Snelheid muis en toetsenbord en internet.

David79

Active member
Beste,

Vroeger had ik een Corsair toetsenbord van rond de 200 euro (ik heb de doos hier niet bij mij, staat bij mijn zoon)
Ook had ik de Razer Deathadder editie 2011/2013/... toch een kostprijs van rond de 70 euro.

Toen ik Battlefield speelde had ik best een aardige score (kan wel voor zij die geïnteresseerd zijn screenies maken en online zetten maar dat is nu irrelevant.
Als ik nu Battlefield speel heb ik een K/D van 2/15 of 3/15 en met heel veel moeite 20/22 of 25/31 ...

Dus zou het kunnen dat mijn:

- cheap toetsenbord van Sharkoon (kostprijs nog geen 50 euro) hier een rol bij speelt? Ik merk vaak bij jumpen of reloaden dat ik dubbel moet klikken of dat er een delay op zit.

- Net als mijn amper 20 euro muis van Sharkoon van het zelfde.

- Mijn Orange geeft tegenwoordig vaak storingen, internet valt uit etc maar zou het echt? Dit terwijl mijn ping toch wel constant tussen de 15 en 20 weergeeft.

De stappen die ik overweeg zijn:

- De coax kabel van buiten naar binnen opnieuw te vernieuwen aangezien ik nu toch al aan de 2de Orange modem zit. Ik overweeg ook om weer naar Telenet te gaan maar ik wil eerst weten of mijn coax kabel nog ok is. Zijn de aansluitingen buiten nog wel in orde, is de kabel reeds versleten etc.

- Moet ik nu echt terug investeren in een duurder of beter toetsenbord enof muis? Dit kan ik echt niet geloven aangezien pro players het ook doen met simpele Peripherals ... of zit er toch qua prestatie en prijs een verschil los van de user zijn skill?

Maakt het eigenlijk uit aan welke usb poort je je toetsenbord en muis aansluit? Zou het kunnen wanneer je een verkeerde usb uitgang gebruikt dat je een delay in je gameplay ondervind?

Ik vind het abnormaal dat ik niet eens een serieuze score kan maken, er is echt iets mis.

Hier op dit filmpje van vroeger haalde ik absurde scores maar nu is dit niet haalbaar ook al heb ik nog wel mijn skill.

Waar loopt het mis?

 
Wat ik nu zelf nog ontdekt heb is de UTP kabel van de modem naar de PC, tegenwoordig is er een CAT5, CAT6, CAT6a en CAT7.


Ik zal die dan ook maar is vernieuwen naar een CAT7 S/UTP. Wie weet haal ik hier ook snelheidsvoordelen uit.
 
Uit het toetsenbord saga ben ik deels ook wijzer geworden ...


Dus eigenlijk het neusje van de zalm of op zijn minst een "mechanical keyboard" zal in-gaming een verbetering zijn. Zoals ik op Alternate gezien heb, zijn ze dus wel rond de 200 euro en meer.

Een paar topics lager las ik over "Telenet vs. Orange" dat er iemand die internet boost bij Orange gebruikte om beter te kunnen gamen neem ik aan. Mss moet ik eerst dat eens overwegen, maar toch wil ik een analyse van mijn COAX kabel of die nog intact is en niet verouderd.

Zie: https://www.beyondgaming.be/threads/net-verhuisd-telenet-of-orange.8194/
 
Wat zijn de verschillen tov vroeger?
Wat allemaal invloed kan hebben van hardware:
- CPU
- GPU
- uw scherm (resolutie & refreshrate)
 
Keyboard zal bitter weinig uitmaken. Muis daarentegen is wel heel belangrijk.

Alsook uw refresh rate zoals RealFub zegt, al is het maar om uw gamegenot te verbeteren.

Zolang je verder geen lag hebt of stuttering zal een cpu of gpu niet veel uitmaken.

Let ook op dat het niveau in 2021 wel wat anders is dan dat van midden jaren 2000. Kinderen hebben nu ook allemaal goed gerief en tijd.
 
- uw scherm (resolutie & refreshrate)
Dit is dan wel lachen!

Ik haalde dan vroeger betere scores met een hakkelend beeld, 60Hz, GTX780 en i7 4770K ???

Nu heb ik een 144Hz scherm, RTX 2060 en Ryzen 5 3600X -_-

Ik speel als altijd op 1080p.

Muis daarentegen is wel heel belangrijk.
Welke zou jij dan nemen?

Nee, er is gewoon iets anders aan de hand, alles qua hardware is verbeterd, aan mij zelf liegt het ook niet.
 
Beste ervaringen met Razer Deathadder en Steelseries Rival.

Als uw game smooth loopt dan is er maar één ding waar je naar kan kijk en dat is jezelf vrees ik ...
Maar goed, ik heb alle regionen in gaming doorlopen, zowel semi-prof in mijn late tienerjaren als doodgewone speler op dit moment in mijn late twenties.

Uw reactievermogen gaat achteruit, minder tijd om in games te steken, en zoals ik al zei is het algemene niveau van gamers enorm gestegen. Kijk bv. naar Russen en andere Oostblokkers, die zijn de laatste jaren steengoed geworden omdat die eindelijk ook dezelfde materialen kunnen kopen als Westerlingen en nu eenmaal meer tijd hebben.
 
Beste,

Vroeger had ik een Corsair toetsenbord van rond de 200 euro (ik heb de doos hier niet bij mij, staat bij mijn zoon)
Ook had ik de Razer Deathadder editie 2011/2013/... toch een kostprijs van rond de 70 euro.

Toen ik Battlefield speelde had ik best een aardige score (kan wel voor zij die geïnteresseerd zijn screenies maken en online zetten maar dat is nu irrelevant.
Als ik nu Battlefield speel heb ik een K/D van 2/15 of 3/15 en met heel veel moeite 20/22 of 25/31 ...

Dus zou het kunnen dat mijn:

- cheap toetsenbord van Sharkoon (kostprijs nog geen 50 euro) hier een rol bij speelt? Ik merk vaak bij jumpen of reloaden dat ik dubbel moet klikken of dat er een delay op zit.

- Net als mijn amper 20 euro muis van Sharkoon van het zelfde.

- Mijn Orange geeft tegenwoordig vaak storingen, internet valt uit etc maar zou het echt? Dit terwijl mijn ping toch wel constant tussen de 15 en 20 weergeeft.

De stappen die ik overweeg zijn:

- De coax kabel van buiten naar binnen opnieuw te vernieuwen aangezien ik nu toch al aan de 2de Orange modem zit. Ik overweeg ook om weer naar Telenet te gaan maar ik wil eerst weten of mijn coax kabel nog ok is. Zijn de aansluitingen buiten nog wel in orde, is de kabel reeds versleten etc.

- Moet ik nu echt terug investeren in een duurder of beter toetsenbord enof muis? Dit kan ik echt niet geloven aangezien pro players het ook doen met simpele Peripherals ... of zit er toch qua prestatie en prijs een verschil los van de user zijn skill?

Maakt het eigenlijk uit aan welke usb poort je je toetsenbord en muis aansluit? Zou het kunnen wanneer je een verkeerde usb uitgang gebruikt dat je een delay in je gameplay ondervind?

Ik vind het abnormaal dat ik niet eens een serieuze score kan maken, er is echt iets mis.

Hier op dit filmpje van vroeger haalde ik absurde scores maar nu is dit niet haalbaar ook al heb ik nog wel mijn skill.

Waar loopt het mis?

tis de leeftijd man... :p
ik moet wel zeggen dat sinds ik 144hz speel (en de kaart heb om deze refresh rate te kunnen genereren) mijn K/D ratio toch ook best wel gestegen is in snelle shooters zoals COD
 
Waar loopt het mis?

Waar het mis loopt? Redelijk simpel. Jouw overtuiging dat je "skill" had. En jouw illusie dat je vandaag de dag nog steeds "skill" hebt. Terwijl je K/D scores jou objectief met de feiten op de neus drukken. 2/15? 3/15? Stop er gewoon mee.

Face it, je hebt nooit "skill" gehad. De rest was gewoon ranzig slecht in die tijd. Je had toen ook gewoon meer tijd en focus + reactievermogen op jonge leeftijd. Je had gewoon een stabiele internet verbinding nodig en je was al direct 10x beter dan al de sukkelaars met hoge ping. Je was gewoon in die oude tijd waarschijnlijk gemiddeld net iets beter dan de gemiddelde noob en je bekijkt dit door de nostalgische roze bril.

Jouw filmpje van Battlefield 3 is gewoon pure onzin. Een oud spel op een veel te kleine map met teveel volk op waar iedereen op elkaar staat geplakt in smalle gangen en dan constant granaten afvuren. Daar is niets skill aan. Het kleinste kind kan op die manier veel kills bij elkaar rakken en een hoge K/D halen. Je hoeft zelfs niet deftig te mikken op die manier.

Toen ik jong was, knalde ik ook alles en iedereen instant headshot af. En dat deed ik met een muis van den Aldi bij wijze van spreken.

Monsterscores als 50 - 0, no problem. Was dat nu echt skill? Het voelde meer aan alsof al de rest gewoon rampzalig slecht was omdat je als 20er gewoon op je primetime zit qua reactievermogen en er veel tijd instak met een "play2win" attitude. Als je toen speelde was het tegen jongere kinderen die de ervaring niet hadden, of 20 jarige stoners die te dwaas waren of oudere boomers die gewoon trager waren dan jezelf.

Je bent nu volwassen, fulltime werken, kinderen, een leuk leven waar geen tijd meer is om veel te gamen. Waarschijnlijk al vele jaren niet meer gespeeld. En als je dan toch nog eens een uurtje de tijd hebt in 't weekend ofzo, dan is het niet meer dan normaal dat je door de nieuwe generatie ~20 jarige gamers wordt afgemaakt.

Dit ga je echt niet fixen door er geld tegen aan te smijten. Je bent gewoon trager geworden en je bent zoals elke boomer, mezelf included je super strakke reactievermogen kwijt.

Komt er nog eens bij dat de cheating business big business is geworden met hun subscriptions. Elke kleuter tegenwoordig pikt gewoon de credit card van de mama om dan hacks te kopen en je neer te vlammen met ESP en gesofisticeerde hulpmiddeltjes van radar hacks tot "soft aimbots"
Je ziet en hoort de cheaters zo op je afzoomen.

Gamen moet fun zijn, 't is duidelijk dat je er geen fun meer aan beleeft. En overtuigd zijn dat je überhaupt nog competitief kan meedoen is pure onzin. Het dan steken op je keyboard en muis is gewoon "cringe"
 
Mja, ...

Je bent nu volwassen, fulltime werken, kinderen, een leuk leven waar geen tijd meer is om veel te gamen. Waarschijnlijk al vele jaren niet meer gespeeld. En als je dan toch nog eens een uurtje de tijd hebt in 't weekend ofzo, dan is het niet meer dan normaal dat je door de nieuwe generatie ~20 jarige gamers wordt afgemaakt.

ok dan ... blijkbaar ken jij mijn leven beter dan ik zelf ... :D
maar gezult wel gelijk hebben wss ...
 
Laatst bewerkt:
Nja, dit is gewoon cringe.

Als je echt denkt dat je "goed" was door van boven in de ranking te staan op wat public noob servers met random 12 jarige laggende Russen en Polen, dan begint het toch wel heel raar te worden. Om daar nu trots over te zijn. :rolleyes:

De mensen met echte "skills" ging je daar echt niet tegenkomen ze.
 
Ik zal die dan ook maar is vernieuwen naar een CAT7 S/UTP. Wie weet haal ik hier ook snelheidsvoordelen uit.

UTP gaat niets opleveren dat kan ik je wel al zeggen. Haal je de internetsnelheid waarvoor je betaalt als je een speedtest doet dan is er niets mis met je kabel.

Een goeie muis is belangrijk, die 144Ghz schermen toch ook wel heb ik recent ondervonden en verder denk ik ook dat het een gevalletje ouder worden is, merk dat hier ook. Vroeger speelde ik MOHAA, COD en COD2 op relatief hoog niveau maar daar is nu weinig van te merken hoor. :laugh:

Nja, dit is gewoon cringe.

Als je echt denkt dat je "goed" was door van boven in de ranking te staan op wat public noob servers met random 12 jarige laggende Russen en Polen, dan begint het toch wel heel raar te worden. Om daar nu trots over te zijn. :rolleyes:

De mensen met echte "skills" ging je daar echt niet tegenkomen ze.

Je bent hier nieuw dus misschien wist je het nog niet maar we proberen het hier wel vriendelijk en beschaafd te houden. Die aanvallende houding mag je thuislaten. ;)
 
De jeugd tegenwoordig steekt oude zakken zoals ons gewoon voorbij. Ik dacht vroeger ook goed te zijn en dat haal ik ook niet meer. Was zelfs op console dus input lag door keyboard/mouse zal het al niet zijn.
Als ik nu BF speel is het soms rampzalig, alleen trek ik mij dat gewoon niet meer aan. K/D whatever, don't care. Zo lang ik maar fun heb.
 
UTP gaat niets opleveren dat kan ik je wel al zeggen. Haal je de internetsnelheid waarvoor je betaalt als je een speedtest doet dan is er niets mis met je kabel.

Een goeie muis is belangrijk, die 144Ghz schermen toch ook wel heb ik recent ondervonden en verder denk ik ook dat het een gevalletje ouder worden is, merk dat hier ook. Vroeger speelde ik MOHAA, COD en COD2 op relatief hoog niveau maar daar is nu weinig van te merken hoor. :laugh:



Je bent hier nieuw dus misschien wist je het nog niet maar we proberen het hier wel vriendelijk en beschaafd te houden. Die aanvallende houding mag je thuislaten. ;)
Mja, ik snap, maar soms ff een harde reality check is echt wel eens nodig. Hier begon het gewoon raar te worden. Denken dat je "skilled" bent, omdat je 10 - 20 jaar geleden tegen de zwakste spelers van de community op public noob servers een K/D van 2/3 haalt. Ik was zelfs gewoon echt aan 't twijfelen of dit niet gewoon een trolltopic was voor te lachen.

Moesten het nu indrukwekkende scores zijn zoals 50 - 0, cava nog. Dat haalde ik toen ook met 2 vingers in de neus op public servers in eender welke fps. Tot je effectief competitief gaat spelen, en je inziet dat je eigenlijk maar gewoon above average bent.

Een youtube filmpje posten waar je dan op een map die bedoeld is voor 5 vs 5 of 8 vs 8 scenarios met 60 man wat granaten op elkaar ligt te spammen gaat hier dus echt niet helpen. Integendeel.
 
Laatst bewerkt:
Mja, ik snap, maar soms ff een harde reality check is echt wel eens nodig. Hier begon het gewoon raar te worden. Denken dat je "skilled" bent, omdat je 10 - 20 jaar geleden tegen de zwakste spelers van de community op public noob servers een K/D van 2/3 haalt. Ik was zelfs gewoon echt aan 't twijfelen of dit niet gewoon een trolltopic was voor te lachen.

Moesten het nu indrukwekkende scores zijn zoals 50 - 0, cava nog. Dat haalde ik toen ook met 2 vingers in de neus op public servers in eender welke fps. Tot je effectief competitief gaat spelen, en je inziet dat je eigenlijk maar gewoon above average bent.

Een youtube filmpje posten waar je dan op een map die bedoeld is voor 5 vs 5 of 8 vs 8 scenarios met 60 man wat granaten op elkaar ligt te spammen gaat hier dus echt niet helpen. Integendeel.

De enige shooter met vaardigheid was het railgunnen bij Quake 3 Arena tegen bots op "nightmare" mode.
(succes zou ik zo zeggen met je 50/0 K/D)
 
Laatst bewerkt:
De jeugd tegenwoordig steekt oude zakken zoals ons gewoon voorbij. Ik dacht vroeger ook goed te zijn en dat haal ik ook niet meer. Was zelfs op console dus input lag door keyboard/mouse zal het al niet zijn.
Als ik nu BF speel is het soms rampzalig, alleen trek ik mij dat gewoon niet meer aan. K/D whatever, don't care. Zo lang ik maar fun heb.
Absoluut. Ik merkte dat heel goed toen ik als veertiger aan Doom Eternal begon.
De snelheid en reflexen van vroegere Quakes en Battlefields was met de noorderzon verdwenen.
 
Terug
Bovenaan