Zijn er hier die voor weekreizen ook last minute boeken (afhankelijk van weer)? Lijkt me voor 2 wel doenbaar om iets qua prijs ok te vinden buiten drukke weken?

Hier (Tirol) keken ze de eerste dag op restaurant enkel eens naar de coronapas, de laatste dagen scannen ze die effectief wel.

In Garmisch maandag in veel winkels scannen van de pas + controle identiteitskaart.
Aan de grenzen nog steeds geen controles zover ik hoor.

De bus neem ik hier niet in de spitsuren maar de chauffeurs rijden gewoon zonder masker, ook zonder zo’n plastiek rond hun kotje.

Afgezien van het tonen van de CST en dragen van je masker als je ergens binnenkomt is het hier vrij normaal vind ik.

Na deze vakantie kan ik er in elk geval weer eventjes tegen :)

Laatst bewerkt:
Aan de skiliften vandaag wel serieuze controle op ffp2 maskers. Heb mijn ffp2 filter moeten tonen die in mijn windstopper ingewerkt zit.

Maar fok wat een weer vandaag (zag er niet zo goe uit deze ochtend, ma boven op de gletscher sonne!!!) en wat een verse sneeuw en zoooooooo weinig volk. Een weekje dat eeuwig gaat bijblijven.

Waren hier aan het ontbijt bezig over de dag van gisteren. En over de nieuwe K3-connection tussen de Maiskogel en de gletscher in Kaprun. Ik zo: ja, gisteren toch lekker op k3 gezeten!!

Vergeten dat mijn zoontje van 6 naast mij zat die helemaal verontwaardigd was. Gelukkig dacht ie dat ik bedoelde dat ik op hun hoofd gezeten heb en hen pijn gedaan :unsure:

Btw booster cert blijft rood geven bij scannen door oostenrijkse app. Als we scannen met de belgische covidsafescan dan ist groen.

Wij gaan al meer dan 30 jaar naar Leogang. Altijd in hetzelfde hotel. Heb al veel andere skigebieden gedaan maar komt niks in de buurt vind ik.
Bij mij ondertussen toch al zowat 16 jaar geleden dat ik er geweest ben (Saalbach), voor de verbinding met Fieberbrunn. Zou er graag eens opnieuw gaan, vond het toen ook zeker een leuk gebied, alleen was het weer toen minder en door de lage ligging en 1 kant die volledig op het zuiden ligt waren de condities niet top.

Baden wurttenberg in duitsland is enkel binnen eten bij mcdo of burgerking als je booster hebt. Ter info.

Ik heb booster maar de rest van mijn gezelschap niet dus fret aant binnenduwen achter het stuur. Gesjellig.

Dus vanaf koblenz tot beieren geen hongerken hebben!

Vraag me af of deze ook toegestaan is:

Terug
Bovenaan