Spouwisolatie

Onze isolatieplaten in de spouw zijn 4cm en daar is nog eens 4cm parels bijgeblazen. Ik begrijp je punt van die weggezakte isolatieplaten niet goed, want ze kijken eerst elke gevel na met een camera. Bij ons zat er geen rommel in de spouw en waren de isolatieplaten niet gezakt, dus waarom zou het dan een probleem zijn om de spouw te vullen? Als ik op zolder in de spouw keek, was die ook overal mooi gevuld tot boven.
Ik vroeg me af, heb jij (nog) stootvoegen? En if so, hoe gaan ze daar mee om? Spuiten ze de bolletjes achter de platen misschien?

Ik vroeg me af, heb jij (nog) stootvoegen? En if so, hoe gaan ze daar mee om? Spuiten ze de bolletjes achter de platen misschien?
Wij hebben hier nog open stootvoegen. Daar moet je niets speciaals mee doen.
Ondertussen heb ik daar bijenbekjes ingestoken, maar dat was toen nog niet en heeft ook niets met die spouwmuurisolatie te maken (wil ongedierte uit de spouwmuren houden).

Geen idee hoe ze dat juist doen, misschien tijdelijk iets insteken of misschien is het verwaarloosbaar wat daar terug uitkomt tijdens het inspuiten van de isolatie. Achteraf kan de isolatie alleszins nergens meer heen, want de parels hangen aan elkaar vast met lijm. Sporadisch kom je wel eens enkele parels tegen rondom je huis, maar dat is verwaarloosbaar.

Terug
Bovenaan