Starfield

Starfield

Met zoveel verschillende systemen in een spel is het onvermijdelijk dat je bugs hebt, denk ik. Dat aspect is eigenlijk het minste van mijn zorgen, ik vraag me eerder af of Bethesda wel voldoende kwaliteit heeft in het schrijfdepartement om vanaf nul een eigen wereld te ontwikkelen die geloofwaardig overkomt met personages en verhaallijnen die intrigeren.
Ah met TES 3-5 hebben ze dat wel bewezen. Zij hebben de lore daarvan echt goed uitgewerkt, zeker bij morrowind. Helaas is dat wel al 20 jaar geleden :s

Ah met TES 3-5 hebben ze dat wel bewezen. Zij hebben de lore daarvan echt goed uitgewerkt, zeker bij morrowind. Helaas is dat wel al 20 jaar geleden :S
Elder Scrolls lore is geweldig, ja. Die boeken lees ik ook met plezier in-game. Maar de meeste mensen daarvan (o.a. Kirkbride, Peterson, ...) zijn al even weg.

De genuanceerde en semi-realistische ondertoon van New Vegas is bijvoorbeeld volledig verdwenen in Fallout 4, wat veel meer steunt op karikaturen. Ik vrees een beetje dat Starfield dezelfde weg op zal gaan.

Elder Scrolls lore is geweldig, ja. Die boeken lees ik ook met plezier in-game. Maar de meeste mensen daarvan (o.a. Kirkbride, Peterson, ...) zijn al even weg.

De genuanceerde en semi-realistische ondertoon van New Vegas is bijvoorbeeld volledig verdwenen in Fallout 4, wat veel meer steunt op karikaturen. Ik vrees een beetje dat Starfield dezelfde weg op zal gaan.

Vooral de beperkte factions in FO4 waren erg jammer, bij New Vegas waren de mogelijkheden om al dan niet met factions te werken eindeloos.

Bethesda is niet zo geïnteresseerd in het maken van quests die op 16 verschillende manieren kunnen aflopen gebaseerd op al je persoonlijke allianties en voorgaande keuzes. Obsidian (makers New Vegas) willen een interessante role-play ervaring creëren met veel keuze en menselijke interacties. Bethesda wil de focus leggen op vrijheid en exploratie. Ik heb opgegeven om de vergelijking te willen maken tussen Bethesda-games en Obsidian-games. Hun grootste gemene deler zijn de duizenden bugs. :D

Al is dat bij Obisdian een pak beter geworden sinds ze hun games in Unity & Unreal maken. Ik ben normaal meer fan van de Obisidian aanpak, maar hoewel ik The Outer Worlds leuk vond, was dat toch ook maar een snel vergeten tussendoortje. Avowed lijkt me beetje hetzelfde te worden. Een game als Fallout New Vegas was toch een soort van magische ervaring waar alle kaarten net goed voor lagen. Zoiets gaan we niet snel meer zien.

Ik kijk uit naar Starfield, maar mijn verwachtingen zijn niet superhoog: Sowieso weet je al dat '1000 planeten' op geen enkele manier écht een interessantere ervaring oplevert dan moesten het er 20 zijn. Wat me vooral aantrekt is om me een aantal uurtjes te verliezen in het exploreren, maar vooral die steden te ontdekken, zien wat dat ruimteschip allemaal te bieden heeft, en hopelijk veel fun met verschillende wapens. Die 'NASA-punk'-grafische stijl is ook helemaal mijn ding, veel meer dan de wacky scifi van Outer Worlds.

The Outer Worlds was vooral te kort want ik heb me daar enorm mee geamuseerd, zeker toen ik ontdekte dat ik door mijn gekozen skills zowat de volledige eindbazen kon overslaan door een combinatie van persuasion, hacking en lockpicking.

The Outer Worlds vond ik zeer teleurstellend, zeker de gedateerde combat en beperkte variëteit aan vijanden. Ook de humor en schrijfstijl sloeg totaal niet aan bij mij. Eigenlijk het eerste Obsidian spel dat mij niks deed. Pillars 1, 2 en Tyranny vond ik echt top, alsook hun oudere games.

Ik heb sinds kort een nieuwe build (GPU wordt heel binnenkort vervangen door een 4070 Ti) en heb natuurlijk nu weer de mogelijkheid om pc en xbox games te spelen (ik game al sinds 2014 op een Playstation) en dus is mijn interesse in Starfield wel serieus gestegen, zeker na dat ik gisteren die Gameplay Overview video heb bekeken. Niet alles gaat mijn ding zijn zoals wrs weer vieze alienbeesten etc maar ik ben héél benieuwd naar het exploreren en de steden etc. Dat van 1000 planeten, dat wordt em sws niet, 20 is al meer dan genoeg.

Ook jammer om te lezen dat er geen native Nvidia support is (wist ik zelfs niet). Maar goed, ik heb PC Game Pass dus ik kan de game heel goedkoop spelen moest ik willen.

FSR 2 werkt toch niet enkel op AMD? Image quality is misschien wel wat minder dan DLSS.
En Raytracing werkt vermoedelijk dan wel op Nvidia ook, maar niet zo optimaal als wanneer het wel wordt ondersteund?

Beiden werkt voor alle kaarten. Raytracing is gewoon een mathematische berekening om lichtweerkaatsing te bepalen. Het zal dus ook op Nvidia kaarten werken als dit gesupporteerd wordt in het spel, alleen zal het minder performant zijn zonder native support.

hoe accuraat is dit? zegt bvb dat mijn graphics drivers 5 maand out-of-date zijn, terwijl ik wel 536.99 heb (release 8/8)
gaat echt wel sucken dat ik dit niet kan spelen :(

hoe accuraat is dit? zegt bvb dat mijn graphics drivers 5 maand out-of-date zijn, terwijl ik wel 536.99 heb (release 8/8)
gaat echt wel sucken dat ik dit niet kan spelen :(
heel accuraat, heb net zelf de test gedaan...

ik kan jammergenoeg maar 73% op recommended draaien, roblox zit daar jammergenoeg niet bij

ohno.png

Laatst bewerkt:
DriverLink
Your graphics driver is
over 1 months out-of date
Click here for the latest drivers

-> minimum of recommended niet mogelijk. Voor minimum enkel tgv de drivers, voor recommended tgv dat mijn CPU maar een 1700x is in plaats van een 3600.

Ach ja we zien wel.

Mijne GPU gaat opstijgen vrees ik, al de rest kan vlotjes mee.

Geen idee hoe ik dat moet aanpakken want ik heb precies geen zin in een nieuwe gpu voor één spelletje :(

mja, uiteindelijk kan je dat bekijken als een nieuwe GPU die uw PC nog enkele jaren zou laten mee gaan.
maar ik heb er zelf ook niet veel zin in, tegenwoordig. ook al is mijn PC ondertussen bijna 10 jaar oud.

blijkbaar wel XBox anywhere, dus als je't op PC koopt, heb je het op XBox ook?

mja, uiteindelijk kan je dat bekijken als een nieuwe GPU die uw PC nog enkele jaren zou laten mee gaan.
maar ik heb er zelf ook niet veel zin in, tegenwoordig. ook al is mijn PC ondertussen bijna 10 jaar oud.

blijkbaar wel XBox anywhere, dus als je't op PC koopt, heb je het op XBox ook?

Dat wel maar ik vind de investering gewoon iets te stevig voor de gamer die ik maar ben.

Misschien streamen via de cloud eens uitproberen ofzo

Terug
Bovenaan