Skylake Game PC

Status
Niet open voor verdere reacties.
Case: InWin 805 Red
MB: MSI Z170A Gaming M7 Intel Z170 LGA 1151 ATX
Chipset: Intel i5 - 6600K
Ram - 16GB ram
GPU: MSI GTX 970
SSD: 2x 512GB

Hiervoor had ik graag een richtprijs gekregen, indien hij niet veel meer waard is bouw ik hem om tot TreuNAS server.
 
Vermoedelijk best ombouwen.

Zelfs in deze dure GPU tijden gaat een 970 nog niet eens aan 100€, op Tweakers staan er hopen tussen 100 en 125€, en ze blijven ermee zitten. Degene die op "gereserveerd" staan zitten onder de 100€.
Is een beetje te oud nu om bruikbaar/relevant te zijn.

6600K is ook al maar 50-60€ meer...

Dus als gaming platform heeft deze set niet echt veel waarde meer.

Ik zou zeggen, SSD's en de GPU proberen te verkopen, rest bijhouden voor je TrueNAS projectje.

De 6600K heeft een HD Graphics 530 ingebouwd, TrueNAS heeft niets meer nodig dan dat.
Wanneer je alle sata poorten wil vrijhouden voor opslag HDD's, kan je TrueNAS best van een externe SSD op een USB poort draaien.

Vroeger gebruikten we al eens thumbdrives of een SD kaart, maar nu zeker niet meer aan te raden daar er nogal veel schrijfactiviteit op de TrueNAS OS schijf gebeurt, thumbdrive of SD kaartje zou nogal snel versleten zijn...
Je kan uiteraard één SSD bijhouden voor het OS op te zetten (intern of met een externe USB behuizing), maar aangezien Truenas maximum 32GB nodig heeft (dacht zelfs maar 16, maar ben niet zeker met de huidige versie) is een 512GB SSD daaraan opofferen een beetje zonde.

De centen van de GPU en de SSD's kan je in HDD's of de kleine externe SSD investeren...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan