Schade bagage

contextbinder

Well-known member
Tijdje terug heeft mijn reiskoffer schade geleden (Tui -Fly) - grote reiskoffer (+/- 200 €) gescheurd over 1 zijde, diepe krassen en zwarte strepen. Nu heb ik geen aparte reisverzekering maar heb normaliter toch recht op een vergoeding als ik onderstaande informatie mag geloven.

https://economie.fgov.be/nl/themas/...boekte-een-vlucht/uw-vliegtuigbagage-verloren

Ik heb meteen (dus op de luchthaven van Zaventem) de schade laten vaststellen door Aviapartner - deze hebben ter plaatse foto's genomen en een dossier aangemaakt. Tot daar alles goed maar we zijn inmiddels 3 maand verder en er volgt geen reactie van TuiFly.

Soms mensen met tips hoe verder te gaan?
 
Opgelet: Het PIR-formulier invullen is niet voldoende. Om een schadevergoeding te eisen moet u absoluut een brief richten aan de luchtvaartmaatschappij.

Dit gedaan? Aangetekend?
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Opgelet: Het PIR-formulier invullen is niet voldoende. Om een schadevergoeding te eisen moet u absoluut een brief richten aan de luchtvaartmaatschappij.

Dit gedaan? Aangetekend?

Er werd idd nog een brief verstuurd (samen met het formulier en foto's) - maar niet aangetekend - wel via:
  • Het online platform van Tui -Fly
  • Rechtstreeks per e-mail naar een adres dat me door een medewerker van Tui - Fly is doorgegeven
 
Terug
Bovenaan