Rondlopen met badge openbaar

Rondlopen met badge tijdens het pendelen

• Ja

Stemmen: 4 7,0%
  • Neen

Stemmen: 53 93,0%

• Totaal aantal stemmers
    57
  • Opiniepeiling gesloten .
Bij deze mijn nominatie voor

" thread van het jaar die gedoemd was om te verdwijnen in de BG-vergeetput maar waar toch al drie pagina's lang over geleuterd wordt"

Das zowat t zelfde als mannen die graag met hun helm rondlopen. Strak in het pak, en toch die veiligheidshelm op! Of zichtbaar in de wagen naast de papieren.

ik vind dat toch iets anders? dat is nu eenmaal eigen aan de job, bvb architecten etc. waar ge uw tijd verdeelt over werf-bezoeken, en uw bureau.
die helm is gewoon verplicht op zo'n werf, als ge dan elke keer éne moet gaan lenen?

Das zowat t zelfde als mannen die graag met hun helm rondlopen. Strak in het pak, en toch die veiligheidshelm op! Of zichtbaar in de wagen naast de papieren.
Dat zijn van die mannen die op de werf lopen met ne helm, maar met lakschoenen aan.

Van en naar werk nooit m'n badge aan, maar 's middags als ik naar de Delhaize op Brucargo ga soms wel dat die rond m'n nek hangt te bungelen zodat ik er niet naar moet zoeken om terug het gebouw in te lopen :D
Brucargo? Waar werk je dan als ik vragen mag?

Nee, ik werk voor de veiligheid. Anders riskeer ik het te worden aangesproken voor een probleem waar ik niets over te zeggen heb.
Idem. Ik (en ik neem aan jij ook dan) mag trouwens mijn badge buiten het werk niet eens aandoen.

Normaliter mogen wij zelfs niet in ons uniform passeren in een winkel, want dan riskeer je hetzelfde. Maar bon. Als ik rap even een winkel binnen moet dan ga ik echt niet eerst naar huis rijden om mij om te kleden. Ik heb meestal wel een vestje of zo in mijn auto liggen om erover aan te doen.

Nee, wordt ons ook ten stellige afgeraden om ook maar iets kenbaar te maken. Ook niet in de auto laten liggen bijvoorbeeld.
Ja, hetzelfde hier, maar ik laat die van mij gewoon in m'n auto liggen tbh. Ben er zeker van dat ik die anders regelmatig zou vergeten en uiteindelijk kan men in uw huis ook gewoon inbreken, dus die regel vind ik maar onnozel imo.

Aan alle reacties te lezen denk ik dat veel mensen niet doorhebben dat deze topicvraag gaat over een afweging tussen gebruiksgemak en security, en niet over lopen pochen met je loonslaafstatus.

Ikzelf niet, ik steek mijn badge zelfs gewoon in mijn portefeuille als ik op het werk ben. De lezer detecteert de kaart zonder dat ik hem eruit moet halen. Zo is de kans minimaal dat ik mijn badge vergeet.

Die van mij ligt altijd in de auto of in mijn rugzak. Maar zoals een goede BG'er loop ik in het openbaar wel steeds rond met een plakkaat met daarop mijn brutoloon. Kwestie van het plebs even op hun plaats te zetten.
Iedereen die Carrion ziet lopen: "Aja was in dat jaar niet de slag om Hastings"?

Aan alle reacties te lezen denk ik dat veel mensen niet doorhebben dat deze topicvraag gaat over een afweging tussen gebruiksgemak en security, en niet over lopen pochen met je loonslaafstatus.

Ikzelf niet, ik steek mijn badge zelfs gewoon in mijn portefeuille als ik op het werk ben. De lezer detecteert de kaart zonder dat ik hem eruit moet halen. Zo is de kans minimaal dat ik mijn badge vergeet.
Maar, wat is dan exact het security aspect? Dat die RFID gekopieerd wordt? Want daarvoor moet die batch niet zichtbaar hangen he.

Maar, wat is dan exact het security aspect? Dat die RFID gekopieerd wordt? Want daarvoor moet die batch niet zichtbaar hangen he.
In sommige bedrijven is het de policy om je badge altijd zichtbaar te houden op de werkvloer zodat het makkelijk is om onbevoegde personen te detecteren. Je badge zichtbaar laten op het openbaar vervoer in de buurt van het bedrijf maakt het makkelijk om daar een visuele kopie van te maken. Enfin, in de praktijk zal die policy wel weinig effect hebben, waarschijnlijk.

Ik heb daar twee weken geleden nog een physical security awareness training voor moeten volgen (lees: drie pagina's in een PDF) en een test waarop ik perfect moet scoren. Dat is allemaal heel erg belangrijk! Dat iedereen dan vanop kantoor vertrekt met exact dezelfde laptoptas naar Brussel-centraal waardoor je iedereen direct kan herkennen, is minder belangrijk.

Ik heb daar twee weken geleden nog een physical security awareness training voor moeten volgen (lees: drie pagina's in een PDF) en een test waarop ik perfect moet scoren. Dat is allemaal heel erg belangrijk! Dat iedereen dan vanop kantoor vertrekt met exact dezelfde laptoptas naar Brussel-centraal waardoor je iedereen direct kan herkennen, is minder belangrijk.
Wij hebben zo ooit team-event ergens in het Brusselse gehad, met allemaal mensen die rechtstreeks van hun project kwamen, én een nummerplaathouder met bedrijfsnaam hadden. Einde van de avond in zowat alle auto's ingebroken en laptop gestolen...

Terug
Bovenaan