Snelheidslimieten en handhaving er van

Multiboxer

Well-known member
Om de situatie te schetsen: Aan de achterkant van mijn tuin loopt een 2 vaks gewestweg.
Er staat een bord van maximum 70km/h die ongeveer door de helft van de (vracht)wagenchauffeurs straal genegeerd word.
Dit heeft tot gevolg dat er soms wel wat geluidsoverlast is door dat voorbijrazende verkeer.

Ik heb hiervoor de lokale overheid aangeschreven en vriendelijk gevraagd om die snelheidslimieten eens te handhaven.
Voorlopig heb ik nog geen antwoord gekregen.

In welke mate is de overheid verantwoordelijk voor de handhaving van die snelheidslimiet?

Is het een optie voor hun om te zeggen dat ik de spreekwoordelijke boom in kan omdat dit bvb. nadelig kan zijn voor hun met de verkiezingen aan de horizon?

@Str8_6 Weet jij soms hoe dat in zijn werkt gaat?
 
Laatst bewerkt:
Om de situatie te schetsen: Aan de achterkant van mijn tuin loopt een 2 vaks gewestweg.
Er staat een bord van maximum 70km/h die ongeveer door de helft van de (vracht)wagenchauffeurs straal genegeerd word.
Dit heeft tot gevolg dat er soms wel wat geluidsoverlast is door dat voorbijrazende verkeer.

Ik heb hiervoor de lokale overheid aangeschreven en vriendelijk gevraagd om die snelheidslimieten eens te handhaven.
Voorlopig heb ik nog geen antwoord gekregen.

In welke mate is de overheid verantwoordelijk voor de handhaving van die snelheidslimiet?

Is het een optie voor hun om te zeggen dat ik de spreekwoordelijke boom in kan omdat dit bvb. nadelig kan zijn voor hun met de verkiezingen aan de horizon?

@Str8_6 Weet jij soms hoe dat ik zijn werkt gaat?
Je kan ook eens een melding doen bij de politie zelf daarvan via mail. Zal misschien iets vlugger gaan dan als het via de overheid moet gaan.
Als er meerdere mensen zijn die er last van hebben zou het ook helpen moest iedereen eens een mail sturen.
 
Bij lagere snelheden is er niet persee minder motorgeluud.
In praktijk is motorgeluid ook amper een factor in het geluid van een auto. Een normaal gedempte benzinemotor die niet in hoge toeren zit, hoor je amper draaien.
Lagere snelheden leveren in praktijk net meer lawaai op omdat je daar vaak op het schakelpunt tussen 3e en 4e gaat zitten.
 
Bij lagere snelheden is er niet persee minder motorgeluud.
Het gaat niet zo zeer over motorgeluid maar eerder over het rolgeluid.

Een vrachtwagen met 12 banden die 30 Ton dragen maakt een enorm luid geraas wanneer deze passeert aan overdreven snelheid.
Hetzelfde geldt voor een personenwagen maar in mindere mate.
 
Terug
Bovenaan