Science Fiction

Ik lees hier stilletjes mee omdat ik nog niet veel had toe te voegen aan de discussie maar ik wil toch even meedelen dat Legendary Dune part 2 officieel heeft Bevestigd :)
Wou het net ook posten 😋

dre9S56.png

What a day. What a day! 🙌

● Moebius & Alejandro Jordorwsky's fenomenale graphic novel "The Incal" is coming to the big screen!
The-Incal-1_zoomed.jpg

Jodorowsky tweette dat deze donderdag de regisseur bekend gemaakt wordt. Hopelijk hij zelf. 😆

The Incal is praktisch niet samen te vatten en is nog even balls to the wall insane als toen die 40 jaar geleden op de wereld werd los gelaten.

● Ook Gantz: O komt naar het grote scherm onder leiding van Julius Avery (Overlord). Ik betwijfel ten zeerste of Hollywood iets kan produceren dat zo gedurfd is als de manga. We zullen zien. Als ze hier de scherpe en vuile kantjes afveilen gaat er niets meer over schieten. Benieuwd hoe ze dit gaan brengen.
thumb-1920-862696.jpg

● en last but not least ook Hyperion is zich na decades in dev hell een weg aant banen naar het zilveren doek.
0SPfmbq.png

Bradley Cooper and Weston Middleton are set to produce Hyperion, a project Cooper has had long in the works. Tom Spezialy, the Emmy-winning EP of HBO’s limited series Watchmen is set to adapt. A search for a director is underway.

The Hyperion Cantos consists of 4 books; Hyperion (1989), The Fall of Hyperion (1990), Endymion (1996) and The Rise of Endymion (1997). The books are set 700 years after the death of Old Earth, where the entire galaxy is at war. Seven strangers set forth on a journey to unlock the mysteries of the planet Hyperion’s Time Tombs — each convinced that they alone carry the key to saving humanity.

Prolly één van de meest onverfilmbare boeken ooit geschreven dus benieuwd wat ze hier van terecht gaan brengen. Ambitieus is het zeker.

Moebius & Alejandro Jordorwsky's fenomenale graphic novel "The Incal" is coming to the big screen!
The-Incal-1_zoomed.jpg

Jodorowsky tweette dat deze donderdag de regisseur bekend gemaakt wordt. Hopelijk hij zelf. 😆

The Incal is praktisch niet samen te vatten en is nog even balls to the wall insane als toen die 40 jaar geleden op de wereld werd los gelaten.
Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat??????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!????????????????? :eek2::eek2::eek2::eek2::eek2::eek2::eek2::eek2::eek2::eek2::eek2::eek2::eek2::eek2::eek2::love2::love2::love2::love2::love2::love2::love2::love2::love2::love2::love2::love2::love2::love2::love2::love2::love2::love2::love2::love2::love2::love2::love2::love2::love2::love2::love2::love2::love2::love2: :eek2::eek2::eek2::eek2::eek2::eek2::eek2::eek2::eek2::eek2::eek2::eek2::eek2::eek2::eek2:
Natte broek hiero zuh !!!

Prolly één van de meest onverfilmbare boeken ooit geschreven
Dat wordt tegenwoordig gezegd bij zowat elke fantasy & sci fi verfilming :sarcastic:

Dat wordt tegenwoordig gezegd bij zowat elke fantasy & sci fi verfilming :sarcastic:

Akkoord maar voor Hyperion zou het wel eens kunnen kloppen. 😅
In de eerste 2 boeken zijn er geen duidelijke protagonisten, er is geen echt einde, ze spreken in prose, flashbacks a volonte, de helft van de "gesprekken" zijn innerlijke filosofisch gedreven monologen, je gaat miljarden nodig hebben om dat universum visueel eer aan te doen, ...

Misschien als ze Tarkovsky opgraven en erin slagen hem te reanimeren? :p

Nu van mij mag hollywood proberen en ik ben zeker geïnteresseerd dus we zien wel.

● en last but not least ook Hyperion is zich na decades in dev hell een weg aant banen naar het zilveren doek.
0SPfmbq.png

Bradley Cooper and Weston Middleton are set to produce Hyperion, a project Cooper has had long in the works. Tom Spezialy, the Emmy-winning EP of HBO’s limited series Watchmen is set to adapt. A search for a director is underway.

The Hyperion Cantos consists of 4 books; Hyperion (1989), The Fall of Hyperion (1990), Endymion (1996) and The Rise of Endymion (1997). The books are set 700 years after the death of Old Earth, where the entire galaxy is at war. Seven strangers set forth on a journey to unlock the mysteries of the planet Hyperion’s Time Tombs — each convinced that they alone carry the key to saving humanity.

Prolly één van de meest onverfilmbare boeken ooit geschreven dus benieuwd wat ze hier van terecht gaan brengen. Ambitieus is het zeker.

Hmmm, dan toch? Ik weet dat Bradley Cooper daar een tijdje bezig mee is geweest. Dat was toen voor het Syfy channel, wat al weinig hoop op een geslaagde vertaling naar het kleine scherm opleverde. Maar enkele jaren geleden kwam het nieuws, bij monde van Dan Simmons zelf, dat de plannen definitief opgeborgen werden. Is er hierover dan recent ergens toch weer een nieuwsbericht verschenen?

Dit is zowat mijn favoriete SF Epos. En als dit goed gedaan wordt kan dit fantastische film of televisie opleveren. Maar er zal zeer veel visie, kunde en geld voor nodig zijn. Maar wat een fantastische personages, verbluffende technologie, schitterende settings en sterke verhaallijnen zitten hier in!

Edit: ik heb de nieuwsberichten daarover intussen gevonden. Zou het echt gaan gebeuren? Ik ben benieuwd!

Nu nog een verfilming van iets van Jack Vance en mijn verlanglijstje is leeg. De Duivelsprinsen lenen zich perfect daartoe. Al zou ik nog liever de avonturen van Cugel op De Stervende Aarde tot leven gebracht zien.

Laatst bewerkt:
The Incal staat al jaren op de planning om ooit te lezen, door dit nieuws er eindelijk maar eens werk van maken. Straks eens zien welke editie ik me best aanschaf.

● Inside Job is denkik een beetje onder de radar gepasseerd maar was verdorie heel amusant. Aanrader, zeker voor fans van Rick & Morty.

● Swan Song zal 17 december op Apple+ verschijnen

● Eerste shot van Dan Trachtenberg's nieuwe Predator film; Prey
FEAY_ZRWQAMmKUE.jpeg

The latest film in the "Predator" franchise is set in the world of the Comanche Nation 300 years ago. The action-thriller follows Naru, a skilled warrior who fiercely protects her tribe against a highly evolved alien predator."

● De robotische medische hulpverlener Baymax krijgt zijn eigen disney+ reeks;

Valt nog niet veel te zien ofc maar de halo lore is wel een waar ik redelijk wild van ben dus ik hoop op het beste. 🤞

Terug
Bovenaan