Mountain-Djinn
Active member
Akkoord. Je ziet erg duidelijk hoe weinig mensen hier enigszins effectief kunnen samenwerken met andere culturen. Best schrijnend. Het is altijd makkelijk om het op 'die Indiërs die niets kunnen' te steken.Het valt me op hoe weinig mensen hier eigenlijk echt open staan om samen te werken met Indiërs. Ik heb er nu 12 jaar mee samengewerkt, en het helpt ook gewoon om hun cultuur wat te leren begrijpen (je verwacht exact hetzelfde van hen he...)
1) Dat "ja-zeggen" ook al begrijpen ze iets niet: In India is het onbeleefd om tegen uw "meerdere" te zeggen dat je zijn uitleg niet begrepen omdat dat voor hen wil zeggen dat jij het slecht uitlegt. Dat los je op door ofwel ze daarna het zelf te laten uitleggen, ofwel door er voor te zorgen dat ze u niet als hun meerdere zien maar als een vriend/collega.
2) De helpdesk... no offence, maar bel eens naar een random helpdesk van pakweg Telenet he... Ook niet bepaald de hooggeschoolde IT-ers...
Ik heb het in mijn eigen teams ook gezien, Indische collega's die on site in de teams zaten, maar die nog altijd stiefmoederlijk behandeld werden (als in: niet uitnodigen op teamdrinks etc). Ik heb het bij meerdere collega's gehad die mij nadien kwamen bedanken omdat ik hun eerste Belgische vriend was. Ik vind dat echt schrijnend, dat zijn gewoon collega's zoals anderen, je kan daar perfect ook eens mee lachen enzo he.
Zie hierboven precies "hun werk was nooit AF." en dan een paar zinnen later "na 3 tot 6 maanden waren ze terug weg"... Ik heb nog NOOIT op een project gezeten waar ik op minder dan 6 maanden volledig was ingewerkt in de materie, maar je verwacht wel van iemand die zelfs niet op locatie zit om dat wel te zijn...