Spotify / Apple Music / Google Music / Deezer / Tidal / Qobuz

Welke streamingdienst gebruiken jullie?

  • Apple Music

    Stemmen: 17 10,6%
  • Deezer

    Stemmen: 4 2,5%
  • Google Play Music

    Stemmen: 5 3,1%
  • Qobuz

    Stemmen: 3 1,9%
  • Spotify

    Stemmen: 132 82,5%
  • Tidal

    Stemmen: 4 2,5%
  • Iets anders

    Stemmen: 5 3,1%

  • Totaal aantal stemmers
    160
Apple Music op een Mac mini en met volume normalisation aan (sound check in settings).
ik wordt zo nu en dan echt wakker geschud door een track die precies 10 keren luider is.
nog mensen last van?
 
Tidal na 6 maanden stopgezet. Youtube Premium hou ik nog effe maar nu toch eindelijk Spotify geïnstalleerd en voorlopig zeer blij. Die ENHANCED knop is leuk als je al een Playlist gemaakt hebt. Vergelijkbare playlist etc ook

Altijd leuk om eerst jouw hip hop lijstje te maken, dan aangevuld met nummers waarvan je denkt 'ahja die mag er ook zeker nog bij'
Die feature miste ik enorm bij Tidal en ook bij YT Premium.

De bedoeling is altijd om een leuke Playlist te hebben als je volk hebt of gewoon eens een dagje goed doorwerken.
 
Screenshot_20231011_123038_Chrome.jpg


Voor al die hipsters hier. :unsure:
 
Altijd leuk om eerst jouw hip hop lijstje te maken, dan aangevuld met nummers waarvan je denkt 'ahja die mag er ook zeker nog bij'
Die feature miste ik enorm bij Tidal en ook bij YT Premium.
Die kritiek op Tidal snap ik wel. Tidal zet vooral in op het beluisteren van full albums en niet zo zeer op individuele tracks.
Mijn manier van streaming is in elk geval wel veranderd door Tidal en ik beluister aanzienlijk terug de volledige albums, zoals vroeger op CD of vinyl.
 
Hier is het toch al om zeep, ik voel de bui al hangen...




King Gizzard most played 100%
Daar zou ik nog mee kunnen leven. Ik voorspel voor die van mij:
  1. Camille
  2. K3
  3. Slayer (raar genoeg ook vooral door mijn dochter)
  4. Tom Waits
  5. Frank Zappa
  6. Pommelien
  7. Exuma
  8. Piet Pedro of zoiets
  9. Rolling Stones
  10. Wie ook tsjoetjoewa heeft gemaakt


Fucking kill me now.
 
Daar zou ik nog mee kunnen leven. Ik voorspel voor die van mij:
  1. Camille
  2. K3
  3. Slayer (raar genoeg ook vooral door mijn dochter)
  4. Tom Waits
  5. Frank Zappa
  6. Pommelien
  7. Exuma
  8. Piet Pedro of zoiets
  9. Rolling Stones
  10. Wie ook tsjoetjoewa heeft gemaakt


Fucking kill me now.
Eclectische smaak 😃
 
  • Geweldig
Waarderingen: Lint
Eens even goed zagen over iets kleinschalig dat me altijd serieus irriteert aan Spotify: ik luister hoofdzakelijk naar albums en als ik werk heb ik de gewoonte van een hoop albums toe te voegen aan de wachtlijst om na elkaar af te spelen. Heel vaak vervangen superdeluxe ultra-uitgebreide edities de gewone albums en ugghhh het steekt me tegen dat ik dan telkens al die alternatieve takes, live versies en b-kantjes er allemaal manueel uit moet zwieren.

Naar aanleiding van de Roadburn posts had ik nog wat zin om The Jesus and Mary Chain te beluisteren. Maar daar staan dus alleen maar die expanded editions van de albums op met telkens 10-20 extra nummers die me geen hol interesseren. Eigenlijk zouden die bonustracks gewoon apart als album er op moeten staan, zoals het geval is bij In Rainbows van Radiohead, waar de extra nummers er op staan als Disk 2. Nog maar weer eens het bewijs dat Radiohead de beste band ooit is.
 
Daar zou ik nog mee kunnen leven. Ik voorspel voor die van mij:
  1. Camille
  2. K3
  3. Slayer (raar genoeg ook vooral door mijn dochter)
  4. Tom Waits
  5. Frank Zappa
  6. Pommelien
  7. Exuma
  8. Piet Pedro of zoiets
  9. Rolling Stones
  10. Wie ook tsjoetjoewa heeft gemaakt


Fucking kill me now.
Gelijkaardig hier, maar we zitten nog niet in de Camille/Pommelienfase. Wel Sarah & sokpop. Ik probeer dat te counteren met depressieve black metal en viola da gamba, maar we zien wel waar Spotify Wrapped op gaat uitdraaien dit jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Binnenkort Spotify Wrapped. Ik hoop dat "Sarah zingt de leukste kinderliedjes" niet mijn meest afgespeelde album van het jaar is. :unsure:

Je kan dat wel op incognito zetten, maar dat is altijd zo'n gedoe en als je een blèrende kleuter op de achterbank hebt en een zuchtende vrouw naast je laat ik het voor wat het is.
 
Binnenkort Spotify Wrapped. Ik hoop dat "Sarah zingt de leukste kinderliedjes" niet mijn meest afgespeelde album van het jaar is. :unsure:

Je kan dat wel op incognito zetten, maar dat is altijd zo'n gedoe en als je een blèrende kleuter op de achterbank hebt en een zuchtende vrouw naast je laat ik het voor wat het is.
In zet al die kindersongs in 1 playlist die ik dan zet op "Niet meerekenen voor smaakprofiel". Werkt best goed
 
  • Geweldig
Waarderingen: Lint
De universele regel is chauffeur beslist @Avondland ge pampert uw madammen teveel. En is de hele reden voor kinderen niet dat ge ze kunt indoctrineren met oa uw muziek smaak?
 
Terug
Bovenaan