Sokken

Recent een hoop sokken gekocht, dus ondertussen een goed aantal in de kast. Rond de 10 paar lange sokken en 5 paar korte sokken.

Mijn sokken verdwijnen enkel als mijn vrouw ze draagt of de wasmachine inlaadt. Als ik ze zelf draag en de wasmachine insteek, blijven ze altijd netjes samen.

Vroeger kocht ik goedkope sokken uit de Decathlon of de Leclerc (Frans grootwarenhuis) maar die gingen toch vrij snel kapot, ook omdat ik vaak zonder pantoffels rondloop in huis. De laatste tijd wat meer met pantoffels aan het rondlopen, en ook wat geinvesteerd in "merk"sokken.
 
Ik heb zo een hoop ouwe sokken die er niet al te best meer uitzien maar ook nog niet oud en versleten genoeg zijn om weg te gooien. Ongeveer een jaar of 5 geleden heb ik dan nieuwe gekocht in den Hema en beslist om die pas aan te doen wanneer ik er te weinig oude over heb. 5 jaar verder en ik heb ze nog altijd niet aangehad. :unsure:

Hier in Japan (waar ik woon) is het trouwens kwasi onmogelijk om schoeisel in mijn maat 46 te vinden tenzij ik naar een zaak voor sumo worstelaars ga. :unsure: Daarmee zijn de jaarlijkse bezoekjes thuis altijd het moment om schoenen en sokken in te slaan.
 
Ik ben blij dat we deze moeilijke discussie ook hier op dit forum kunnen voeren.

Ik heb ~20 paar sokken (gewone sokken, dus niet de sport-sokken, wandel-sokken), variërend van de goedkope Boni-sokken die wel eens in mijn kar vallen als ik door de Colruyt struin, tot echt hoog-kwalitatieve sokken van Falke. De eindejaarsperiode is om de een of andere reden altijd de periode dat er nieuwe sokken in de kast verschijnen. Ik heb ook nog drie paar dikke wollen sokken die mijn grootmoeder nog gebreid heeft halverwege de jaren '90: absoluut onverwoestbaar.
 
Ik denk dat ik minstens 30 of 40 paar sokken heb. In alle kleuren en met allemaal figuurtjes, heb geen enkele sok die uit 1 kleur bestaat. :unsure:

Sokken sorteren is de grootste tijdsverspilling die er is. Dus ik loop al jaren aan een stuk rond, met altijd twee verschillende sokken, waar de kleuren soms, soms niet hard met elkaar durven vloeken.


//Edit: dat is ondertussen al zo een gewoonte geworden, dat als ik zo eens perongeluk toch twee dezelfde pak, ik er eentje van teruggooi en een andere pak.
Mensen bekijken mij raar als ik 2 dezelfde sokken aanheb
IMG-20210621-122157.jpg
 
Laatst bewerkt:
Iets van een 20 paar sokken. En als ik ze koop, koop ik ze in bulk, idem met onderbroeken. 10+ paar per keer en zwarte want dan is het vuil minder snel zichtbaar.
 
Ben altijd een heel moeilijke geweest qua kousen. Kan zeer weinig verdragen aan mijn voeten (zowel qua materiaal als vorm, rekbaarheid, etc). Ik wordt daar zeer ongemakkelijk/ambetant van wanneer ik kousen aanheb die niet naar mijn goesting zijn.

Wanneer mijn kousen dan aan het verslijten waren, was het altijd een hele opgvave om terug iets naar mijn goesting te vinden.

Tot ik een keer in een speciaalzaak nieuwe wandelschoenen ging halen, en daar ook de bijhorende kousen van Falke probeerde. Was alsof er een nieuwe wereld openging. Ik draag die nu ongeveer sinds een goeie 15 jaar en ik moet niks anders meer hebben. Je hebt er dikke/dunne, korte/lange, met/zonder ventilatie. Heb meestal ergens tussen de 10-15 paar daarvan. Elk jaar koop ik er een paar paar bij en degene die dan aan het verslijten roteer ik eruit.

Is wel niet supergoedkoop, meestal tusen de 20-25 euro per paar, maar is het mij zeker waard.
 
Ik tel ze niet... een lade is gevuld met sokken. De dochter verslijt sokken aan een hallucinant tempo. Mrs. More heeft ook een lade gevuld met sokken. Die van mij ziet er overwegend zwart uit bij die van de vrouwen hier in huis is er meer variatie in kleur en soort :)

Of het onder sokken valt weet ik niet maar van die stay-up kousen met kanten band, netkousen en nylon kousen in het algemeen kan er niet genoeg in huis zijn :p
 
Geen idee hoeveel ik er heb. Denk zeker een stuk of 30 paar. Sokken voor te gaan werken (zwarte sportieve sokken die niet afzakken), deftige "weekend" sokken, korte sokken voor te gaan werken (zelfde als de gewone werksokken maar dan kort) en deftige korte sokken.
 
Denk een twintigtal paar, maar heb ook sinds een aantal jaar enkele duurdere paren gekocht van Bridgedale.
Die zitten echt heerlijk, niet enkel voor te wandelen, maar ook om gewoon dagdagelijks te dragen
 
Denk echt makkelijk 30 paar sokken.
Soms heb ik kapotte die ik dan niet weggooi omdat ik het vergeet en dan in de wasmand sukkelen, ik deze dan aandoe daarna en zie dat ze kapot zijn maar ze dan aanhou want ja ik heb ze net aan. Zo kunnen ze makkelijk nog viermaal ofzo dienst doen tot ik ze toch maar weggooi :p

Onderbroeken idem, denk echt dat ik zeker 30 paar heb. Maar als deze kapot zijn belanden deze wel onmiddellijk de voddenmand in :p
 
Ik denk dat ik minstens 30 of 40 paar sokken heb. In alle kleuren en met allemaal figuurtjes, heb geen enkele sok die uit 1 kleur bestaat. :unsure:

Sokken sorteren is de grootste tijdsverspilling die er is. Dus ik loop al jaren aan een stuk rond, met altijd twee verschillende sokken, waar de kleuren soms, soms niet hard met elkaar durven vloeken.


//Edit: dat is ondertussen al zo een gewoonte geworden, dat als ik zo eens perongeluk toch twee dezelfde pak, ik er eentje van teruggooi en een andere pak.
Mensen bekijken mij raar als ik 2 dezelfde sokken aanheb
IMG-20210621-122157.jpg
Nice socks!
Ik draag gelijkaardige sokken, altijd wel met zo'n motiefje. Wel iets saaier: ik draag wel twee dezelfde.

Ne foto update:
 
Laatst bewerkt:
Toch wel wat sokken, niet gestreken wel opgeplooid/in elkaar gedraaid, best tevreden van die van Under Armour.
Graag een stevige, iets dikkere sok om te werken.
 

Laatst hier wat sokken voor mezelf besteld, ik hou ook wel van een knipoog. 😁

Anders 10 paar zwarte van de Hema (vind ik super goed zitten! Maar waren er eigenlijk van mijn ex die ze niet goed vond zitten 🤷🏼‍♀️) en witte enkelsokken van DIM een paar of 7?

weinig vermiste sokken, al draai ik die van de dochter wél terug in een paar vooraleer ze de wasmachine in gaan want die kleine sokjes hebben ook wel magische verdwijnkrachten volgens de 3 eenlingen in haar sokkentasje... 🤔
 
Als ik mijn sportsokken meetel zal ik zeker niet ver van een 90-100 tal paar zitten.
Gewone sokken misschien een 50tal paar? Korte, lange, geklede, sportieve, met figuurtjes,...
Als ik hier iemand lees met maar 10-15 paar sokken, zoveel eenzame soldaten heb ik momenteel waarschijnlijk liggen.
 
Terug
Bovenaan