Starfield

Starfield

Wel eerlijk gezegd wat teleurgesteld in de game.

Vooral hoe je rond geraakt in de game, je kan de planeten niet binnen vanuit de ruimte, je kan niet zelf landen/opstijgen, je kan niet met je ruimteschip op de planeet zelf vliegen, naar een andere systeem reizen is met de map werken.
Snap echt niet dat Bethesda deze dingen er niet heeft ingestopt terwijl deze dingen er allemaal waren op launch van No Man's Sky....?
I dunno dit is echt niet ok, komt het door hun engine of waren er mensen die bij Bethesda echt hebben gezegd van "hey ja laten we dit doen dit lijkt tof" reizen door de ruimte door middel van loadscreens en het indrukken van 1 knop.

Het verhaal zelf kan ik nog niets over zeggen ik heb er iets van 4h play time op zitten maar dunno ik krijg niet echt de drang om verder te spelen tenminste niet gelijk ik bij BG3 had deze laatste weken.

Ook de engine toont zijn jaren, terwijl de omgevingen ok en goed zijn gemaakt, de modellen van NPC lijken gewoon gekopieerd en geplakt te zijn en ja ik speel de game op max settings

Is een nieuwe engine :unsure:

Ik vind de gezichten eigenlijk best knap voor geen mocap te zijn. Lipsync ook dik in orde
is echt geen nieuwe engine, is gwn hun engine wat verbeterd met tweaks, zeker geen nieuwe engine van 0 gebouwd.

Starfield is running on the Creation Engine 2, an updated version of the Creation Engine that Bethesda has been using since 2011. This was confirmed by Bethesda in a 2021 Tweet that stated, “Starfield will be our first game to use Creation Engine 2

en ik praat niet over lipsync gewoon de modellen zelf dunno ik vind ze echt niet OK in de game

Wel eerlijk gezegd wat teleurgesteld in de game.

Vooral hoe je rond geraakt in de game, je kan de planeten niet binnen vanuit de ruimte, je kan niet zelf landen/opstijgen, je kan niet met je ruimteschip op de planeet zelf vliegen, naar een andere systeem reizen is met de map werken.
Snap echt niet dat Bethesda deze dingen er niet heeft ingestopt terwijl deze dingen er allemaal waren op launch van No Man's Sky....?
I dunno dit is echt niet ok, komt het door hun engine of waren er mensen die bij Bethesda echt hebben gezegd van "hey ja laten we dit doen dit lijkt tof" reizen door de ruimte door middel van loadscreens en het indrukken van 1 knop.

Het verhaal zelf kan ik nog niets over zeggen ik heb er iets van 4h play time op zitten maar dunno ik krijg niet echt de drang om verder te spelen tenminste niet gelijk ik bij BG3 had deze laatste weken.

Ook de engine toont zijn jaren, terwijl de omgevingen ok en goed zijn gemaakt, de modellen van NPC lijken gewoon gekopieerd en geplakt te zijn en ja ik speel de game op max settings
Het is natuurlijk een ander soort spel dan No Man's Sky maar ik ben wel akkoord dat Bethesda weinig moeite heeft gedaan om de verwachtingen rondom space exploration te temperen in hun presentaties.

Ook dat bv. planeten bestaan uit individuele tiles vind ik een zeer rare beslissing. Die berg in de verte? Nee daar kan je niet naartoe. En die kan je ook niet zien als je naar een andere tile op de planeet gaat want de tiles worden onafhankelijk gegenereerd van elkaar.

is echt geen nieuwe engine, is gwn hun engine wat verbeterd met tweaks, zeker geen nieuwe engine van 0 gebouwd.

Starfield is running on the Creation Engine 2, an updated version of the Creation Engine that Bethesda has been using since 2011. This was confirmed by Bethesda in a 2021 Tweet that stated, “Starfield will be our first game to use Creation Engine 2

en ik praat niet over lipsync gewoon de modellen zelf dunno ik vind ze echt niet OK in de game
I know maar de meeste engines zijn geen nieuwe engines.

Imho zou ik liefst hebben dat ze voor TES6 UE5 gebruiken. (Maar zal ook CE2 zijn).

Mijn broer zei net wel dat het op zijn Series X veel lelijker is dan op pc bij mij. Misschien gewoon niet mooi op console?

Laatst bewerkt:
Refund aangevraagd, vind het eerlijk gezegd niet zo goed en precies toch wat saai :unsure:.

Had er misschien iets anders van verwacht dan hetgeen ze afgeleverd hebben, heb de indruk dat je een héél stuk minder vrijheid hebt dan wat ze hebben laten blijken in hun interviews/trailers...

I know maar de meeste engines zijn geen nieuwe engines.

Imho zou ik liefst hebben dat ze voor TES6 UE5 gebruiken. (Maar zal ook CE2 zijn).

Mijn broer zei net wel dat het op zijn Series X veel lelijker is dan op pc bij mij. Misschien gewoon niet mooi op console?
Of misschien gewoon een enorm verschil in rekenkracht tussen de series X en uw powerhouse van een PC?

Al weet ik natuurlijk ook niet met welk scherm je kijkt. Op een groot scherm kan het mogelijks ook al wat sneller er lelijker uitzien.

Koop het op steam, probeer het voor iets minder als 2 uur, en als het u niet bekoort vorder het terug? Ik ga het spelen op mijn xbox. Mijn PC daar gaat rook uitkomen anders denk ik, ook al heeft die nog 1700x, vega 64 en 16 gb ram, maar uw specs lijken beter.

Heb gamepass ultimate, gewoon wachten tot woensdag. Heb ook nog een xbox series s staan. Officieel van de kinderen, mja. Afgeven die bak :).

Gamers Nexus' Starfield GPU benchmarks:
Untitled.png

Nog een reden waarom pre-orderen gewoonweg dom is. Pas op, ik heb mij ook al laten pakken.
Dit heb ik elders geplukt maar holy fuck :

MID 6.25 - 6.5 op 10, jawadde zeg wat is er met al die grote game bedrijven aan het gebeuren.

-Het hele ruimteschip gebeuren en het customizen ervan is eigenlijk helemaal overbodig want ge kunt met of zonder spaceship constant teleporten van plaats naar plaats en planeet naar planeet. Of ge nu 20 of 1 booster aan uw schip hangt, het verandert niks aan gelijk wat. Doet ge het mét uw ship dan moet ge weer door 30 loading screens, elke keer heel uw immersion naar de kloten.

-Er zijn CONSTANT loading screens, om te landen, om uit uw schip te komen, om in uw schip te kruipen, om in "orbit" te gaan, om naar een andere planeet te vliegen.
Alles is eigenlijk "fake" en ik snap de problemen met hun engine, maar ze hadden heel die nest er beter uit gelaten en gewoon een handvol planeten goed uitgewerkt.

Tis van loading screen naar loading screen wa eentonig quests doen want naast de redelijk cava main campaign (tot nu toe) die er na 20-30 uur opzit, is al de side stuff echt platte kak.

Geen fov sliders, inventory systeem om ziek van te worden, van de 20 planeten die ik heb bezocht zijn er 17 gewoon helemaal dood en leeg, geen minimap of map int algemeen int jaar 2300. Waarom hebben ze jaren in heel dat space gebeuren gestoken als hun engine er gewoon niet toe in staat is ???

Saaie geweren tot nu toe, allemaal wat plattekes in zijn effecten, saai.

Graphics zijn last gen en de gezichten zijn bethesda gewijs van 3 gen geleden.

Echt wenen gast, waarom, waarom. Dit gaat een jaar aan mods nodig hebben om iets geestig te worden. Hoeveel jaar zijn ze hieraan bezig geweest? Fuck me zeg.

uff5iou3cnlb1.png

Als je die gezichten ziet...

Oke op bepaalde momenten uitstekend waarschijnlijk. Maar 25 jaar en dan zo zo een npc in de game doen is echt wel zwak

Ik merk precies een trend op, degene die op een next-gen NMS zaten te wachten zijn teleurgesteld, degene die op Skyrim/Fallout in space zaten te wachten zijn enthousiast :biglaugh:

Volgende week toch maar eens maandje gamepass nemen want ik zit in kamp 2.

Volgens mij zijn sommigen van jullie een anders spel aan spelen dan mij...
Meeste loading screens duren nog geen 2 seconden hier.
Behalve bij een exit in een grote hub (stores naar buiten of de shuttle) of spaceship exit.

Die gezichten zijn idd soms een weirde bedoening maar kan je nog meer screens copy-pasten van potato tv schermen en lage grafische pc instellingen van reddit frustraties?
Want op mijn tv en xbox x ziet dat er niet zo wazig, uitgewassen en korrelig uit zulle :rofl:

Kijk ik heb net speciaal mijn xbox aangestoken en een foto genomen met MIJN potato-150 euro-dure smartphone, van de eerste char die ik tegenkom in Atlantis . Raar he dat dat er ineens zo erg niet uitziet.... :sarcastic:

En wat is het issue met de inventory? Dat is nu een punt waar ik nog geen seconde bij stilgestaan heb, en ik heb ondertussen 14 uur gespeeld.
Dat was toch bij de vorige games ook al altijd wat hassle met dat 'favorite systeem"?

En die planeten die "leeg" zijn dat wist je nu nog niet op voorhand hoe het systeem in elkaar zat, nadat het de talk van het internet was al dagen op voorhand? :sarcastic:

Het systeem is dat iedere planeet een paar interest points heeft met daar loot, mobs of quests rond.
Dus ja iedere planeet is voor 90% 'leeg'
Dus ja tis wat het is, mij stoort dat systeem helemaal niet.
Omdat er sowieso heel veel content is.
Als je op alle planeten enkel die interest points gaat gaan onderzoeken of oppikken in geval van een quest dan ben je al 100-den uren verder.

Die quests dan, ik moet ze precies vermijden want ik heb nog niet veel saaie fetch quests gedaan, behalve in begin in Atlantis.
Die filler activities, maar ook hier net zoals bij 99% van de RPG games het geval is.

Ik ben betrapt op stelen, kreeg de kans om in jail te gaan of me aan te sluiten bij een fight squad; daar opent een weer een hele quest waar ik al 2 uur mee bezig ben.
Ik heb die opleiding vanguard pilot gedaan die ook weer quests opent die geen gewone fetch quests zijn, en waar ik al even mee bezig ben.
en ik moet dan nog deftig aan de main quests beginnen waar ik er nog maar 1 van deed?

'IK' heb me alleszins niet laten vangen zulle met mijn pre-order :)
Ik heb nu 14 uren gespeeld ,en ben zeker dat dat komende 2 dagen weekend zullen gevuld zijn.

Volgens mij zijn sommigen van jullie een anders spel aan spelen dan mij...
Meeste loading screens duren nog geen 2 seconden hier.
Behalve bij een exit in een grote hub (stores naar buiten of de shuttle) of spaceship exit.

Die gezichten zijn idd soms een weirde bedoening maar kan je nog meer screens copy-pasten van potato tv schermen en lage grafische pc instellingen van reddit frustraties?
Want op mijn tv en xbox x ziet dat er niet zo wazig, uitgewassen en korrelig uit zulle :rofl:

Kijk ik heb net speciaal mijn xbox aangestoken en een foto genomen met MIJN potato-150 euro-dure smartphone, van de eerste char die ik tegenkom in Atlantis . Raar he dat dat er ineens zo erg niet uitziet.... :sarcastic:

En wat is het issue met de inventory? Dat is nu een punt waar ik nog geen seconde bij stilgestaan heb, en ik heb ondertussen 14 uur gespeeld.
Dat was toch bij de vorige games ook al altijd wat hassle met dat 'favorite systeem"?

En die planeten die "leeg" zijn dat wist je nu nog niet op voorhand hoe het systeem in elkaar zat, nadat het de talk van het internet was al dagen op voorhand? :sarcastic:

Het systeem is dat iedere planeet een paar interest points heeft met daar loot, mobs of quests rond.
Dus ja iedere planeet is voor 90% 'leeg'
Dus ja tis wat het is, mij stoort dat systeem helemaal niet.
Omdat er sowieso heel veel content is.
Als je op alle planeten enkel die interest points gaat gaan onderzoeken of oppikken in geval van een quest dan ben je al 100-den uren verder.

Die quests dan, ik moet ze precies vermijden want ik heb nog niet veel saaie fetch quests gedaan, behalve in begin in Atlantis.
Die filler activities, maar ook hier net zoals bij 99% van de RPG games het geval is.

Ik ben betrapt op stelen, kreeg de kans om in jail te gaan of me aan te sluiten bij een fight squad; daar opent een weer een hele quest waar ik al 2 uur mee bezig ben.
Ik heb die opleiding vanguard pilot gedaan die ook weer quests opent die geen gewone fetch quests zijn, en waar ik al even mee bezig ben.
en ik moet dan nog deftig aan de main quests beginnen waar ik er nog maar 1 van deed?

'IK' heb me alleszins niet laten vangen zulle met mijn pre-order :)
Ik heb nu 14 uren gespeeld ,en ben zeker dat dat komende 2 dagen weekend zullen gevuld zijn.
Het gaat niet erom dat die laadscreens lang duren, het gaat erom dat het de immersie weg haalt.

En als een indy company die dingen in hun game konden steken, is het een afgang voor Bethesda dat zij het niet kunnen, de vraag is komt het door hun engine die het niet toelaat OF hebben ze effectief gedacht dat deze manier veel beter was?
Want ik kan geen enkele reden bedenken waarom je niet op zo'n lege planeet met je schip kunt rondvliegen maar alleen te voet overal naartoe moet....

Het gaat niet erom dat die laadscreens lang duren, het gaat erom dat het de immersie weg haalt.

En als een indy company die dingen in hun game konden steken, is het een afgang voor Bethesda dat zij het niet kunnen, de vraag is komt het door hun engine die het niet toelaat OF hebben ze effectief gedacht dat deze manier veel beter was?
Want ik kan geen enkele reden bedenken waarom je niet op zo'n lege planeet met je schip kunt rondvliegen maar alleen te voet overal naartoe moet....
Zal aan de engine liggen maar da's idd ook mijn grootste teleurstelling

Heeft het eigenlijk nut nadat je op een planeet land om alle points of interests te doen?
Of beter focussen op punten waar effectief quests te doen zijn?

De completionst in mij kan normaal geen points of interest onbezocht laten maar ik heb de indruk als ik dit hier ga doen dat ik het binnen 5 jaar nog niet ut ga hebbben.

Terug
Bovenaan