Split Fiction

Wel vreemd, de fysieke copies zijn PEGI 12 terwijl het op de PSN Store PEGI 16 is.
Ook op disc PEGI 16 hoor, op Bol staat nog een oude afbeelding.

05282946-7651-4c7e-8c82-87725717c3a8.png

pff, digital release is blijkbaar vanavond om 17u pas... en dan nog moeten wachten op de download :p
EDIT: Voila gekocht, letterlijk seconden nadat hij beschikbaar kwam. Nog nooit zo snel een game gekocht :D.

Laatst bewerkt:
Iemand al kunnen spelen? Is die PEGI 16 echt zo gewelddadig dan? Kan ik dit spelen met mijn petekindje? Ze is 12?

Paar uurtjes gespeeld en dit is weer een toppertje.
Geen andere studio maakt zo'n goede coop games als Hazelight :).

Betreft PEGI 16, er zit bloed in het spel, heb al paar ledematen zien afgehakt worden, maar het is niet heel visueel weergegeven.
Het bloed spat hier zeker niet vanaf.
Ook word er af en toe eens "shit" gezegd, maar dat is ook niet overdereven.

Ik vind het wel een pak moeilijker dan It Takes Two :D.
We zijn al regelmatig doodgegaan, en zeker de boss fights zijn heel pittig.
Aan de andere kant is het spel ook wel heel vergevingsgezind met de checkpoints.
Als maar 1 speler doodgaat dan kan je direkt terug respawnen en blijft het spel verder gaan.
Als beide spelers doodgaan dan word je terug gezet naar een vorige checkpoint, maar ik heb de indruk dat dit nog nooit verder dan een minuut terug is.
Zelfs in boss fights als beide spelers sterven word je quasi terug gezet naar de fase waar je bent doodgegaan.

De friends pass werkt ook heel netjes.
Gisteren met mijn maat gespeeld via steam en hij had wel 2 fatal errors gekregen, maar dat was vermoedelijk omdat zijn nvidia drivers outdated waren.
Nadat hij deze heeft geupdate naar de laatste versie heeft hij geen crashes meer gehad en speelt het supervlot.

Ik ben van plan om dit ook met mijn vriendin te spelen, ik via steam en zij op ps5 :).
Die friends pass is eigenlijk echt wel geniaal.
Heel verademend om een studio bezig te zien die wel het beste voorheeft met zijn gamers.

*edit*
Weet ook wel dat de snelheid van deze game wel een pak hoger ligt dan It takes Two of A way out :).
Deze bevat veel meer actie.

Net anderhalf uurtje gespeeld en speelt echt weer top. De settings zijn ook zeer leuk, maar inderdaad wel wat moeilijker dan it takes two met de nodige frustraties op mn vriendin erbij 🤣

Dit spel is echt zalig, mijn zoon wil alvast niet stoppen met spelen. En ik stiekem ook niet. Vrouw wil haar tv ondertussen terug :laugh:

Mijn vrouw & dochter (11 jaar) zijn samen aan het spelen, ik supporter :biglaugh:

Het ziet er sowieso al moeilijker uit dan It Takes 2, visueel prachtig, humor aanwezig, & ja soms eens vloeken op elkaar omdat de ene het verprutst :rofl:

1 uurtje gespeeld, to be continued, speelt direct top, en ja is iets moeilijker, maar niet overdreven moeilijk ofzo... Volgens mij weer een pareltje in the making

Weten jullie of die friends pass meermaals kan gebruikt worden?

Ik zou het eerst met mijn vriendin willen proberen (ps5) en als het te moeilijk is voor haar erna met een vriend via steam. Ik zou hiervoor dus 2x de pass gebruiken.

Weten jullie of die friends pass meermaals kan gebruikt worden?

Ik zou het eerst met mijn vriendin willen proberen (ps5) en als het te moeilijk is voor haar erna met een vriend via steam. Ik zou hiervoor dus 2x de pass gebruiken.

Je vriendin moet gewoon de gratis versie van de game downloaden, en jij - die game hebt gekocht - stuurt haar een invite. Zo simpel is het.

Zelfde met je vriend op Steam, ook daar vind je een gratis versie van de game:

Er zijn geen codes, geen beperkingen. Iedereen die met jou wil spelen, kan die gratis versie installeren, en jij stuurt hen een invite.

Je vriendin moet gewoon de gratis versie van de game downloaden, en jij - die game hebt gekocht - stuurt haar een invite. Zo simpel is het.

Zelfde met je vriend op Steam, ook daar vind je een gratis versie van de game:

Er zijn geen codes, geen beperkingen. Iedereen die met jou wil spelen, kan die gratis versie installeren, en jij stuurt hen een invite.
Super merci!

Ik vind het wat minder dan It Takes Two.
We hebben het allemaal al eens gezien.
In sommige levels is er ook wat teveel chaos.

Mwa, ik heb een way out met een vriend gespeeld, it takes 2 met mijn vrouw en nu Split fiction met mijn vrouw.
Het verhaal is aan de flauwe kant, maar het speelt toch lekker weg en je hebt toch nieuwe abilities. Vind het vernieuwend genoeg om aan te schaffen in elk geval. We zijn nu halverwege chapter 5 en mijn vrouw is het in elk geval nog niet beu. Na een chapter speel ik alleen het chapter terug om de missed thropy's te collecten. Enkel voor hot patato heb ik de zoon ingeschakeld, voor mijn vrouw is dat te stresserend :D.

Ze mogen wat mij betreft wat DLC uitbrengen met 'hot patato' en het 'run en gun gedeelte' (maar beide dan wat moeilijker).

Ondertussen gisteren het spel platinum gespeeld op de PS5, buiten de throphy 'hot patato' is dat samen met mijn vrouw geweest.
Nu nog eens herspelen met het ander character en samen met mijn zoontje dan.

Terug
Bovenaan