Sleutel deur kwijt - hoe cilinder verwijderen

Sinds dat wij hier wonen (5j) kunnen wij de schuifdeur vanachter niet op slot doen. Dus leggen we er gewoon een stok tussen.
Nu wil ik daar eindelijk eens werk van maken en die cilinder vervangen. Maar hoe krijg ik die cilinder eruit? Vorige bewoner was sleutel kwijt geraakt. Ik lees dat boren een optie is...
Slotenmakers zijn trouwens crimineel duur. Ene laten langskomen en die vroeg 250 euro voor dat eruit te boren. Moeilijk om eerlijke mensen te vinden tegenwoordig...
 
Kan wel op slot. Is gewoon schuifdeur die langs buiten ook open kan, met cilinderslot. We leggen er nu gewoon een stok tussen.
Hoe kan die wel op slot gaan als die langs buiten nog kan open gedaan worden ?

Dan gaat die toch niet op slot? Ben je dan ook zeker dat enkel het cilinderslot vervangen voldoende is om het slot te repareren.
250€ is echt niet crimineel wanneer die meer moet doen om dit op te lossen dan het cilinderslotje vervangen...
 
Mja, my bad. Dacht dat het simpel te verwijderen was als je ook aan de zijkant kon, maar blijkbaar moet je de sleutel op een bepaalde stand zetten.
 
Mja, my bad. Dacht dat het simpel te verwijderen was als je ook aan de zijkant kon, maar blijkbaar moet je de sleutel op een bepaalde stand zetten.
Als je er aan de zijkant aan kan moet je enkel dat zwart pinnetje forceren. Met een goeie tang is dat zo gefixt...
 
Gewoon uw brandverzekering eens checken, wss zit dat er in en komen die dat gratis doen ;)
 
Hoe kan die wel op slot gaan als die langs buiten nog kan open gedaan worden ?

Dan gaat die toch niet op slot? Ben je dan ook zeker dat enkel het cilinderslot vervangen voldoende is om het slot te repareren.
250€ is echt niet crimineel wanneer die meer moet doen om dit op te lossen dan het cilinderslotje vervangen...
Is echt gewoon het cilinderslot eruithalen en vervangen hoor. Moeilijk uit te leggen, het is zo'n schuifdeur waar ge eerst die hendel naar beneden moet draaien.

TheDCRO.jpg
 
Maar de deur kan open? Dan kunt ge toch aan de cilinder...
Deur kan open omdat de cilinder niet op slot zit. Om een cilinder eruit te halen hebde moede de originele sleutel er altijd insteken en een kwartslagje draaien. Maar als ge de sleutel niet hebt gaat da dus niet...
 
Deur kan open omdat de cilinder niet op slot zit. Om een cilinder eruit te halen hebde moede de originele sleutel er altijd insteken en een kwartslagje draaien. Maar als ge de sleutel niet hebt gaat da dus niet...
Maar zoals ik schreef, met een goeie tang kunt ge dat wel makkelijk forceren hoor. Tis niet dat dat sterk is
 
Das nen interessante, wij hebben de brandpolis Optimco Perfecta. https://www.optimco.be/images/site/201904BRA.010-V1.pdf
Volgens mij zit dat er niet in.
Neen,

enkel op pagina 8
De kosten voor het vervangen van de sloten op de buitendeuren, noodzakelijk geworden ingevolge diefstal van
huissleutels gepleegd in het verzekerde gebouw met inbraak, inklimming, heimelijke binnensluiting of indringing of
gepleegd met geweld of bedreiging op de persoon van verzekerde en dit tot beloop van € 1.000
 
Das nen interessante, wij hebben de brandpolis Optimco Perfecta. https://www.optimco.be/images/site/201904BRA.010-V1.pdf
Volgens mij zit dat er niet in.
Je kan altijd eens polsen

De maatschappij verzekert bovendien: -... De kosten voor het vervangen van de sloten op de buitendeuren, noodzakelijk geworden ingevolge diefstal van huissleutels gepleegd in het verzekerde gebouw met inbraak, inklimming, heimelijke binnensluiting of indringing of gepleegd met geweld of bedreiging op de persoon van verzekerde en dit tot beloop van € 1.000
Zeg gewoon dat de vorige eigenaar ze gepikt heeft :p

Had eens sleutel in slot tuinhuis afgebroken en die hebben die avond nog iemand gestuurd :D

Bijkomend geniet U ook van de waarborg "Home Assistance".

Deze dienst informeert en ondersteunt U onder andere bij:

  • onbruikbaarheid van uw woning ten gevolge van brand- of waterschade
  • verlies van sleutels
Dus als je dat hebt wel imo
 
Hoe ik het ooit gedaan heb: afdekplaatje verwijderen. Tang vastzetten op het uitstekende deel van de cilinder. Een paar keer naar links en rechts forceren, en de cilinder brak zo in 2.
 
Hoe ik het ooit gedaan heb: afdekplaatje verwijderen. Tang vastzetten op het uitstekende deel van de cilinder. Een paar keer naar links en rechts forceren, en de cilinder brak zo in 2.
Mja, straks maak je dat binnenwerk kapot en kan je geen nieuwe cilinder meer plaatsen...
 
Terug
Bovenaan