Hallo iedereen,
Ik ga binnenkort op sollicitatie voor een vacature voor directeur lager onderwijs. Ik sta zelf in het secundair onderwijs en probeer me ook zo goed mogelijk voor te bereiden. Zijn er hier toevallig mensen die zelf een directiefunctie hebben (of ervaring) in het lager onderwijs, dan zou ik je graag even contacteren om wat vragen te stellen.
Ik ga binnenkort op sollicitatie voor een vacature voor directeur lager onderwijs. Ik sta zelf in het secundair onderwijs en probeer me ook zo goed mogelijk voor te bereiden. Zijn er hier toevallig mensen die zelf een directiefunctie hebben (of ervaring) in het lager onderwijs, dan zou ik je graag even contacteren om wat vragen te stellen.
Dat terzijde denk ik dat je een job als directeur ook wel een beetje als een "roeping" moet zien (in mijn persoonlijk geval zou het voor alle duidelijkheid niet zijn omdat ik niet meer voor de klas wil staan, voor de "status van de functie", of omdat ik verwacht dat het me een stuk rijker zal maken). Mijn persoonlijke motivatie is eerder een (gezonde?) naïviteit om een positief verschil te kunnen maken in hoe leerlingen, leerkrachten en ouders onderwijs ervaren (en misschien ook wel wat gedreven door het feit dat ik na 20 jaar als leraar, in mijn ogen, vaak slecht leiderschap heb ervaren).