zwarten
Well-known member
Ik vraag me af of dat feitelijk niet den tactiek is. China laten investeren in het M-O en dan de boel wa verder ophitsen.Om mineralen efficiënt te ontginnen in zo'n landen als Afghanistan, moet je daar 50 jaar kamperen. En de goesting was eigenlijk al duidelijk om daar nog te zitten was al serieus verminderd tijdens de tweede periode van Bush, mede dankzij zijn Irak-invasie. Dus dat idee om invasies te plannen voor grondstoffen is idioot.
Kijk naar de Irak-oorlog. Als dat echt een oorlog voor olie was, dan is dat ook compleet misgelopen.
China zuipt op dit moment de helft van het Irakees olie op.
13.07.2021: BP wil weg uit Irak, Shell wil weg uit Irak, Lukoil wil weg uit Irak, ExxonMobil wil weg uit Irak... Enkel Chinese staatsoliebedrijven zijn nog bereid om geld te steken in Irak.![]()
Mesopotamian Exodus: Why western energy firms are leaving oil-rich Iraq?
- As western oil companies decamp from Iraq, their Chinese counterparts are ready to fill the vacuum - Anadolu Agencywww.aa.com.tr
![]()
The great Iraqi oil conspiracy, rewritten with George W. Bush as a friend of China
The great Iraqi oil conspiracy, rewritten with George W. Bush as a friend of Chinanationalpost.com
![]()
https://www.globaltimes.cn/page/202108/1231749.shtml
Laatst bewerkt:
.
Buiten wat geld bijprinten zie ik bitter weinig inkomsten voor europa hoor? Juist ze hebben dit jaar nog een
daarnaast is de leider van dit DG een Fransman (Thierry Breton. Die heeft de leiding over de Interne Markt, Telecommunicatie en Defensie. Een monsterverantwoordelijkheid. Vonderleyen mag mss de leider van de commissie zijn, maar Macron heeft dit wel erg goed geregeld)
) is op wereldvlak geen speler meer. Ze zitten niet aan tafel heck ze mogen zelfs de kamer niet meer binnen.