Software tester & Functioneel analist vacatures zonder diploma vereisten

BornSinner

New member
Ik heb momenteel een finance job en doe avondopleiding om een masterdiploma te behalen warmee ik dan volgend jaar m’n eerste stappen in de IT wereld wil zetten. Het is me nu opgevallen dat er steeds meer en meer vacatures online komen voor Funcioneel Analisten en voor Software Testers waarvoor er zelfs bijna geen diploma vereisten zijn omdat je in-house zal worden opgeleid. Iemand die me kan vertellen of er toekomst zit in deze jobs of beter wegblijven? En welke jobs zijn dan de beter opties voor nieuwelingen? Alvast bedankt.

Ik snap dan niet zo goed waarom je met uw achtergrond dan kijkt naar functies als tester of functioneel analyst? Daar zit zeker toekomst is maar misschien moet je het eerder zoeken richting business analyst, product owner, project manager...

Wel als je interesse hebt in een carriere in de IT is het een goede springplank. Het is inderdaad zo dat sommige bedrijven weinig tot geen voorwaardes stellen. Ik ken er zo een paar in de software testing industrie.

Ik heb het daar wel moeilijk mee, omdat mensen zonder enige IT/ICT kennis in de industrie komen en weinig kennis van zaken hebben (absoluut no offence!! En er zijn uitzondering!!). Dat resulteerde door de jaren heen dat veel mensen deze branch vermijden wat doodzonde is.

Over het in-house opleiden, wel ik heb zelf nog training gegeven aan dat soort tracks. Meestal gaat het dan over 2 weken bootcamp waarbij je op één dag een cursus Java krijgt bijvoorbeeld (wat al te zot voor woorden is). Kortom 2 weken heel veel informatie en van alles een beetje en niks.

Als je echt wilt werken in deze industrie dan zou ik zeggen ga ervoor, maar probeer je IT kennis te verruimen doormiddel van online curssen (edx, coursera, ik tracht udemy te vermijden) of avondtraject aan een hogeschool zodat je toch een basis hebt. Voor de rest wens ik je nog veel succes en weet dat moest de job tegenvallen je nog altijd kan switchen.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan