Disney+ Secret Invasion (Marvel)

vishnusixclix

Crew Member
Crowdfunder FE
1687194977407.png

  • Serie Info

    Nick Fury uncovers a conspiracy by a group of renegade Skrulls to gain control of Earth by assuming positions of power across the world, recruiting Everett K. Ross, Maria Hill, and Talos to stop it and save humanity.

  • Creator: Kyle Bradstreet
  • Based on: Secret Invasion by Brian Michael Bendis
  • Starring: Samuel L Jackson, Ben Mendelsohn, Cobie Smulders, Martin Freeman, Kingsley Ben-Adir, Emilia Clarke, Don Cheadle
  • Premiered: Jun 21, 2023
  • Executive producers: Kevin Feige, Louis D'Esposito, Victoria Alonso, Brad Winderbaum, Jonathan Schwartz, Samuel L. Jackson, Ali Selim, Kyle Bradstreet, Brian Tucker
 
Deze ga ik ook nog eens volgen, we hebben D+ nu toch. En er zijn toch een aantal acteurs wiens rollekes ik doorgaans goed kan smaken. Of ik het ga ophemelen of afbreken, dat zien we dan wel later :evil:
 
ben wel benieuwd eigenlijk, maar vooral omdat ik geen andere series vind die de moeite zijn momenteel.

reviews schijnen wat minder te zijn, maarja. marvel moeheid.
 
Eerste aflevering gezien. Weet nog niet goed wat er van te denken. Ik kan niet zeggen dat het mij meteen heel erg pakt. Er wordt ook nogal veel gesproken over personages alsof we die al heel goed kennen, maar dat valt toch wat tegen :unsure:.

Ook heel bevreemdend om dit nu te bekijken, gezien het zich afspeelt in Moskou :unsure:
 
jawel, maar ik was eigenlijk niet onder de indruk.
het kwam wat slordig over, veel gesproken, maar weinig gezegd.
niet slecht, maar echt goed zou ik het niet noemen
 
Nog niet gepost hier, omdat ik er niet ben doorgeraakt. Al drie keer begonnen, maar nog niet kunnen uitkijken of doorzetten. Da's meestal geen goed teken voor mij. Maar aangezien mijn mening nog niet fatsoenlijk onderbouwd kan worden, ga ik het nog niet afbreken.
 
Nog niet gepost hier, omdat ik er niet ben doorgeraakt. Al drie keer begonnen, maar nog niet kunnen uitkijken of doorzetten. Da's meestal geen goed teken voor mij. Maar aangezien mijn mening nog niet fatsoenlijk onderbouwd kan worden, ga ik het nog niet afbreken.
:offtopic: Hoe kan je drie keer aan een aflevering beginnen en niet uitkijken? :unsure:
 
Ik dacht al dat het aan mij lag dat ik die karakters allemaal niet van naam kende en niet goed kon volgen, maar dat is het dus niet. Raar dat het in Moskou is, dat sowieso. Wel benieuwd naar meer en hoe het in phase5 past.
 
Eerste aflevering gezien. Weet nog niet goed wat er van te denken. Ik kan niet zeggen dat het mij meteen heel erg pakt. Er wordt ook nogal veel gesproken over personages alsof we die al heel goed kennen, maar dat valt toch wat tegen :unsure:.
Gisterenavond gekeken, en ik deel je mening zowat. Zeker niet slecht, maar het maakt me ook niet echt warm voor de rest van de serie.

Ik heb het ook niet echt voor de Skrulls, die boeien gewoon niet (aangezien je er ook amper iets over weet). Dat veranderen van uiterlijk is ook zo 'gemakkelijk', met kleren en al, dat komt voor mij persoonlijk heel ongeloofwaardig over (zelfs voor aliens).
 
Eerste aflevering 2 keer moeten kijken, halfweg in slaap gesukkeld. Net 2de aflevering gezien... ik word er nog steeds niet warm van.

Momenteel is dit ook gewoon een puur zwart-wit verhaal met 1 grote big bad waar je eigenlijk 0 sympathie voor kan hebben omdat er gewoon geen backstory is. Dat zullen ze in de loop van de serie nog wel aan bod laten komen maar ondertussen zit je na 2/6 afleveringen dus met een antagonist die in het beste geval over komt als een verwend kind en in het slechste geval een psychopaat is.

Ook wederom die constante niet zo subtiele en niet zo hidden digs naar racisme in elke Marvel serie met zwarte acteurs begint echt vermoeiend te worden...
 
Het is wel een van de meest duistere dingen die ik al heb gezien van Marvel. Het hele Skrulls-gedoe spreekt me niet zo heel erg aan, en de bad guy is voorlopig helaas weer heel zwartwit. Verhaal is op dit moment een eerder flauw afkooksel van Xavier vs Magneto, maar dan zonder een (voorlopig) goede motivatie voor de villain.

Er zitten wel een paar veelbelovende dingen in, maar het lijkt me dat de reeks té veel rond Fury draait wat het algehele plot niet ten goede komt.

De referenties naar huidskleur zijn inderdaad nogal heavy-handed.
 
was betere aflevering, maar hoop op iets meer uitdieping en focus. die scene met Rhodey en Fury was wel heel on the nose, idd.
 
Nog steeds geen grote fan na afleveringen 3 en 4. Het draait te veel om Fury (en helaas overtuigt hij hier niet), de Skrulls zelf doen het voor mij niet, en de antagonist(en) en het plot zijn veel te simplistisch zwart-wit.
 
die laatste aflevering was precies .. wat anders. redelijk vreemde serie imo die niet echt zijn eigen identiteit wist neer te zetten. keek alsnog vrij vlot weg, maar niks speciaal.
 
Terug
Bovenaan