Wat, op de piste met masker? :ROFLMAO:
Heb er al veel zo zien skiën.
Volgens mij moet ge helemaal niet skiën met masker op. De regel is FFP2 binnen en buiten waar ge geen 2m afstand kunt houden. Ik board niet zo vaak op 2m afstand van iemand :wtf:.

Dat gezegd zijnde, zo een FFP2 masker is echt geen ramp. Op koude dagen fungeert dat perfect als een skimasker. Normale / warme dagen doe ik het wel af ja.

Iemand ervaring met volgende gebieden:
  • portes du soleil
  • La Forêt Blanche
  • Le grand Massif
  • le grand domain
  • espace diamant
Was wat aan het kijken voor binnen 2 weken. Gebied zou geschikt moeten zijn voor tochtjes met iemand met maar 2j ervaring (en weinig durf :p liever moeilijk blauw dan makkelijker rood ;)). En sneeuwzeker, dicht bij de piste
La plagne is ook nog optie (zijn we al eens op shortski-geweest)
(les sybelles ook al geweest met haar en valloire)

Foret Blanche (Risoul): heb ik destijds leren snowboarden. Het waren mijn eerste 2 jaar wintersport @52 jaar, nooit geskied voorheen. Voldoende blauwe pistes die zeer goed te doen zijn voor een iemand met weinig ervaring of durf, ook de meeste rode zijn heel goed te doen. Ook de oversteek naar Vars is perfect te doen, en opent het andere deel van het gebied. Pistes waren netjes geprepareerd. Alleen L'homme de Pierre helemaal rechts op de pistekaart kun je alleen komen met een Franse "lanceerlift", gemerkt als "tres difficile".
De accommodaties liggen allemaal of aan de front de neige ofwel op enkele minuten wandelen van de front de neige. Er zijn wel een paar oude, afgeleefde accos (bv Castor en Pollux), maar wij waren bv heel tevreden van de DENEB.

Enig nadeel volgens mij: 't is wat ver rijden, met nog een lang stuk secundaire wegen op het einde.
(Edit: nog wat info bijgevoegd)

Laatst bewerkt:
Volgens mij moet ge helemaal niet skiën met masker op. De regel is FFP2 binnen en buiten waar ge geen 2m afstand kunt houden. Ik board niet zo vaak op 2m afstand van iemand :wtf:.

Dat gezegd zijnde, zo een FFP2 masker is echt geen ramp. Op koude dagen fungeert dat perfect als een skimasker. Normale / warme dagen doe ik het wel af ja.

Nee skien zelf is niet met ffp2 plicht, het is idd gewoon buiten ook verplicht waar de afstand niet kan gegarandeerd worden.

maar ik zag er gewoon al veel skiën met het masker permanent aan.

Iemand ervaring met volgende gebieden:
  • portes du soleil
Prachtig, 1 van mijn favos, is voor ieder niveau wel iets te vinden, sneeuwzeker, en lekker eten op de piste!!

Ik heb enkel nog maar aan de Franse kant geslapen. Wel opgepast, als het just dik gesneeuwd heeft, geraakt ge daar moeilijk / niet boven. Ze durven de weg naar Avoriaz wel eens af te sluiten. Onder aan de berg verblijven (Petneu dacht ik) is een optie.

• La Forêt Blanche
Ooit lang geleden in Vars geweest als beginner, ik denk dat het toen zelfs niet geconnecteerd was. Ik herinner me wel goede blauwe pistes, maar crappy liften en eten. Maar dat is dus 15+ jaar geleden, dus kan volledig anders zijn.

• Le grand Massif
Veel goede off piste, maar dat zoekt ge probably niet met een beginner :tongue:. In Flaine en Morillon hebt ge wel de typische Franse plat geprepareerde ski autostrades, wat goed is voor beginners. Er is ook niet bijster veel te doen in de omgeving, maar dat zal niet zo belangrijk zijn met corona.

• le grand domain
Ken ik precies niet.

• espace diamant
Nooit geweest

La plagne is ook nog optie (zijn we al eens op shortski-geweest)
La Plagne, en nog meer Les Arcs, vind ik heel goed voor ne beginner. Is het beginner ski of snowboard? Want La Plagne heeft wel heel wat platte stukken, wat niet ideaal is voor ne beginnende snowboarder.

@Lint skiën uiteraard.
Was wat afgegaan op wintersport.be en les arcs zeggen ze daar niet voor beginners. Ben er al ooit geweest maar kan me er weinig van herinneren :p

orthopedische zolen
Hoe krijg je dat ooit in een snowboardboot? Dan past jouw voet er toch nooit bij?
Enfin, bij mijn zolen is dat toch zo. En 1 of 2 maten groter gaan heeft ook geen zin natuurlijk, de pasvorm verandert helemaal door die zolen.

@Lint skiën uiteraard.
Was wat afgegaan op wintersport.be en les arcs zeggen ze daar niet voor beginners. Ben er al ooit geweest maar kan me er weinig van herinneren :p
Ah buh, ik herinner mij vooral brede pistes die goed geconnecteerd zijn met veel barrekes en restos langs de piste. Leek/lijkt mij ideaal voor ne beginner 🤷‍♂️.

Laatst bewerkt:
Terug van 13 dagen ski, met covid :niceone:
Vergeet alle verplichtingen in frankrijk, er wordt er amper naar gekeken (skipas/lift/resto/café)

Terug van 13 dagen ski, met covid :thumb:
Heb je covid meegenomen of hoe moet ik dit lezen? :unsure:

Prachtig, 1 van mijn favos, is voor ieder niveau wel iets te vinden, sneeuwzeker, en lekker eten op de piste!!

Ik heb enkel nog maar aan de Franse kant geslapen. Wel opgepast, als het just dik gesneeuwd heeft, geraakt ge daar moeilijk / niet boven. Ze durven de weg naar Avoriaz wel eens af te sluiten. Onder aan de berg verblijven (Petneu dacht ik) is een optie.
Ik lees wel dat je paar plekken skibus moet nemen?

Laatst bewerkt:
Hoe krijg je dat ooit in een snowboardboot? Dan past jouw voet er toch nooit bij?
Enfin, bij mijn zolen is dat toch zo. En 1 of 2 maten groter gaan heeft ook geen zin natuurlijk, de pasvorm verandert helemaal door die zolen.
Er zit een zool in je boot. Die er uit halen.

Ligt dat niet grotendeels aan uzelf?

2 buffs gaan halen, alleen vervangfilters hadden ze niet (as adventure). Maar die 5 is normaal genoeg + wss hebben ze dat in skigebied ook
Wij hebben telkens buffs aangedaan bij aanschuiven, liften etc... en CST getoond bij de enkele keren dat het ons gevraagd werd.
Probeer maar eens anderhalve meter tussen te laten bij aanschuiven aan lift ;)
Of aan de vele nederlanders te vragen hun mondmasker op te zetten.
Iedereen van onze groep was het er mee eens: het was te voorspellen dat iedereen met covid naar huis ging

Jammer, hopelijk er niet teveel last van!

Maar dan zijn de regels in oostenrijk zo slecht nog niet imo. Ik had er persoonlijk niet enorm veel last van, en voorlopig heb ik niet de indruk dat ik met iets thuis ben gekomen... I probably jinxed it now :unsure:

Wij hebben telkens buffs aangedaan bij aanschuiven, liften etc... en CST getoond bij de enkele keren dat het ons gevraagd werd.
Probeer maar eens anderhalve meter tussen te laten bij aanschuiven aan lift ;)
Of aan de vele nederlanders te vragen hun mondmasker op te zetten.
Iedereen van onze groep was het er mee eens: het was te voorspellen dat iedereen met covid naar huis ging
Uw skistokken gebruiken he :unsure:

Maar ik zou al niet ergens iets gaan drinken binnen bv, enkel buiten

Uw skistokken gebruiken he :unsure:

Maar ik zou al niet ergens iets gaan drinken binnen bv, enkel buiten
Hebben we ook niet echt gedaan. Wel smiddags binnen eten...
buiten op terras in regen/sneeuw/-15 is niet bepaald ideaal.
Er werd door personeel aan de liften ook geen moeite gedaan om regels te handhaven. Hadden zelf ook geen mondmasker op bvb

Terug
Bovenaan