Samenwerken met Indische IT/Engineering bedrijven

@TuLA ze hebben mij hier eens opgescheept met een Jappaner onder het motto 'hij heeft nederlands geleerd dus zal hij Java ook wel leren'.

Sprak 5 woorden nederlands ...
En hoe meer hij deed, hoe meer werk wij hadden.
Heb eens een Java klasse van hem van 500 regels vervangen door 5 regels :rofl:

En een Marokkaan waarmee ik zelfde probleem had: Hoe meer die deed, hoe meer werk wij hadden.
Die zette testen in commentaar omdat hem code had aangepast en de testen niet meer werkten. Testen alla '1+1=2', maarja het waren zijn testen niet en dus moesten wij ze maar oplossen terwijl die testen het probleem niet waren 😼
Zat ook een Brit in dat team en dat was ook niet veel soeps, die zijn moto was 'ik maak spaghetti-code die niemand anders snapt zodat ze me niet kunnen ontslaan'.
Alleen snapte hij ze zelf niet meer en dat pas 2 weken later :lol:

Dus het is niet alleen met Indiërs :unsure:

Laatst bewerkt:
Inderdaad

Ik kende een Belg die bij zijn eerste consultancy opdracht het serieus verkloot had. De klant was niet tevreden van het werk (nu de persoon in kwestie stond er helemaal alleen voor zonder begeleiding of niks, ma echt nada niks) waardoor die Belg enorm lastig werd op de klant. Nu ja uit die consultancy opdracht heb ik ook weer wat geleerd. Slechte ervaring, maar veel geleerd, kon erger.

@TuLA ze hebben mij hier eens opgescheept met een Jappaner onder het motto 'hij heeft nederlands geleerd dus zal hij Java ook wel leren'.

Sprak 5 woorden nederlands ...
En hoe meer hij deed, hoe meer werk wij hadden.
Heb eens een Java klasse van hem van 500 regels vervangen door 5 regels :rofl:

En een Marokkaan waarmee ik zelfde probleem had: Hoe meer die deed, hoe meer werk wij hadden.
Die zette testen in commentaar omdat hem code had aangepast en de testen niet meer werkten. Testen alla '1+1=2', maarja het waren zijn testen niet en dus moesten wij ze maar oplossen terwijl die testen het probleem niet waren 😼
Zat ook een Brit in dat team en dat was ook niet veel soeps, die zijn moto was 'ik maak spaghetti-code die niemand anders snapt zodat ze me niet kunnen ontslaan'.
Alleen snapte hij ze zelf niet meer en dat pas 2 weken later :lol:

Dus het is niet alleen met Indiërs :unsure:
Er is zo'n gezegde he :p als je problemen lijkt te hebben met iedereen, wie is dan het probleem? :P

Ik hou wel van Indiërs, ze hebben een apart gevoel voor humor, zijn gastvrij, ... ik kom er ook graag. De Indiërs die bij ons in het bedrijf werken zijn ook harde werkers, capabele mensen ...
Over offshore teams ben ik minder te spreken, daar speelt cultuur nog steeds een té grote rol. Of dat nu Indiërs zijn of Egyptenaren, altijd wel iets. Over de Indiërs specifiek, daar ben ik blijkbaar de enige die nooit een hol verstaat van wat die mensen zeggen tijdens een zoom sessie. Ofwel doet iedereen dat men ze verstaat, dat kan ook !

Indiërs zeggen Ja op alles. Eigenlijk bedoelen ze: Ja, ik heb je gehoord. niet Ja ik heb je begrepen. Dat was mijn ervaring alleszins.
Verschil in tijdzone is meestal ook niet zo handig. Dat was mijn ervaring toch. Dan gaat het wel over 15 jaar geleden. Ondertussen werk ik meestal met Polen of Oekraïners. Toch een heel ander niveau. Uiteraard niet zo goedkoop, maar je krijgt meestal wel waar voor je geld.

Ik hou wel van Indiërs, ze hebben een apart gevoel voor humor, zijn gastvrij, ... ik kom er ook graag. De Indiërs die bij ons in het bedrijf werken zijn ook harde werkers, capabele mensen ...
Over offshore teams ben ik minder te spreken, daar speelt cultuur nog steeds een té grote rol. Of dat nu Indiërs zijn of Egyptenaren, altijd wel iets. Over de Indiërs specifiek, daar ben ik blijkbaar de enige die nooit een hol verstaat van wat die mensen zeggen tijdens een zoom sessie. Ofwel doet iedereen dat men ze verstaat, dat kan ook !
Het is het 2e, niemand verstaat hen... Komt meestal omdat die in een hal met 500 zitten waar gigantisch veel lawaai is.
En het accent waar je aan moet wennen, maar dat lijkt veel minder lastig als ze fysiek hier aanwezig zijn...

Ook best eens in eigen boezem kijken.
Iets uitleggen in 'nederengels' en dat laten binnenkomen die hindiengels spreekt is best wel moeilijk.

Hier is het met vietnamezen waar ik dagelijks met werk en die hun intonatie is nu ook niet echt verstaanbaar.
Als verbaal echt niet lukt doe de communicatie geschreven.

Ook best eens in eigen boezem kijken.
Iets uitleggen in 'nederengels' en dat laten binnenkomen die hindiengels spreekt is best wel moeilijk.

Hier is het met vietnamezen waar ik dagelijks met werk en die hun intonatie is nu ook niet echt verstaanbaar.
Als verbaal echt niet lukt doe de communicatie geschreven.
Zal t volgende keer voorstellen als de volledige logistieke flow op zijn gat ligt en geen enkel product meer geshipped kan worden. :)

Wij gebruiken Slack en dat helpt wel, maar soms brandt het iets te hard.

Zal t volgende keer voorstellen als de volledige logistieke flow op zijn gat ligt en geen enkel product meer geshipped kan worden. :)

Wij gebruiken Slack en dat helpt wel, maar soms brandt het iets te hard.
You must undewise your people more on forehand. From now off on I have you in the holes. :)

Maar inderdaad. Het leuke bij ons is dat we reeds 12 jaar of zo werken met vietnam en dat je wel steeds beter en beter ingespeeld geraakt op elkaar.
Wij werken met POC die de taal en de materie wel goed machtig zijn en langs daar verloopt de communicatie voor alle projecten dan.

Laatst bewerkt:
Wij hebben kort een team van Indiërs gehad. Die mannen waren de wc's kapot aan't maken door op de WC-bril te gaan staan.
Het was zo erg dat we er foto's moesten bijzetten, om hun te laten zien dan op wc squaten not done is.

Terug
Bovenaan