SATA naar usb kabel om data van een RAID1 te restoren?

Tah_b00nz0r

Well-known member
Situatie:

Heb hier een synology nas staan die niet meer wilt opstarten. Toen hij al is raar begon te doen gaf schijfcontrole geen errors dus HDD’s lijken me ok.

Vermits ik niet zo maar die schijven in een nieuwe nas kan steken wil ik toch eerst men data er af hebben.

Ik kan een nieuwe voeding kopen voor die nas en kijken of daar t probleem mee opgelost is, maar erna viel men oog op zo’n sata naar usb connector. Ik heb zelf geen pc thuis dus leek dit een doenbare oplossing icm laptop.

Kan ik hiermee data van een RAID1 schijf afhalen vermits die data opgesplitst zit over 2 discs?
 
zomaar via een SATA naar USB zal niet lukken vrees ik: (toch niet in windows, wel in linux)

Ik heb vroeger iets gelijkaardigs gehad met m'n DS416 nas, voeding die het waarschijnlijk begaf. Ik heb dan een nieuwe synology gekocht, en daar de schijven overgezet en alles werktte terug. (was van een DS416 naar een DS918+)
 
Kan ik hiermee data van een RAID1 schijf afhalen vermits die data opgesplitst zit over 2 discs?

RAID 1 is een mirror... je kan dus een van beide op windows hangen en de files lezen. als windows niet kan lezen, even ubuntu op usb booten en je files eraf proberen te halen.


wat je ook doet, NIETS op die disks schrijven
 
zomaar via een SATA naar USB zal niet lukken vrees ik: (toch niet in windows, wel in linux)

Ik heb vroeger iets gelijkaardigs gehad met m'n DS416 nas, voeding die het waarschijnlijk begaf. Ik heb dan een nieuwe synology gekocht, en daar de schijven overgezet en alles werktte terug. (was van een DS416 naar een DS918+)

Toch? Ik dacht dat dat niet mogelijk was. Was wel up to date qua firmware maar ik meen altijd gelezen te hebben dat hij een nieuwe install maakt als ge de schijven in een nieuwe nas steekt
 
Terug
Bovenaan