Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Veel sneeuwplezier komende week !!!Omdat we anders te vroeg gingen zijn toch de 'korte' weg genomen over Jura.
Was toch hoger dan ik dacht, maar alles lag open. Maar al zo sneeuw hebben op 150km van bestemming heeft wel iets![]()
Reizigers moeten het bewijs leveren van vaccinatie of herstel, en bovendien een bewijs van een boosterdosis of een negatief PCR-testresultaat. Details in het onderstaande gedeelte.ik was ook van plan naar oostenrijk te gaan, maar op website van REOPEN europe zie ik:
2. Reizigers zonder negatief testresultaat, maar met een geldig bewijs van vaccinatie of herstel, moeten het formulier voor de klaring invullen, een PCR-test ondergaan en gedurende tien dagen zelfisoleren totdat zij een negatief testresultaat hebben ontvangen.
wat is dat nu weer voor zever? dus je moet nog steeds een PCR hebben, ook al heb je je boosterprik en dergelijke... ?
ik interpreteer het toch helemaal anders.Reizigers moeten het bewijs leveren van vaccinatie of herstel, en bovendien een bewijs van een boosterdosis of een negatief PCR-testresultaat. Details in het onderstaande gedeelte.
Neen toch?
In dat gedeelte wat ik heb gequote, maken ze een verschil tussen vaccinatie en booster. Het is wat verwarrend, maar zoals ik het begrijp is vaccinatie 2 spuiten en booster de 3de spuit. En dus moet je niks doen indien je een booster hebt gehad. Je moet natuurlijk wel rekening houden dat dit een automatisch vertaalde tekst is en daardoor niet alles even goed vertaald is.ik interpreteer het toch helemaal anders.
reizigers zonder negatief test resultaat, (ik dus) maar met geldig bewijs van vaccinatie (ik dus) moeten het formulier invullen, een pcr test ondergaan en gedurende 10 dagen zelf isoleren tot zij het resultaat hebben ontvangen?
lijkt me ook gek en onrealistisch, misschien is de website van reopen europe gewoon helemaal niet actueel?
of lees ik nu zo verkeerd??
Mja ik stond net op punt te boeken, goedkope vlieg tickets gevonden in combinatie met boedapest - wenen (dus landen in boedapest, vertrekken uit wenen), is perfect doenbaar met de trein,In dat gedeelte wat ik heb gequote, maken ze een verschil tussen vaccinatie en booster. Het is wat verwarrend, maar zoals ik het begrijp is vaccinatie 2 spuiten en booster de 3de spuit. En dus moet je niks doen indien je een booster hebt gehad. Je moet natuurlijk wel rekening houden dat dit een automatisch vertaalde tekst is en daardoor niet alles even goed vertaald is.
Edit: tenzij je uit een risicogebied komt zoals Nederland, Denemarken, Noorwegen of UK.
Dan maar eens de engelstalige versie van reopen europe geraadpleegd:. Je moet natuurlijk wel rekening houden dat dit een automatisch vertaalde tekst is en daardoor niet alles even goed vertaald is.
In dat Pre-travel document staat:Dan maar eens de engelstalige versie van reopen europe geraadpleegd:
2. Travellers without a negative test result, but with valid proof of vaccination or recovery, must complete the pre-travel clearance form, undergo a PCR test and self-isolate for 10 days until they receive a negative test result.
lijkt met toch hetzelfde. moet je pcr test ondergaan en 10 dagen isolatie?? dat was toch al lang gedaan dacht ik.
Dat is waar.ok dat makes a lot more sense,
maar dat neemt niet weg dat het op die reopen europe site heel anders over komt.... Man wat verwarrend toch.
and a valid PCR test .Dat is waar.
ik begin nu zelfs te vermoeden dat net daardoor die vliegtickets van Wenen zo goedkoop zijn. omdat PCR test nog steeds vereist is, ongeacht van je CST.... dat niemand dat wil doen voor een simpele city trip.
Wanneer en PCR-test nodig is voor deze 2G+ regel (niet voor reizigers uit landen met een zorgwekkende virusvariant). Let op de geldigheidsduur van de vaccinatie, het herstel en de test, zie hieronder bij "Deze certificaten zijn geldig":
*) Een eenmalige vaccinatie met Johnson & Johnson (Janssen-vaccin) is momenteel nog geldig bij binnenkomst, maar voor de 2-G status is een booster nodig tijdens je verblijf in Oostenrijk.
- 2x gevaccineerd (of 1x met Janssen*): PCR-test nodig
- 3x gevaccineerd (of 1x met Janssen + booster): geen PCR-test nodig
- hersteld: PCR-test nodig
- hersteld, daarna 1x gevaccineerd: PCR-test nodig
- hersteld, daarna 2x gevaccineerd: geen PCR-test nodig
- hersteld, gevaccineerd, hersteld: geen PCR-test nodig
- 1x gevaccineerd, daarna hersteld: PCR-test nodig
- 1x gevaccineerd, daarna hersteld, en daarna nog een keer gevaccineerd: geen PCR-test nodig
- 2x gevaccineerd (of 1x met Janssen*), daarna hersteld: geen PCR-test nodig
): nee dat is mijn taak nietZelfde ervaringen zoals bij mij dus 2 weken geleden in Evasion Mont Blanc. Je kan perfect (als je een beetje uitkijkt) een hele week skiën zonder covid validatie in Frankrijk.Inchecken: geen covid validatie
Skipas afhalen (bij iemand van Sunweb, stond daar schoon aan de kassa met mijn voucher): nee dat is mijn taak niet
Op de piste aan chalet iets drinken: wel check!
Masker bij gesloten liften (eitjes) zeggen ze aan iedereen op iets op te zetten (want ja een gewone buff doet de fluit).
Bij stoeltjes 1 keer ook op gewezen