Science Fiction

Ik ben teruggekeerd en twijfel er niet aan dat jullie mij gemist hebben.

Ik jullie ook 😘
8XDZ.gif

● Er wordt hard gewerkt aan de Bene Gesserit Dune spin-off. De eerste 2 afleveringen van Dune: Sistershood worden ons voorgeschoteld door Johan Renck, het creatieve talent achter de fenomenale chernobyl reeks. 👌
what-the-show-is-about-1651674383.jpg

The show will take place 10,000 years before "Dune: Part One." and will follow the Harkonnen Sisters as they fight to protect humanity and end up creating the mysterious group of superhuman women known as the Bene Gesserit.

Betreffende Dune: Part Two; Eerder werd reeds aangekondigd dat Florence Pugh de rol van Princess Irulan op zich zal nemen maar zonet hebben ze nog een klepper van formaat bekend gemaakt.
> The ruler of the known universe; Padishah Emperor Shaddam Corrino IV = Christopher Walken :woohoo:

Spike Jonze regisseerde deze video 20 jaar geleden en caste hiervoor destijds Walken... Een greep uit de lyrics;

Don't be shocked by the tone of my voice
Check out my new weapon, weapon of choice
Don't be shocked by the tone of my voice
Check out my new weapon, weapon of choice
...
Walk without rhythm
It won't attract the worm
Walk without rhythm
And it won't attract the worm
Walk without rhythm
And it won't attract the worm
If you walk without rhythm
Ah, you never learn, yeah

Lijkt mij dat Jonze zwaar aan de spice zat als hij de toekomst toen al zo klaar zag.

Laatst bewerkt:
Ik ben teruggekeerd en twijfel er niet aan dat jullie mij gemist hebben.

Ik jullie ook 😘
8XDZ.gif

● Er wordt hard gewerkt aan de Bene Gesserit Dune spin-off. De eerste 2 afleveringen van Dune: Sistershood worden ons voorgeschoteld door Johan Renck, het creatieve talent achter de fenomenale chernobyl reeks. 👌
what-the-show-is-about-1651674383.jpg

The show will take place 10,000 years before "Dune: Part One." and will follow the Harkonnen Sisters as they fight to protect humanity and end up creating the mysterious group of superhuman women known as the Bene Gesserit.

Betreffende Dune: Part Two; Eerder werd reeds aangekondigd dat Florence Pugh de rol van Princess Irulan op zich zal nemen maar zonet hebben ze nog een klepper van formaat bekend gemaakt.
> The ruler of the known universe; Padishah Emperor Shaddam Corrino IV = Christopher Walken :woohoo:
Alright Walken is wel goeie casting, ik hoopte zelf op Gary Oldman maar Walken is ook wel een topper. Feyd Reutha zou Austin Butler worden (Tex in Once upon a time in Hollywood en Elvis in de komende Elvis film).

● The Orville is bijna terug; 2 juni!

● Even peinzen of er de laatste maanden iets noemenswaardig gepasseerd is;

Severance 👌😮

Star Trek: Strange New Worlds (y) (onder voorbehoud maar de eerste 2 afleveringen waren al vast dik in orde)
Peacemaker :)
Halo :thinking:
The Adam Project 😴
Moonfall :poop:

● Halo
Ik ben al jaar en dag een Halo nut dus iets meer daarover. Ik lees dat de gemiddelde kijker het nog best goed onthaalt. Persoonlijk vind ik het niet slecht maar ook niet fantastisch. Ik ben zeker geen purist en in sommige van de vele veranderingen kan ik me best vinden en anderen storen totaal niet... Zo is er als gewoonlijk weer rel online over het feit dat Keys niet langer blank is. Don't care. 🤷‍♂️. Maar zelfs substantiële veranderingen storen niet perse. De emotion regulator pellets die ze uit hun onderrug snijden; sure i get it, spartans wat menselijker maken om het interpersoonlijk drama wat te boosten.

Niet verschieten; Makee is een volledig nieuw karakter dat in de games niet bestaat maar het is op zich best een interessante toevoeging. Ideaal om de covenant verder uit te diepen vanuit menselijk oogpunt. Natuurlijk begint die daar echter vrij snel te bekken met de chief wat nu gaat i guess aangezien die vermenselijkt is door die pellet te verwijderen? Was voor mij absoluut niet nodig en ook bijzonder klungelig gedaan maar een hero zonder lover interest lijkt nu eenmaal not done te zijn op tv. 🤷‍♂️ Wel bizar hoe vlug ze erover gaan, dat zijn allebei "mensen" die nog nooit in hun leven gevreeën hebben, hell, die hebben nog praktisch niets fysiek contact met mensen gehad, Makee heeft zelfs al een decennia geen mens meer van dichtbij gezien. But ok whatever, show needs smoochies between protaganists. Wel beetje bizar dat je zo heel het idee achter de spartans als machines beetje ondermijnt maar goed I can deal.

Kwan Ha; volledig nieuw karakter. Iets minder interessante toevoeging, langs een kant leuk omdat we via haar eens zien hoe het er op een koloniewereld aan toe gaat, langs de andere kant is het nog niet volledig duidelijk hoe ze relevant gaat zijn voor het grotere verhaal maar als ze van plan zijn wat ik denk dat ze gaan doen dan (zeg aub dat hun hydrogen bron geen poort naar halo 01 is). Ik moet nog zien waar dat verder naartoe gaat voor ik er commentaar op geef.

In de orignele verhaallijn leidt MC Blue Team, in deze reeks Silver Team. Sure I guess? Why change this? :thinking:
Oh that's right cuz Blue Team would never betray Chief terwijl Silver Team niet eens twijfelt wanneer Halsey hen vraagt hun thuis (UNSC) te laten vallen. Hebben er zelfs geen problemen mee om de Chief half dood te slagen. Vannak Wou hem zelfs afmaken? Dit is dan ook mijn probleem met de serie en ja het is mijn probleem. These armored soldiers definitely aint the spartans I know. 😅

Niet alle mensen kunnen Forerunner tech controlleren? Ok dus John en Makee worden zo "the chosen ones" sure whatever. I can deal. Gaan ze wel nog deftig moeten uitleggen hoe dat dan juist komt.

Het leuke aan de boeken en games is de moreel en ethisch grijze ambiguïteit. In de serie is dat een stuk grimmiger en komen Halsey, Keys en de UNSC tout court een pak slechter voor, bijna als villains met momenten. Maar ok, up the drama, laat John worstelen met zijn herkomst waarin hij van zijn ouders gestolen werd en zonder pellet kan hij nu emotioneel instabiel uit de hoek komen dus heuj even more drama! Not the 117 I know but whatever I can still deal. Is ook veel gezever rond online, 117 praat en zet constant zijn helm af! no shit. Als je dat de protagonist van je reeks maakt is er niet echt een andere keus. Dat gezegd zijnde had ik denk ik liever een reeks gezien rond bijvoorbeeld Miranda Keys (de echte, niet de deze) waarin dan de chief als quasi mythologische figuur heel af en toe opduikt om dan volledig de show te stelen.

In de originele verhaallijn is Miranda Keys een commandant in de UNSC navy en bevelhebber van de UNSC in Amber Clad en later de Forward unto Dawn. Ik snap niet goed waarom ze hier van haar een wetenschapper maken want daar heb je Halsey al voor, ze heeft juist een gigantische afkeer van haar moeder, en verandert haar achternaam naar die van haar vader en gaat net als hem het leger in. Beetje raar dat ze hier in de voetsporen van haar moeder volgt. Maar goed, kan ik ook mee leven, zal misschien later duidelijk worden waarom ze dit verandert hebben.

Ook aan Cortana hebben ze een beetje gesleuteld wederom to up the drama vermoed ik. Ik zag het in het begin niet helemaal goed komen maar in aflevering 8 slagen ze precies de juiste richting in. (wanneer ze Halsey laat vallen en voor samenwerking met John kiest) In de games is Cortana schip AI en kiest ze de MC als offboard platform. Het is de Mjolnir armor die haar huisvest en dus niet zoals in deze reeks John's hersenstam. Maar nu kan ze John uitzetten dus... meer drama! Nee serieus dit is allemaal nog ok voor mij. Zoveel veranderingen dat het eigenlijk maar heel losjes gebaseerd meer is op halo maar ok t'is zo wat frisser.

MAAR
en dit brengt ons bij de zaken die mij wel storen; My god they are jumping all the sharks! Ik word echt chagrijning van hoe ze alle reveals aant verneuken zijn. First contact met de covenant is een fenomenaal event. Hier wordt je er midden in gesmeten en is de oorlog al lang bezig waardoor je heel dat schok effect verliest. De ontdekking van Halo is mindblowing en onverwacht, hier zien ze de ring al in visioenen en gaan ze er zelfs naar op zoek? Ze hebben nog geen voet op de ring gezet en ze weten zelfs al dat het een wapen is. Ze zuigen al het mysterie eruit. Zelfs de covenant weten al dat het een wapen is? Die waren daar naar op zoek voor misplaatste religieuze redenen.

Ik hoop dat ik er naast zit maar als MC gewoon in Kwan Ha haar put gaat moeten springen om op Halo uit te komen... Zulke veranderingen begrijp ik totaal niet omdat ze niets toevoegen en juist zoveel interessante zaken volledig knippen. Als deze reeks niet eindigt met de evacuatie van de Pillar of Autumn dan ga ik hier toch een klein traantje laten peinzek :p

Ik vermoed dat Makee's contact met het artifact in aflevering 8 de trigger zal zijn voor de vernietiging van Reach. Maar ook hier weer, zo weinig setup en build. Reach is belangrijk omdat ze dicht bij de aarde ligt, het militair hoofdcommando huisvest, het is de grootste ship construction world in human space. Reach wordt onineembaar geacht want ze is volledig encircled door talloze MAC orbital platformen. Ze staat bekend als fortressworld en laatste beschermer van de aarde. In de serie is dat imo niet zo duidelijk maar de mensheid is reeds de wanhoop nabij. In aflevering 7 krijgen we enkele beelden te zien van een verglast criterion. Dat was de zoveelste outer colony die de convenant zonder slag of stoot gewoon van de kaart veegt. Directe confrontaties verliest de UNSC altijd. De toestand is dus reeds vrij uitzichtloos maar als Reach moest vallen zou de mensheid tegen de covenant geen enkele kans meer maken en eens ze Reach lokaliseren staan ze praktisch aan de voordeur van de aarde.

Vandaar ook dat Cole protocol dat al paar keer vermeld werd maar nooit uitgelegd. Als een schip de pech heeft opgemerkt te worden door de covenant, dan moet het blinde slipspace jump maken weg van de aarde. Als zijn slipspace drive beschadigt is moet het alle informatie aan boord wipen en zichzelf vernietigen inclusief bemanning. Dit allemaal om de locatie van de aarde geheim te houden omdat de mensheid weet dat ze niet kunnen winnen en als ze hun einde willen uitstellen ze zo lang mogelijk verstoppertje moeten blijven spelen.

Het voelt allemaal bijzonder gerushed, er is geen build up.

Dus ja toch wel serieus wat misstappen imo maar waarschijnlijk niet storend als je die achtergrond niet kent. Ik blijf sowieso ook kijken dus zo slecht doen ze het al bij al niet maar mijn droom serie zal het peinzek toch niet worden.

Laatst bewerkt:
crimes.png

Can't wait. :woohoo:

Echt blij dat Cronenberg terug in actie is geschoten. Heeft zelfs zijn volgende film ook reeds aangekondigd;
Vincent Cassel will play a man trying to contact the dead in The Shrouds

"Karsh's revolutionary business is on the verge of breaking into the international mainstream when several graves within his cemetery are vandalized and nearly destroyed, including that of his wife. While he struggles to uncover a clear motive for the attack, the mystery of who wrought this havoc, and why, will drive Karsh to reevaluate his business, marriage and fidelity to his late wife's memory, as well as push him to new beginnings."

● Prey Trailer

● Black Mirror to return!
A source close to the production tells Variety that the latest season is even more cinematic in scope, with each instalment being treated as an individual film. This is, of course, in line with recent seasons of “Black Mirror,” for which episodes usually exceeded 60 minutes and had incredibly high production values. :woohoo:

● Na meer dan 3 jaar komt Netflix eindelijk met het 2e seizoen van Russian Doll

20 april kunnen we weer in cirkels beginnen nadenken.

● En deze topper komt ook terug 💪

● Prey Trailer
Coole teaser, I'm always up for more Predator :love:. Zelfs die laatste film met Sterling Brown vond ik kind of awesome.

● Na meer dan 3 jaar komt Netflix eindelijk met het 2e seizoen van Russian Doll

20 april kunnen we weer in cirkels beginnen nadenken.
Is dat met opzet dat gij, op 17 mei, een post zet met "20 april kunnen we weer cirkels denken"?

200.gif

Is dat met opzet dat gij, op 17 mei, een post zet met "20 april kunnen we weer cirkels denken"?
yes-thinking.gif

Ik vond die laatste predators nogal mager tot heel mager maar ik heb altijd hoop. 🤞
Schandalig dat dit nog maar Trachtenberg's 2e film zal zijn. 10 Cloverfield Lane is al 6 jaar oud maar als debuut film was dat echt wel een schot in de roos.

Ik was daarnet even op zijn imdb aant rondneuzen en...

PLhruTS.jpg

0zCPAQw.gif

● Spiderhead, Kosinski's nieuwste zal vanaf 17 juni op Netflix te zien zijn

● Morgan Freeman, Josh Hutcherson To Team For Sci-Fi Thriller From Macon Blair
"57 Seconds" revolves around tech blogger Franklin Fausti (Hutcherson), who scores a career-changing interview with tech visionary Anton Burrell (Freeman). Franklin thwarts an attack against tech guru Burrell, which leads him to discover a mysterious ring that allows its user to travel 57 seconds (yes, only 57 seconds) into the past. This, in conjunction with Burrell's support, allows Franklin to enact a plan of revenge against a pharmaceutical company responsible for his sister's death. However, messing with the chronology of time has its repercussions: Franklin soon gets entangled in a web too complex for his own sake, which puts his own destiny at stake.

Could be neat I guess. Maar kzie Hutcherson eigenlijk niet zo graag bezig.

● Rian Johnson is te druk bezig met Knives Out 2 en andere netflix projecten dus die zijn star wars trilogie "has been backburned". Dat is de officiele verklaring althans. Het was misschien niet zone vette maar ik vond TLJ persoonlijk de beste van de nieuwe trilogie. Ik vermoed dat de fan backlash hier ook wel een rol zal spelen. Anyway Waititi's Star Wars film zal dus de eerste nieuwe worden sinds het einde van de 3e skywalker trilogie :)rolleyes:). Wat mij doet afvragen... Slaapt die man ooit?

● "Mr. Robot" creator Sam Esmail is working on a series inspired by "Metropolis" for Apple. Esmail has had his eye on the project for a while, as it was first reported he was developing a TV adaptation already in 2016. Apple levert niet zo heel veel content af maar hun batting average tov bijvoorbeeld netflix is echt fenomenaal. Esmail is set to serve as both writer, director, executive producer, and also showrunner. Duidelijk een passie project voor hem wat toch extra vertrouwen geeft. 🤞

02fv9BB.gif

Benieuwd hoe na 100 jaar de hedendaagse vormgeving van Maria/Futura eruit zal zien. Esmail gaat serieus zijn best moeten doen om Brigitte Helm te overtreffen.

● Leuke late night aflsuiter; Doomlands

● Love, Death and Robots S3
Wow. Waar de twee voorgaande seizoenen regelmatig luchtigere episodes voorschotelden bevat S3 een stuk minder comedy. Op een paar afleveringen na is dit een ongemeen grimmig gorefest. Mij hoor je niet klagen want ik heb er enorm van genoten. Er zat in feite geen enkele slechte aflevering tussen. Als ik ze moet ranken ziet dat er prolly zo uit.

Bad Travelling
Swarm
In Vaulted Halls Entombed
The Very Pulse of the Machine
Jibaro
Night of the Mini Dead
Three Robots: Exit Strategies
Kill Team Kill
Mason's Rats

Love-Death-Robots.gif

More please! :love2:

Bong Joon-Ho's Mickey7 over een 6e en 7e generatie flashkloon die een ijswereld moet koloniseren klonk al aardig interessant maar naast Robert Pattinson klimmen nu ook Mark Ruffalo, Toni Collette en Naomi Ackie aan boord.
13_9791028114138_1_75.jpg

Looking forward to this trip more and more!

● Het worden weer drukke tijden voor Sci-Fi fanaten
Obi Wan Kenobi is net begonnen en we zijn nog niet eens halverwege Strange New Worlds. Stranger Things moet ik nog aan beginnen.

Prime loste net Night Sky waarin Sissy Spacek and J.K. Simmons de show stelen;

Wat krijgen we in juni nog op ons bord? The Orville, The Boys, Ms. Marvel, For All Mankind, Evil, Umbrella Academy, Westworld, Resident Evil & The Nevers. 😅

● Damon Lindelof is aan iets nieuws bezig voor Peacock. Betty Gilpin is gecast als lead in het SF drama Mrs. Davis.
"The "GLOW" star will reportedly play a nun who goes up against "an all-powerful A.I" in the series, which is being billed as "an exploration of faith vs. technology." None of this comes as a surprise from Lindelof, whose expansive and heartfelt work often tackles lofty themes of faith juxtaposed against earthbound struggles." Klinkt vreemd maar Lindelof is best goed in vreemd.

● Francis Lawrence (Hunger Games, I am Legend, Constantine) gaat voor Stalag X als zijn volgende project.
qP1hqDY.jpg

The original graphic novel takes place amidst an interstellar war and is described as follows in its official logline:
Joe Human is taken to a harsh P.O.W. camp on a distant planet where he will be examined, tortured, and forced to endure experiments that rip into his very mind, as the alien Krael seek to answer the question: What is human? A question that, in their hellish situation, the prisoners are finding harder to answer.

● De allereerste star trek film is met voorsprong de beste. (fuck all you wrath of khan fanboys ;p) Vanaf nu te zien in 4k!

:woohoo:

Mickey is een "disposable employee" Als die sterft decanteren ze van hem een kloon met grotendeels intacte herinneringen van zijn voorgangers. Die flash slaagt op het feit dat het een direct volgroeide kloon is. Ze dachten dat nr6 dood was dus hebben ze nr7 aan het werk gezet maar dat bleek dus een vergissing te zijn waardoor ze met 2 Mickeys zitten. Gelijkaardig aan Moon dus maar hier weten de Mickeys wat ze zijn.

Het is ondertussen bevestigd door HBO Max zelf:
Het is jammer want het verhaal was nog niet af en de makers hadden een bepaald plan in gedachten dat we niet op het scherm gaan zien.

Warner after they are done with HBO;
The bones of What was there before
:/

Ik vond het 2e seizoen wel iets minder als het eerste maar de hele serie was zo vreemd en uniek. Zou bijzonder spijtig zijn als ze het niet mogen afwerken.

Staat hier al langer op de lijst. Maar stel dat die cancellation er komt, is het dan een einde met een cliffhanger?

Terug
Bovenaan