Sonic Origins biedt vier klassieke games aan vanaf 23 juni 2022!

De razendsnelle Sonic the Hedgehog is nog steeds een gigantische icoon voor het Japanse bedrijf SEGA, wat de release van z'n tweede film - klik hier voor de recensie van BeyondGaming - recent opnieuw bewees. In de toekomst volgen er nog meer van zulke mediaprojecten (inclusief een TV-reeks) en gamers mogen tevens Sonic Frontiers verwachten. Heb je daarentegen eerder behoefte aan een figuurlijke injectie vol nostalgie, dan zal de volgende aankondiging je waarschijnlijk bekoren: Sonic Origins, oftewel een pakket dat in totaal vier verschillende titels telt! Deze retro-verzameling verschijnt vanaf 23 juni 2022 voor PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series S | X, PC (Steam + Epic Game Store) en Nintendo Switch, en diens speelbare inhoud luidt als volgt:
  • Sonic the Hedgehog (1991)
  • Sonic the Hedgehog 2 (1992)
  • Sonic CD (1993)
  • Sonic 3 & Knuckles (1994)
Door middel van deze compilatie herdenkt SEGA dus de roots van de blauwe egel, dit met enkele zogezegde renovaties. De firma beschouwt Sonic Origins in principe als een remaster, wat betekent dat enige verfraaiingen omtrent de audiovisuele presentatie hier worden geïmplementeerd, zoals kleinschalige grafische aanpassingen (zoals een breedbeeld perspectief) of extra muziek uit andere oude Sonic-games. Anniversary Mode biedt die eerder vermelde eigenschappen samen met oneindige 1-UP's aan, terwijl Classic Mode al deze wijzigingen achterwege laat. Speciaal voor puristen, kortom! Verder kun je tijdens het spelen eveneens optionele missies voltooien waarmee je medailles kunt vergaren, en hiermee open je vervolgens meer content in de Museum-sectie van de game. Andere modi (zoals bijvoorbeeld de Boss Rush Mode) dienen als kers op de taart, en op de officiële website kun je alvast meer details lezen wat betreft de verschillende edities die SEGA weldra zal verkopen. Geniet ondertussen maar van de onderstaande trailer:

 
Laatst bewerkt:
Persoonlijk zie ik niet het nut er van in om dit te kopen, de originele versies kan je op verschillende platformen los aankopen.
Trouwens ik heb ze allemaal in men bezit.
 
Redactie
Wel commercieel slim gezien, om deze te releasen betrekkelijk kort nadat de tweede Sonic-film uitgebracht werd.

Onlangs Sonic Generations op de Steam Deck uitgespeeld en die game lijkt me achteraf gezien, wanneer je de nostalgische drang toch niet meer kan tegenhouden, toch een betere keuze dan deze aankomende Origins. Generations was super gevarieerd qua levels en modi, heel uitdagend en bevat daarnaast heel wat leuke collectibles.
 
Redactie
Persoonlijk zie ik niet het nut er van in om dit te kopen, de originele versies kan je op verschillende platformen los aankopen.
Trouwens ik heb ze allemaal in men bezit.
Hangt ervan af hoe goed de afwerking van deze port is. Vorige ports op oudere consoles en Steam zijn relatief slecht omdat ze objectief met veel bugs / fouten en problemen (zoals hevige input delay) kampen op het vlak van emulatie. Volgens observaties van de fanbase zou deze verzameling zou naar verluidt gebaseerd zijn op de mobiele ports die destijds werden gemaakt door Taxman (wie later ook Sonic Mania creëerde), welke vaak als de beste versies worden beschouwd, hoewel SEGA zelve hierover nog niet sprak. Op papier kan dit dus een aanzienlijk beter alternatief zijn, maar het is nog te vroeg om zoiets te concluderen.
 
Terug
Bovenaan