Sony A80L - HDMI and Dolby Vision

erinhir

New member
Hey,

ik heb een Sony Bravia A80L.
Deze heeft 4 HDMI poorten. HDMI 3 (eArc) en 4 zijn 4K @ 120Hz.

In de instellingen op de tv kan ik het volgende kiezen per poort:

- HDMI 1: basic of advanced
- HDMI 2: basic of advanced
- HDMI 3 (eArc): dolby vision of VRR
- HDMI 4: dolby vision of VRR

Ik heb ook een shield die ik heb ingesteld om dolby vision te ondersteunen. Deze is nu aangesloten op HDMI 4.
Binnenkort komt er een PS5. Deze zou volgens de manual op HDMI 4 aangesloten moeten worden (wegens VRR en ALLM).

Waarop sluit ik dan de shield aan rekening houdend met het feit dat ik dolby vision support wil hebben. HDMI 3 zal een soundbar bevatten.

thanks
 
Heb die logica nooit gesnapt bij sommige tv merken. Bijvoorbeeld bij LG zijn alle 4 de poorten hetzelfde.

Maar zorg voor een recente soundbar en sluit je shield of ps5 daarop aan. De meeste van die topmodellen sturen alles door qua beeld(technieken). Welke soundbar ga je kopen?
 
Heb die logica nooit gesnapt bij sommige tv merken. Bijvoorbeeld bij LG zijn alle 4 de poorten hetzelfde.

Dat is gewoon kosten uitsparen. Een chip die alle poorten aanstuurt zal X cent duurder zijn dan eentje die dat niet doet..
 
Maar zorg voor een recente soundbar en sluit je shield of ps5 daarop aan. De meeste van die topmodellen sturen alles door qua beeld(technieken). Welke soundbar ga je kopen?

Nog geen idee eigenlijk. Dacht mss een sony, om in hetzelfde ecosysteem te blijven.
Welke zou je aanraden? En waar moet ik op letten bij aankoop?
 
Terug
Bovenaan