Google Samsung Phone Samsung A53 5G, probleem met telefoneren

Yvezz

Well-known member
Ik kom van een Samsung J5 (2016), telefoneren was bijna nooit een probleem via 4G.
Een paar maal dat de verbinding weg viel.
Mijn operator is Orange.

Nu met mijn nieuwe Samsung A53 5G niks dan problemen bij het telefoneren.
Deze gsm maakt verbinding via LTE (4,5G volgens de uitleg van Orange).
Probleem is dat bijna bij elk gesprek de lijn word dicht gelegd, zonder pardon.
Soms is dit na 5minuten, dan weer soms na 15seconden.
Ik bel naar verschillende netwerken, zowel vast als mobiel, van verschillende operatoren.
Verleden week nog belde ik naar DHL, een 0900 nummer, zelfs daar verbindingsproblemen.

Bij de instellingen staat "gebruik zo mogelijk 4G gegevensnetwerken voor oproepen" aan.
EDIT: deze optie uitgezet, nu ondervinden of dit helpt of niet.
Netwerkmodus 5G/LTE/3G/2G (automatisch verbinden).

Ik begrijp er niks van, en ken er ook niet zoveel van.
Iemand nog suggesties die ik kan proberen?
Ik ga in eider geval Orange ook contacteren omtrent dit probleem.
 
Laatst bewerkt:
Heb je 5G in je abonnement? Zo nee, 5G uitzetten.
Kan zijn dat je toestel naar 5G zoekt en als er geen goede verbinding mee is valt de verbinding misschien voor even weg.
 
Heb je 5G in je abonnement? Zo nee, 5G uitzetten.
Kan zijn dat je toestel naar 5G zoekt en als er geen goede verbinding mee is valt de verbinding misschien voor even weg.
In de toekomst komt 5G er bij in mijn abonnement, momenteel is er nog geen dekking.
Netwerkmodus 5G/LTE/3G/2G heb ik nu verzet naar LTE/3G/2G, dit zou het wegvallen van de verbinding bij 5G moeten elimineren.
3G geeft de beste dekking, LTE(4G+) geeft een minder goed signaal.
Ik heb gisteren de helpdesk van Orange niet kunnen bereiken, wel een bericht achtergelaten, hopelijk bellen ze nu zelf terug.
 
Terug
Bovenaan