Starfield

Starfield

Dat is idd juist. Jammer genoeg 1 geldklopperij en na jaartje of 4 kan je bijna prat opgaan dat je nieuwe games met je kaartje niet meer vloeiend kan spelen.
gohja, ik upgrade om de 4-5 jaar, dan krijg je nog een deftig bedrag voor een oudere high end build. Van 1080 naar 3080 gegaan 2 jaar terug. Over een jaar of 2-3 op naar de volgende gen.

Wat die reviews betreft, userreviews op metacritic zijn garbage. Echt het bekijken niet waard. Steamreviews zijn veel representatiever

Het ligt waarschijnlijk aan mij maar wtf met die geweren. Je schiet een enemy af waar je bijna een volledige lader op leegschiet, bij de enemy heb je dan weer 1 lader om te pakken 🤷🤦. En om te switchen van geweer ga ik altijd via inventory, kan dat op geen andere manier? Als er dan 3 enemies zijn sta ik daar mooi met mijn ene lader. Echt ergerlijk

Voor de rest wel zalige game.

Wapens toevoegen aan je favorieten en dan kan je switchen met de nummers of met de Quick Key.

Ammo is niet zo heel duur bij merchants heb ik gemerkt, je gaat sowieso ook betere varianten tegenkomen zodat je minder nodig hebt om een vijand te verslaan. Zeker wat inzetten op de combat perks.

En ik heb mijn eerste gamebreaking bug na 60 uren spelen :(
Ondertussen opgezocht en ben niet alleen, en er lijkt ook niet echt een oplossing tussen al de 'kaat-weet-raad' feedbacks van andere spelers.
Dju, net bij de laatste missions van de laatste faction die ik aan afwerken was.

Gaat over die quest waar de Kaiser robot met je meeloopt om al die terramorphs te gaan killen in Lodinion.
Op een bepaald moment moet je even luisteren naar een npc, waarna Kaiser naar een grote locked poort loopt die hij normaal gezzien zou moeten openen volgens wat ik nu lees online, maar hij blijft ervoor staan.

Saves herladen, weg portellen en terug komen, uitloggen, helpt allemaal niet.

Oh well, nu kan ik iets vroeger mijn main quest verder doen dan geplanned en erna zal het bijna tijd zijn voor NG+ eens te starten.
Ik heb al wat outposts ook, werkt wel vlot het systeem, vind het aangenamer dan in fallout.
En gisteren me de narwhal gekocht die toch wel ongeloofelijk stats heeft all round.
Al is het een lelijk ding.

Screenshot-4.jpg

Het ligt waarschijnlijk aan mij maar wtf met die geweren. Je schiet een enemy af waar je bijna een volledige lader op leegschiet, bij de enemy heb je dan weer 1 lader om te pakken 🤷🤦. En om te switchen van geweer ga ik altijd via inventory, kan dat op geen andere manier? Als er dan 3 enemies zijn sta ik daar mooi met mijn ene lader. Echt ergerlijk

Voor de rest wel zalige game.
Ge kunt toch favorites aanduiden in je inventory en die een plaats geven op het favorite "wiel". Via Xbox is dat dan via de vierpuntdruktoets. Dat je dan vrij snel je favorites kan kiezen.

Info mbt favorites

Of bedoel je nog iets anders?

Ge kunt toch favorites aanduiden in je inventory en die een plaats geven op het favorite "wiel". Via Xbox is dat dan via de vierpuntdruktoets. Dat je dan vrij snel je favorites kan kiezen.

Info mbt favorites

Of bedoel je nog iets anders?
Dat bedoelde ik idd. Had dat wiel al gebruikt om een med pack te gebruiken maar wist niet hoe je daar dingen aan moest toevoegen. Thx.

zo'n games...

t'is nu niet alsof het een grafisch hoogstandje is ivg met hun eigen fallout 4 eh, een spel die trouwens 8 jaar oud is

9 jaar aan gewerkt vs bv. 8 jaar voor Red Dead Redemption 2... Ben het op gamepass aan het spelen en het is goed & fun om te spelen, maar niets revolutionair ofzo. Vind het ook belachelijk hoe hard dit spel verdedigd wordt. To each their own, nee? :unsure:

9 jaar aan gewerkt vs bv. 8 jaar voor Red Dead Redemption 2... Ben het op gamepass aan het spelen en het is goed & fun om te spelen, maar niets revolutionair ofzo. Vind het ook belachelijk hoe hard dit spel verdedigd wordt. To each their own, nee? :unsure:

Het is een release die natuurlijk veel wind vangt en er valt over beide kampen iets te zeggen maar Bethesda heeft met TES en Fallout dan ook twee solide universums afgeleverd waarom heel veel gamers graag in vertoeven. Of Starfield het zelfde kan doen weet ik nog niet na een handvol uurtjes spelen maar voor sommigen is dat nu eenmaal waar de focus op ligt als het op games aankomt.

Het is een release die natuurlijk veel wind vangt en er valt over beide kampen iets te zeggen maar Bethesda heeft met TES en Fallout dan ook twee solide universums afgeleverd waarom heel veel gamers graag in vertoeven. Of Starfield het zelfde kan doen weet ik nog niet na een handvol uurtjes spelen maar voor sommigen is dat nu eenmaal waar de focus op ligt als het op games aankomt.
Ik denk dat de backlash vooral komt van PS only gamers die het niet kunnen verkroppen als iets exclusief is op xbox.
Idem geldt dat natuurlijk ook in de andere richting.

Laatst bewerkt:
*edit* Die Todd Howard doet mij met de jaren meer en meer aan Peter Molyneux denken 😛
Geen groot fan van Howard, maar op de mount rushmore van idioten die hun games niet echt waar kunnen maken en gebakken lucht verkopen, verdient hij nog lang geen plek naast koning Molyneux. Molyneux heeft waarschijnlijk nog met zijn leven gespeeld als ge weet hoeveel rageposts dat die op zijn eentje heeft geproduceerd.

Ik denk dat de backlash vooral komt van PS only gamers die het niet kunnen verkroppen als iets exclusief is op xbox.
Idem geldt dat natuurlijk ook in de andere richting.
Denk vooral dat mensen het overhyped hebben dat is het grootste probleem hoe groter je het hyped voor jezelf hoe groter de teleurstelling.

En laten we eerlijk zijn sommige gamers zijn echt niet realistisch omtrent verwachtingen.

Skyrim en fallout staan toch boven starfield naar mijn persoonlijke mening.

Nu binnen een jaar heb je een volledige andere game dankzij de mods die veel beter gaat zijn dan nu

Denk vooral dat mensen het overhyped hebben dat is het grootste probleem hoe groter je het hyped voor jezelf hoe groter de teleurstelling.

En laten we eerlijk zijn sommige gamers zijn echt niet realistisch omtrent verwachtingen.

Skyrim en fallout staan toch boven starfield naar mijn persoonlijke mening.

Nu binnen een jaar heb je een volledige andere game dankzij de mods die veel beter gaat zijn dan nu
Ik geef je deels gelijk.
Starfield is geen revolutie. Maar het is nu ook niet zo slecht dat het een nul verdient, zelfs niets onder de 5.
Dat zijn fanboys

Heb het ook binnen getrokken wel op xbox series s dit weekend eens proberen. Fallout was al niet echt een type game voor mij.

Lees hier af en toe toch ironische dingen ze :p

Alsof het de eerst game is dat kritiek krijgt door internet trolls. Wat mij vooral op valt is dat het toch weer veel extremen zijn, ofwel echt afbreken ofwel ophemelen van de game, terwijl de realiteit gewoon mooi in het midden ligt. Wat iemand van de game vind zal altijd sowieso nog veel afhangen van persoon tot persoon. Mss ben je een grote space of Bethesda fan, of een combi van beide, dan is de kans groot dat je het een 9 geeft en dit oprecht meent en zo vind. Voor iemand anders is dit dan weer misschien een leuke game maar hadden ze er toch meer van verwacht en vinden ze dit oprecht maar een 7 waard.

Als neutrale spectator van deze game zou ik zelf de game ergens plaatsen tussen de 7 en 8 afhankelijk van de mood en moment. Der zijn een pak slechtere games in mijn ogen, maar ook wel een pak betere ook, om gelijk welke reden. Wat mij vooral opvalt is dat het gewoon the same old veilige Bethesda game is, wat niet per se slecht is, maar als je nooit eens keer all in gaat of eens echt wil vernieuwen of uitpakken met iets, dan gaat die masterpiece game er ook nooit komen tbh.

Maar opnieuw, dat wil daarom niet zeggen dat deze game daarom niet goed is, of voor iemand persoonlijk niet een masterpiece kan zijn.

Edit: Ik heb trouwen dezelfde mening over TES, ik speel die games zeer graag en heb ze ook echt massas gespeeld, maar als ik daar naar terug kijk en echt normaal naar kijk dan zijn dat voor mij ook gewoon goeie games, maar niet meer dan dat. Dus neen ik wil niet Starfield naar beneden trekken. Tis gewoon een nuchtere persoonlijke kijk op games die soms in mijn ogen net iets te veel lof krijgen en vaak met een de blinddoek bekeken worden als het op hun flaws aankomt.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan