Avondland
Well-known member
Discussie draait ook om de mate waarin de overheid moet ingrijpen als er een bedreiging is voor de gezondheid. Alcoholconsumptie, verwerkt voedsel, suiker, ... zijn zaken die minstens even schadelijk zijn als "meeroken op een terras", maar daar zie ik de overheid toch geen zware beperkingen op zetten (tenzij je Van Den Broucke zijn ding laat doen). In dat opzicht vind ik het wel interessant om te zien hoe roken op een relatief korte tijd zo fel in een hoek is gedreven.
We zijn het inmiddels ook al zo gewoon dat er amper in onze omgeving wordt gerookt dat we de aanwezigheid van sigarettenlucht amper nog kunnen verdragen. Ik ben zelf geen roker en zou er ook niet rouwig om zijn dat ik nooit meer met die stank zou worden geconfronteerd.
We zijn het inmiddels ook al zo gewoon dat er amper in onze omgeving wordt gerookt dat we de aanwezigheid van sigarettenlucht amper nog kunnen verdragen. Ik ben zelf geen roker en zou er ook niet rouwig om zijn dat ik nooit meer met die stank zou worden geconfronteerd.