STADSKLAP: Leuven

Gewoon een vraag. Zal wel leuk geweest zijn.

homer.gif
 
Was idd best wel veel mix versies van bekende hitlijsten muziek.
Maar dat zorgde voor heel veel ambiance en meezing momenten.
Ik vond het wel erg plezant en het vrouwke ook.
 
Domus Brauhaus brouwerij bezoeken met degustatie van 3 bieren de moeite?
Hangt er vanaf , als je al tien andere brouwerijen in u leven hebt gezien niet. Als je nog nooit een kleinschalig brouwproces hebt gevolgd zeker de moeite.
Domus zelf top brasserie maar verwacht geen sterrenrestaurant.
 
Hangt er vanaf , als je al tien andere brouwerijen in u leven hebt gezien niet. Als je nog nooit een kleinschalig brouwproces hebt gevolgd zeker de moeite.
Domus zelf top brasserie maar verwacht geen sterrenrestaurant.
Bespaar u de moeite en blijf vooral weg van de Domus.

Zelf geboren en getogen Leuvenaar. Helaas (of gelukkig) woon ik er enkele kilometers buiten door ofwel onbetaalbaar ofwel onleefbaar (wie kan er nu leven op een studio?).

Nu, heb er al m´n goeie en slechte momenten doorgebracht maar de goesting om terug in Leuven zelf te gaan wonen is wel volledig weg. Die stad is de laatste jaren compleet aan het doodbloeden terwijl ze overal denken dat het de nouveau chique is. Jammerlijke zaak, maar moest het niet voor m´n werk/opleiding/sociaal leven zijn was ik hier ook wel al lang weg geweest, de stad op zich zou ik echt niet missen.
 
Bespaar u de moeite en blijf vooral weg van de Domus.
Tis al menig jaren geleden dat ik er nog geweest ben. Zijn ze dan zo slecht geworden?

Mag ik ook vragen waarom je vindt dat de is aan het doodbloeden? Akkoord het shopping gedeelte op de Bondgenotenlaan en Diestsestraat heeft betere tijden gekend. Maar een stad is toch zoveel meer dan shoppen?
 
Mag ik ook vragen waarom je vindt dat de is aan het doodbloeden?
Nieuwe woongedeeltes zoals aan de Vaartkom of Helleputteplein, hoe maken die eigenaars de stad levendig ? Die kleuren eerder binnen de lijntjes. Waar is het rumoerig maar recht voor de raap clienteel van de oude Domus ? Het niet-burgerlijk segment van de bevolking had invloed op de stadssfeer.
 
Tis al menig jaren geleden dat ik er nog geweest ben. Zijn ze dan zo slecht geworden?

Mag ik ook vragen waarom je vindt dat de is aan het doodbloeden? Akkoord het shopping gedeelte op de Bondgenotenlaan en Diestsestraat heeft betere tijden gekend. Maar een stad is toch zoveel meer dan shoppen?
Over de brouwerij/het bier kan ik u niet veel vertellen want daar ken ik niet veel van. Ken wel genoeg volk dat er gewerkt heeft, en ben er vroeger vaak genoeg zelf gaan eten, maar alles komt daar uit de diepvries/is heel slechte kwaliteit voor de prijs dat je er betaald. Als je iets wilt eten kun je voor die prijs betere dingen vinden.

En een stad is idd meer dan shoppen. Maar Leuven bestaat uit 50% studenten die stilaan geschifte prijzen beginnen te betalen voor een kot. En de resterende 50% is de helft gepensioneerd en heeft een huis gekocht in de jaren 60/70, ofwel zijn het de 2 verdieners met een masterdiploma die elke week hun job gaan doen aan de KUL of GHB of pendelen naar Brussel en niks bijdragen aan de sfeer van de stad op zich.

De jeugd van mijn generatie, jaren 90 jeugd, kan zich niks permitteren in de buurt van Leuven tenzij gesponsord door. En dat is ook te merken aan de uitgaandgelegenheden want de oude markt is, op enkele café´s na zo dood als iets en al die hipsterbars trekken s´ avonds geen volk. En voor echt een deftige discotheek moet je de laatste 10 jaar ook niet meer in Leuven zijn.

Nah, ik kan mss kort door de bocht zijn, maar buiten het ´gezellige karakter´ heeft Leuven absoluut niks meer te bieden.
 
Nieuwe woongedeeltes zoals aan de Vaartkom of Helleputteplein, hoe maken die eigenaars de stad levendig ? Die kleuren eerder binnen de lijntjes. Waar is het rumoerig maar recht voor de raap clienteel van de oude Domus ? Het niet-burgerlijk segment van de bevolking had invloed op de stadssfeer.

Over de brouwerij/het bier kan ik u niet veel vertellen want daar ken ik niet veel van. Ken wel genoeg volk dat er gewerkt heeft, en ben er vroeger vaak genoeg zelf gaan eten, maar alles komt daar uit de diepvries/is heel slechte kwaliteit voor de prijs dat je er betaald. Als je iets wilt eten kun je voor die prijs betere dingen vinden.

En een stad is idd meer dan shoppen. Maar Leuven bestaat uit 50% studenten die stilaan geschifte prijzen beginnen te betalen voor een kot. En de resterende 50% is de helft gepensioneerd en heeft een huis gekocht in de jaren 60/70, ofwel zijn het de 2 verdieners met een masterdiploma die elke week hun job gaan doen aan de KUL of GHB of pendelen naar Brussel en niks bijdragen aan de sfeer van de stad op zich.

De jeugd van mijn generatie, jaren 90 jeugd, kan zich niks permitteren in de buurt van Leuven tenzij gesponsord door. En dat is ook te merken aan de uitgaandgelegenheden want de oude markt is, op enkele café´s na zo dood als iets en al die hipsterbars trekken s´ avonds geen volk. En voor echt een deftige discotheek moet je de laatste 10 jaar ook niet meer in Leuven zijn.

Nah, ik kan mss kort door de bocht zijn, maar buiten het ´gezellige karakter´ heeft Leuven absoluut niks meer te bieden.
Ik ben van dezelfde generatie als Jipser lijkt me. Begin jaren 2000 de bloemetjes buitengezet op de Oude Markt en Marktrock in zijn originele formule waren de hoogdagen van het jaar.
Ik ga stoppen met de Domus te verdedigen. Google Maps wijst er mij op dat het al 7j geleden is dat ik er nog geweest ben :) .

Dit terzijde, het beeld dat Jipser schetst klopt volledig maar ik stel me dan eerder de vraag of dit niet breder getrokken moet worden dan alleen Leuven? De maatschappij is een pak individualistischer en mensen wonen ook meer in een stad ipv er te leven.
De Oude Markt enkele maanden geleden nog is overgewandeld en men hart brak bij het aanschouwen van al die apres-ski barakken die de facades van al die mooie gebouwen ver****.
Maar, dat is nu eenmaal de vooruitgang vrees ik. De maatschappij evolueert en de steden en winkeliers, horeca, .... erin ook om die mensen in hun noden te voorzien.
Je kan dan blijven hangen in het verleden of het gewoon laten voor wat het is en op vraag van u vrouw af en toe de zondag in een hipsterbar gaan brunchen :LOL: .

Wij hebben het geluk om in een supergezellig dorp buiten de stad te kunnen kopen en hier leven de mensen in het dorp ipv er te wonen. Buren kennen elkaar en doen samen dingen met en voor elkaar.
Leuven is op een steenworp en voorziet nog altijd in de dingen waarin een stad moet voorzien, wat klerenwinkels, hipstergelegenheden en cultuur in zijn ruimere vorm.
 
Ik woon in Leuven en ik zou nergens anders willen wonen zelfs niet als je mij ervoor betaalt. Prachtige stad met veel jong volk, een geslaagde sociale mix en alles op wandelafstand dus geen wagen nodig. Ik voel mij hier ook 's avonds laat en zelfs 's nachts veilig op straat, wat niet het geval is in Brussel. Het is hier ook veel properder dan Brussel of Antwerpen.

Ik vind dat Leuven veel te bieden heeft aan culturele evenementen. Momenteel is er bijvoorbeeld een tentoonstelling over Dirk Bouts waar ik graag naartoe zou willen. Qua kledingwinkels is er voor mij voldoende variatie. Ik mis wel de Quick in het centrum die nu veranderd is in een Burger King. Voor de beste spaghetti moet je bij Domus zijn en de retrospaghetti bestellen. In de zomer ga ik graag naar Hapje Tapje waar ik meestal nieuwe culinaire zaken ontdek. Vorig jaar "Raffat" ontdekt, een fusion restaurant wat nu zowat uitgegroeid is tot het populairste restaurant van Leuven. Er was nog nood op evenementen op zondag en daarom heeft men "Grasse Matinée" uitgevonden. Een verzameling van eettentjes op het Quinten Metsysplein en dat elke zondagnamiddag in de zomer.

Er is ook nog veel verenigingsleven zoals de mannen of vrouwen van het jaar en singleverenigingen. Er is trouwens een overload aan koffiebars waar ik toch ook al veel mensen leren kennen heb. In feite verveel ik me hier toch niet snel, zelfs niet als single.
 
Terug
Bovenaan