Project Smart home voor de oude stempel?

Squidward

Redacteur
Probleem is mijn schoonmoeder. Zij is pijnpatiënt in de laatste lijn en gaat nu door de zware medicatie ook erg snel mentaal achteruit. Mijn schoonvader doet wat hij kan, maar die mens moet - zelfs als je het beperkt tot louter praktische dingen - ook af en toe naar buiten. Afstandsbedieningen lukken niet meer. Lichtschakelaars worden ook moeilijk en ze is koppig in het alleen opstaan dus valt ze ‘s nachts vaak.
Ik dacht aan een soortement ‘smart’ home zodat ze dingen met de stem kon doen. Maar ik ken daar zelf ook echt niks van. De absolute basis zou verlichting/verwarming/tv moeten zijn en de deurbel. Deurbel is doenbaar, dat begrijpen we nog. Maar voor verlichting/verwarming/tv:
* moet men nieuwe toestellen kopen of kan men voort met wat men heeft? De tv is een smart tv maar qua verwarming is dat toch een systeem van iets ouder. Bestaan er zo van die smart-tiles die men kleeft en dan alles verbinden?
* verlichting, er bestaan smart lampen maar kan dat gewoon in klassieke lichtpunten?

Kan een ouder burgerhuis mits zo een Nest - of iets dergelijks - zo aangepast worden of is dit verloren moeite?

** Haar ergens in de zorg stoppen voor beiden hun veiligheid zal niet lukken, schoonvader zal dat nooit toelaten.
 
Ik vind het een mooi idee, maar in praktijk moet je duidelijk praten voor die stemcontrole. Je kan best veel dingen via Google home geregeld krijgen, maar echt voor "mindervaliden" wordt dat wel lastig.
 
Ik vind het een mooi idee, maar in praktijk moet je duidelijk praten voor die stemcontrole. Je kan best veel dingen via Google home geregeld krijgen, maar echt voor "mindervaliden" wordt dat wel lastig.
Daar vreesde mijn schoonpa al wat voor. Hij wilde hun huis dan beperken tot de benedenverdieping maar ze wordt agressief bij de suggestie. Ligt enorm moeilijk.
 
Terug
Bovenaan