Dat is vanuit de Vlaanders dan?
Want vanaf Nancy is het 43 naar La plagne volgens viamichelin (wel niet over Lyon rijden)
En de route van autoroutes.fr geeft zelfs 'maar' 37 en naar Flaine zelfs maar 24 :p maar gaat denk ik via zwitserland

Als je natuurlijk blind uw GPS volgt ...
Via Lille , Reims , Lyon idd

Dat is vanuit de Vlaanders dan?
Want vanaf Nancy is het 43 naar La plagne volgens viamichelin (wel niet over Lyon rijden)
En de route van autoroutes.fr geeft zelfs 'maar' 37 en naar Flaine zelfs maar 24 :p maar gaat denk ik via zwitserland

Als je natuurlijk blind uw GPS volgt ...
Ja vanuit Nieuwpoort, vriendin woont daar.
In het vervolg misschien gewoon vanuit de Kempen vertrekken, dat is normaal gezien minder tol.

Neen

Kleine tip als je uit de lift komt is je tippen of je hiel in de sneeuw te drukken van je vrije voet en dus niet volledig op uw plank te staan met de vrije voet.

Dat doe ik sowieso al. Het is zeker niet de eerste keer dat ik snowboard maar wel mijn eerste board.

En al die huurboards hadden van die stomp pads vandaar de vraag :)

Met lift te nemen heb ik geen probleem. De sleeplift met snowboard is moeilijker :P

Sleeplift met snowboard is toch niet moeilijk?
Alleen mss die lanceerliften, dat dan weer wel..
Doet me denken aan Les Sybelles: https://www.skiresort.be/skigebied/...illardsst-sorlinst-jean-darves/liften/l93219/
Daar ben ik de 1ste keer toch ook gevallen.. Ik moest niet aanschuiven en had nog niet meegekregen of gezien dat het blijkbaar de bijnaam: "Terror lift" meekreeg. Ik heb het geweten..
Uiteindelijk de 2de keer nipt gelukt en het vervelende is dat dit een cruciale lift was die je nodig had om naar Ouillon en verder naar St. Sorlin D'Arves te gaan. Zonder die lift zat je vast..

De horror als ik eraan terugdenk, maar ik zie dat ze er 2j geleden een stoeltjeslift hebben geplaatst.

Tips voor beginner-vriendelijke regio's?
Liefst Oostenrijk / Noord-Italië, ik wil niet wéér bijna 200 euro tol betalen op Franse snelwegen :wallbash:

Après-ski is compleet onbelangrijk, hoe minder hoe beter zelfs. Zou voor februari/maart zijn.
Als je een gebied kiest zoals Evasion Mont Blanc of Flaine (of iets anders in die regio), dan betaal je "slechts" een €90tal heen en terug.
Beide zijn trouwens beginner-vriendelijk.

Laatst bewerkt:
Alleen mss die lanceerliften, dat dan weer wel..
Doet me denken aan Les Sybelles: https://www.skiresort.be/skigebied/...illardsst-sorlinst-jean-darves/liften/l93219/
Daar ben ik de 1ste keer toch ook gevallen.. Ik moest niet aanschuiven en had nog niet meegekregen of gezien dat het blijkbaar de bijnaam: "Terror lift" meekreeg. Ik heb het geweten..
Uiteindelijk de 2de keer nipt gelukt en het vervelende is dat dit een cruciale lift was die je nodig had om naar Ouillon en verder naar St. Sorlin D'Arves te gaan. Zonder die lift zat je vast..

De horror als ik eraan terugdenk, maar ik zie dat ze er 2j geleden een stoeltjeslift hebben geplaatst.
Ugh ik herinner me ook nog levendig zo'n liftje, als je 's avonds terug moest naar St. Jean D'Arves. Dat was met de handen vastpakken, en dan vlotjes met je board volledig van de grond gaat om de snelheid op te pikken. Veel beginners daar lang zien sukkelen, en het helpt niet als de rij langer en langer wordt, aangezien ieder terug op weg is naar zijn/haar dorp.

Zo'n liftjes vind ik persoonlijk wel de hel omdat die pannekoek na een tijdje te hard duwt tegen de binnenkant van mijn dijbeen. En mijn lies begint dan te trekken.
Die dingen zijn te klein om echt onder mijn kont te plaatsen.

Ugh ik herinner me ook nog levendig zo'n liftje, als je 's avonds terug moest naar St. Jean D'Arves. Dat was met de handen vastpakken, en dan vlotjes met je board volledig van de grond gaat om de snelheid op te pikken. Veel beginners daar lang zien sukkelen, en het helpt niet als de rij langer en langer wordt, aangezien ieder terug op weg is naar zijn/haar dorp.

Zo'n liftjes vind ik persoonlijk wel de hel omdat die pannekoek na een tijdje te hard duwt tegen de binnenkant van mijn dijbeen. En mijn lies begint dan te trekken.
Die dingen zijn te klein om echt onder mijn kont te plaatsen.
Volgensmij hebben we het over dezelfde pannenkoeklift :p

Maar die is dus nu uit dienst blijkbaar.

misschien rare plaats voor de vraag maar:

Ik heb vorige week woensdag mijn boostervaccinatie gekregen. Hoe verkrijg ik dat certificaat in de covid safe app?
Ik vertrek morgen naar Frankrijk. 2e vaccin is van 29 juli en jonger dan 65 jaar.

I'm good?

misschien rare plaats voor de vraag maar:

Ik heb vorige week woensdag mijn boostervaccinatie gekregen. Hoe verkrijg ik dat certificaat in de covid safe app?
Ik vertrek morgen naar Frankrijk. 2e vaccin is van 29 juli en jonger dan 65 jaar.

I'm good?
Dat boostercert komt automatisch na een week. Gewoon es check for new cert in de app

In Valmorel is er zo'n pannekoek liftje die mij (90kg) gewoon los van de grond trekt bij vertrek en een 2e maal rebound ook nog eens.
Dat moet toch een ramp zijn voor boarders

In Valmorel is er zo'n pannekoek liftje die mij (90kg) gewoon los van de grond trekt bij vertrek en een 2e maal rebound ook nog eens.
Dat moet toch een ramp zijn voor boarders
Ik denk dat ik weet welke ge bedoelt, en ja dat is een ramp. Ik (toch wel best een ok boarder) had toch 3 tries nodig voordat ik een werkende strategie had :laugh:.

In Chamonix is ook zo een liftje die u lanceert, maar iets minder hard en best doenbaar. Maar... halfweg maakt dat ding opeens een 90 graden bocht waarbij hij u nogmaals lanceert. En die combi draai + lanceer + 1 voet los :crazy:.

Terug
Bovenaan