Artikel op wintersport ivm ‘4 maanden geldig Frankrijk’ is ook lachwekkend. Artikel doet geloven dat je booster maar 4 maanden geldig is. En dan zie je de auteur zelf in de comments antwoorden dat hij het eigenlijk niet goed weet #fakenews

Wat zie ik dan over het hoofd? Hoe ik het interpreteer vanop de officiële site is : pcr OF dat medical certificate (uitgegeven door de oostenrijkse overheid) ondertekend door een arts.

Men herstelcertificaat komt er wsl pas morgen op... 12 dagen na dag vd test. Kan dat dus niet testen atm.
ik zit op 12 dagen na test, heb nog niks

Toch maar Frankrijk geboekt (le grand massif), ze gaven me teveel sneeuw in Oostenrijk :D
Had gehoopt dat daar mss nog paar cm zou vallen maar dat is precies ook van de kaart verdwenen

Eens aan het kijken hoe naar daar te rijden, heb vignet zwitserland van 2021 maar als ik het goed heb is dat nog geldig tot eind januari 2022?
En je mag door zwitserland rijden (verblijf is PCR nodig)?

Teveel sneeuw? :unsure:
Ja zaterdag halve meter dus de kans dat je dan onderweg ergens vast komt te zitten is groot
En als ze dan nog zondag, maandag en dinsdag zoveel geven dan kan je (tenzij met poederlatten) niet zoveel doen (zeker als je niet goed kan skien)

Al is die dump precies enkel nog zaterdag, ach ja het is geboekt :D

My ski ignorance is showing, maar is skiën op een (geprepareerde) piste met verse sneeuw niet leuker?

Dat skiërs doorgaans minder dan zijn van de diepe poeder weet ik, maar op een piste is dat toch top?

My ski ignorance is showing, maar is skiën op een (geprepareerde) piste met verse sneeuw niet leuker?

Dat skiërs doorgaans minder dan zijn van de diepe poeder weet ik, maar op een piste is dat toch top?
Ik denk dat hij vast zitten in het verkeer bedoelt. En elke dag massa's sneeuw is ook niet optimaal. Als het zoveel sneeuwt dat ze de pistes niet elke dag terug plat krijgen.

Ik denk dat hij vast zitten in het verkeer bedoelt. En elke dag massa's sneeuw is ook niet optimaal. Als het zoveel sneeuwt dat ze de pistes niet elke dag terug plat krijgen.
Ahzo, ja ok dat is minder leuk. Al zijn de meeste Oostenrijkse ski-dorpen veel vlotter bereikbaar dan de meeste Franse bij een hoop sneeuw.

Ja moest ik niet met vriendin gegaan zijn was ik naar oostenrijk gegaan

Laatste keer oostenrijk was eerste dag ook zo een sneeuwdag, geen kat op de piste en elkaar na 3m al niet meer zien :D

Maar zag er eerst naar uit dat net tegen Zwitserland ook nog wat zou vallen, maar alles is beetje meer naar Oosten opgeschoven

Dit is een video (typisch van veel te ver enzo) met kerst in +-25 cm poedersneeuw en met racelatten+telemark bindingen :crazy:

Is toch alleen voor Nederlanders. Wij belgen mogen al de hele tijd binnen zonder pcr test indien een boosterprik gekregen.

Nee hoor, Belgen moesten ook een pcr hebben om binnen te mogen. Ik heb 2 weken geleden nog een negatieve pcr moeten voorleggen.

Nee hoor, Belgen moesten ook een pcr hebben om binnen te mogen. Ik heb 2 weken geleden nog een negatieve pcr moeten voorleggen.

Ik volg al enkele weken de info op via deze site.

Voor reizigers die uit Nederland, Groot-Brittannië, Denemarken en Noorwegen komen, geldt het volgende tot maandag 24 januari:

• Personen tweemaal gevaccineerd met Johnson & Johnson (Janssen-vaccin), mogen zonder quarantaine naar binnen maar moeten een negatieve PCR-test (niet ouder dan 48 uur) voor kunnen leggen.

Voor de overige landen geldt de 2-G+ regel bij binnenkomst in Oostenrijk

Voor alle overige landen geldt de volgende regeling (ook voor mensen die een daguitstap maken), met uitzondering van gebieden met een zorgwekkende virusvariant, want daar gelden afwijkende regels:
Vanaf maandag 20 december is een 2-G bewijs vereist voor toegang. Bovendien moet een negatieve PCR-test voorgelegd kunnen worden (niet ouder dan 72 uur) of een bewijs dat men een booster heeft gehad. De PCR-test is niet vereist voor personen die een booster hebben gekregen (2e prik voor Janssen) of twee keer gevaccineerd zijn en hersteld.

Terug
Bovenaan