeldmateriaal/reviews te zien op youtube of te volgen op twitch etc om al een duidelijk beeld te hebben, daaraan heb je al genoeg om erover te discussieren.
Als je ergens een statement/opinie maakt wat volgens een andere persoon niet correct is, dan moet je ook aanvaarden dat het hier weerlegd kan worden

Ik geef je deels gelijk.
Starfield is geen revolutie. Maar het is nu ook niet zo slecht dat het een nul verdient, zelfs niets onder de 5.
Dat zijn fanboys

Dat zijn gewoon dutsen eh mensen die starfield een 5 geven kom, ik zou het een 8 geven binnen een jaar zal het wel 9 worden met mods.

Ik ga akkoord met je dat RDR2 qua graphics en npc-programming veel beter was dan dit Starfield, maar daar stopt het dan ook (mss de verhaallijn nog).
Qua gameplay was dat toch zo lineair als de pest, iedereen speelde de game op dezelfde manier, had dezelfde random encounters, alle missies waren hetzelfde van opbouw, de algemene vrijheid was heel beperkt, geen keuzes in het verhaal die tot verschillende uitkomsten leiden etc..
Op al die vlakken vind ik Starfield pakken veel vooruitstrevender (niet zo groots als Baldur’s Gate 3). Het is gewoonweg ook veel moeilijker om al deze variatie in een game in te bouwen, dan de standaard game-ervaring zoals in RDR2.
starfield zijn verhaal is echt wel veel minder dan bij red dead 2, dat vind ik echt een magistraal epos met dikke dialogen echt waanzinnig goed en niet veel games die dit kunnen ervaren.

RDR2 is grafisch echt perfection maar die gameplay is zo log en zwaar en boring imo. Verhaal ook bij het beste van wat er te vinden is.

Vond die vooral bij de 2e playthrough echt zzz. Eerste keer op PS4 niet omdat het zo vernieuwend was

Dat zijn gewoon dutsen eh mensen die starfield een 5 geven kom, ik zou het een 8 geven binnen een jaar zal het wel 9 worden met mods.
Ben ik nu de enige die vind dat een game niet beoordeeld mag worden op 'het gaat beter zijn met mods'. Beetje zonde dat mensen hier moeten op rekenen. Vooral omdat ik denk dat een merendeel van mensen nooit mods installeren.
Allesinds voor mij is het een cva spel. Minder als ik had verwacht maar tof genoeg om is te doorspelen. Een 6 of 7 op 10.

Als ik dat hier allemaal lees begin ik me al een beetje schuldig te voelen dat ik er effectief plezier aan beleef, en daar draait het toch uiteindelijk allemaal om?

Is het niet u ding? Fine, er zijn andere games genoeg om u mee bezig te houden. Ondertussen al iets van een 30uur op de teller en buiten wat zwevende NPC’s of glitchende voorwerpen nog niets game breaking voorgehad. Niet slecht voor een bugfest van een game denk ik dan 😉

Mensen die op zoek zijn naar een space exploration game moeten inderdaad bij NMS gaan aankloppen MAAR ik heb dit jaar een uur of 40 in NMS gestopt en in het begin is het allemaal spannend en verfrissend maar dat spel mist echt een doel, het "verhaal" dat ze proberen implementeren hebben lijkt nergens op en als dat nu net is wat je belangrijk vindt in een game ga je heel snel uitgekeken zijn op NMS.

Zoals ik reeds schreef enkele pagina's terug, mensen die willen roleplayen, hun personage willen uitbouwen in een interessante spelwereld moeten bij Starfield aankloppen (of Skyrim/Fallout), dat is iets wat je gewoonweg niet kan in NMS. Dat is trouwens iets wat ik Bethesda wel verwijt, ze hebben proberen vissen naar de centjes van NMS/ED fans maar die gaan inderdaad "bedrogen" uitkomen want het is echt geen exploration pur sang. Starfield is Fallout/Skyrim in space en akkoord het is niets nieuws maar het is een recept dat gewoon heel goed werkt en vooralsnog heb ik er weinig om aan te merken. Draait zelfs als een zonnetje op mijn grafisch kaartje met 6GB VRAM.

RDR2 is grafisch echt perfection maar die gameplay is zo log en zwaar en boring imo. Verhaal ook bij het beste van wat er te vinden is.

Vond die vooral bij de 2e playthrough echt zzz. Eerste keer op PS4 niet omdat het zo vernieuwend was

Bwaaaaaaaa, ik heb het ondertussen keer of 4 uitgespeld en het blijft voor mij één van m'n alltime favourites, het lijkt natuurlijk in de verste verte niet op iets van Bethesda maar het is oh zo goed. Alsof je in een Oscar winnende westernflick zit, staande ovatie voor RDR2 van mij.

Je mag veel zeggen maar RDR2 saai vinden! Wellicht 1 van de beste spellen ooit gemaakt nr gameplay en grafisch. Openingsscène in de sneeuw alleen al beste ooit. Geniet van dit spel maar staat veraf van RDR2.

Je mag veel zeggen maar RDR2 saai vinden! Wellicht 1 van de beste spellen ooit gemaakt nr gameplay en grafisch. Openingsscène in de sneeuw alleen al beste ooit. Geniet van dit spel maar staat veraf van RDR2.
Ik vind het ook 1 van de beste games, maar na die sneeuwscene duurt het wel lang eer het verhaal op gang komt. Ik heb ook nog gedacht te stoppen omdat het eerder een horseriding simulator leek.

Toen ik RDR2 op PS4 speelde zei mijn vrouw: "ik snap niet dat gij dat spel speelt. Het enige wat ge moet doen is paardrijden en schieten"

Gameplay van RDR2 was toch echt niks speciaals aan lol. Dat het een top game is qua verhaal/graphics is uiteraard een feit. (Eén van de beste games ooit)

Zoals ik zei, ieder zijn ding. Breath of the Wild vind ik ook echt zo’n snoozefest terwijl dat door velen gezien wordt als de GOAT. Games rangschikken voor iedereen anders he :)

IMO is RDR2 één van de beste games van het afgelopen decennium. Maar het ging hier over Starfield zeker? Nu 5-6 uurtjes ver en zit nog in dubio. Ik ben iemand die vrijwel direct de verhaallijn in zo'n games naast zicht neer legt en begint te exploreren: random planeet kiezen en ergens landen weet-ik-veel-waar. Is het dan nog interessant? Net een eerste piratenbase ontdekt en wat vliegende dino's, of daar leek het op...Het is allemaal best ok, maar ik weet natuurlijk dat het random gegenereerde zaken zijn. Het begint me pas te storen als je dat ziet en daar ben ik nog niet aan uit.

Daarjuist voor de eerste keer gedocked op dat platform bij de maan. Wtf is dat zeg. 4x dood gegaan al en er is nog een half leger over. Je hebt gewoon een hele lader nodig om er 1 af te schieten.

Daarjuist voor de eerste keer gedocked op dat platform bij de maan. Wtf is dat zeg. 4x dood gegaan al en er is nog een half leger over. Je hebt gewoon een hele lader nodig om er 1 af te schieten.

Dat vond ik ook een pittig moment, quasi al m'n Ammo verbrast. Vergeet niet dat je ook je mining laser kan gebruiken.

Ondertussen een 14u op de teller en ze gaan toch vlotjes neer hoor, wel op voorhand ammo inslaan want anders kom je er niet.

Digipicks zijn ook vrij schaars zeg en ik bak er ook niet heel veel van :lol:

Terug
Bovenaan