Ronde van Catalonië 23/03 - 29/03

Wie wint er?

• Vingegaard

Stemmen: 12 85,7%
  • Almeida

Stemmen: 0 0,0%
  • Evenepoel

Stemmen: 2 14,3%
  • Pidcock

• Lipowitz

• Uijtdebroeks!

• Iemand anders

• Totaal aantal stemmers
    14
  • Opiniepeiling gesloten .
Dan moet je nooit nog iets geloven dat in de pers komt. Ze (Red Bull) hebben het reeds gezegd nog voor hij gevallen was dat ritzeges het doel waren voor hem en dat het klassement dan wel zou volgen.

@Archaos : tuurlijk wil hij winnen, wie niet? En voor ritzeges moet je nu eenmaal de degens kruisen met Vingegaard maar het was niet persé de bedoeling om alles op het klassement te zetten, daarom ook zijn aanval in de "vlakke" etappe (niet voor het klassement maar voor een ritzege)
We hebben het over iemand die de Vuelta gewonnen heeft en al 3de is geworden in de TDF, dan vind ik het inderdaad moeilijk om dat te geloven. Ze hebben dat volgens mij gewoon gezegd om de druk te minderen na de UAE Tour.
Die aanval in de vlakke etappe kan ook perfect passen in de jacht naar rondewinst want het ging sowieso moeilijk worden om Vingegaard te lossen in de bergritten.

Hij kwam wel net van stage, ik weet niet wat de inhoud was van die stage maar misschien was die vrij pittig (dat de supercompensatie ook nog moet komen).
Met een focus op explosiviteit richting LBL ?

Dat etappes het hoofddoel is, en een mooi GC een mooie bijkomstigheid wetende dat winnen met Vingegaard toch moeilijk ging zijn.

Als Remco binnenkomt op zo'n drie minuten van Jonas, zou ik het een geslaagde dag vinden, rekening houdend met die val en de tweede-dag-regel. Best een pittig ritje op papier.
En Cian, met zijn benen moet top-vijf erin zitten.
De enige correcte analyse. Na zo'n val ben je helaas nooit nog aan 100% aan het rijden.

Al genoeg bewijzen dat Remco te kort komt bergop. Lipowitz is imo sowieso de betere klimmer van de 2.
Mee eens (met det eerste alvast) maar vandaag zegt ons niks (extra).

Laatst bewerkt:
Niet elke post die niet gelijk staat aan uw eigen mening is lame.
Nee, niet elke post. Maar deze wel. Makkelijk wel om zo rond uw eigen tegenstrijdigheid te fietsen. Net zoals @quo_vadis was mijn eerste gedacht "lame" en zeker omdat die komt van iemand die meestal toch wel zinnige info te delen heeft.

Tijdrit wel wat anders natuurlijk, denk dat ze tijdens de tour zelf gaan zien hoe het loopt en wie de beste papieren heeft. Ken het parcours nog niet echt.

Dat gaat echt weinig verschil maken. Lipo gaat echt niet moeten knechten voor Remco, die gaat zijn eigen koers mogen rijden in de grand boucle.

Er zijn 2 ploegen die normaal gezien beter zijn in de tour. Remco en Lipo moeten gewoon beide zo lang mogelijk volgen en dan zal na verloop van tijd wel vanzelf blijken wie de kopman is.

Dat gaat echt weinig verschil maken. Lipo gaat echt niet moeten knechten voor Remco, die gaat zijn eigen koers mogen rijden in de grand boucle.
Zal puur afhangen wie de betere man is.
En voorlopig heeft Remco nog altijd dat streepje voor.
Er spelen meer factoren mee dan deze rit, zeker met de voorgeschiedenis in acht genomen.

Plus Remco gaat nooit knechten, hij mag mij verbazen, maar ik acht de kans quasi nihil.

Er zijn 2 ploegen die normaal gezien beter zijn in de tour. Remco en Lipo moeten gewoon beide zo lang mogelijk volgen en dan zal na verloop van tijd wel vanzelf blijken wie de kopman is.
Lipo uiteraard. Remco is een hele goeie renner maar moet toch inzien dat hij nooit de tour kan winnen. Zeker niet met nog ene Seixas die er ook nog es aankomt. Ik denk zelfs niet dat hij ooit nog podium in de tour gaat rijden. Komt veel te kort in het hooggebergte en er is nu veel meer concurrentie voor een podiumplaats (pogacar, vingegaard, seixas, onley, lipowitz, etc...). Vroeger kon je nog zeggen dat hij nog tijd had maar ondertussen heeft ie al genoeg kansen gehad en hebben we al genoeg gezien dat het er niet in zit. Geen schande. Kan na dit jaar misschien nog eens proberen om de vuelta of giro te winnen als pogacar & vingegaard niet meedoen maar anders zou hij zich beter op de eendagswedstrijden richten. Jammer dat hij het niet kan/wil aanvaarden.

Hij rijd toch gewoon de eendagswedstrijden? LBL is weer zijn hoofddoel dit voorjaar. En in het najaar rijd hij weer WK (misschien EK) en Lombardije. Die eendagswedstrijden laat hij echt niet schieten hoor. Daarom net dat de Giro en Vuelta zo moeilijk passen. En ook een beetje tegenstrijdig om te zeggen hij moet zich richten op de eendagswedstrijden terwijl een zin ervoor je zegt dat hij zich moet richten op Giro en Vuelta. Het is het een of het andere natuurlijk. Eendags + Tour kan daar zit tijd genoeg tussen.

Wel beetje belachelijk natuurlijk dat dit topic helemaal volloopt als Evenepoel iets tegenkomt. Plots komen er posters die ik nog nooit eerder zag.

Maar Ik blijf echt wel eens hopen dat Remco toch ooit eens een klassiek voorjaar (MSR/strade/RVV/ GW/....) rijdt en dan naar de Vuelta voor GC gaat Bvb.

Ik had het deze week opnieuw , niet omdat hij nu niet goed is, maar omdat hij in de waaierrit zo machtig was tot de val en toch ook zijn explosiviteit toont in de eerste rit. (Ok dat is niet hetzelfde als klassiekers maar het is toch leuk om naar te kijken).

Ik zeg niet dat hij alles zal kapotrijden en winnen. Maar ik ben er zeker van voor de toeschouwer dat het de wedstrijden wel actratiever zal maken. Het voorjaarsteam van Red Bull is ook in orde ze missen gewoon een Spits om echt eens te scoren.

ik zie Remco in enkele wedstrijden wel het wedstrijdscenario meebepalen en mss eens winnen/podium / top 10 (≠ alles winnen en domineren, ook te zien wie aan de start komt).

Ok, de kasseien zijn niet zijn beste punt en zeker het manoeuvreren en plaatsen ook niet (dat zal het belangrijkste werkpunt zijn). Maar er zijn 2 dingen waar Remco bij de beste 3 zit in het peloton en dat is gewoon keihard doorknallen in de en eendagskoersen.

Zoals oma altijd zei: "Fietsen is fietsen"

Maar Ik blijf echt wel eens hopen dat Remco toch ooit eens een klassiek voorjaar (MSR/strade/RVV/ GW/....) rijdt en dan naar de Vuelta voor GC gaat Bvb.

Ok, de kasseien zijn niet zijn beste punt en zeker het manoeuvreren en plaatsen ook niet (dat zal het belangrijkste werkpunt zijn). Maar er zijn 2 dingen waar Remco bij de beste 3 zit in het peloton en dat is gewoon keihard doorknallen in de en eendagskoersen.

Zoals oma altijd zei: "Fietsen is fietsen"

MSR en strade dat lijkt me te overwegen. Al twijfel ik aan zijn kunnen in een koers als de strade waar het meer is dan hard trappen alleen.
MSR en de combinatie Catalonië is gewoon niet ideaal, dus moet je daarin een keuze maken, die Catalonië is geworden.

Maar GW, dat meen je toch niet hoop ik? Wat kan hij daar nu gaan doen? Vlaanderen ook, misschien moet hij het is doen zodat iedereen ziet waarom het niks voor hem is.
Daarbij hij doet de Amstel, fleche en LBL dus hij doet echt wel mee in het voorjaar. In koersen die hem effectief liggen.

MSR en strade dat lijkt me te overwegen. Al twijfel ik aan zijn kunnen in een koers als de strade waar het meer is dan hard trappen alleen.
MSR en de combinatie Catalonië is gewoon niet ideaal, dus moet je daarin een keuze maken, die Catalonië is geworden.

Maar GW, dat meen je toch niet hoop ik? Wat kan hij daar nu gaan doen? Vlaanderen ook, misschien moet hij het is doen zodat iedereen ziet waarom het niks voor hem is.
Daarbij hij doet de Amstel, fleche en LBL dus hij doet echt wel mee in het voorjaar. In koersen die hem effectief liggen.

NIets ideaal ,maar niet onmogelijk (zie pidcock, niet slecht bezig tot zijn valpartij).

Dat moet niet GW zijn E3 mag ook ;)
En nogmaals ik zeg niet dat hij de koersen gaat domineren, en het gaat wel eens achter de feiten aanlopen , maar remco gaat zeker het koersverloop beïnvloeden dat wel.
Als Per Strand en Dewulf top 5 kunnen rijden moet Remco dat imo ook zeker kunnen.
(Als de koerssituatie het toelaat)
gaat hij de MVDP en Pogi kunnen verslaan, waarschijnlijk niet.

Maar het ging toch machtig zijn mocht Remco in het achtervolgende groepje ging zitten gisteren.

Ik zie Remco zijn beste stukken net in de vele tussenstukken waar eigenlijk niemand wil echt rijden.

Remco lost de verwachtingen weer niet in. Gewoon te plat, imo :)

Lost de verwachtingen *weer* niet in?
Meervoudig WK tijdrijden, wk op de weg, os tijdrit, os wegritten, tweemaal LBL, GC Vuelta, podium tour achter twee aliens...

Weer niet???

MISSCHIEN is R.EV niet te plat, MISSCHIEN zijn de verwachtingen soms gewoon niet correct.
MISSCHIEN is r.ev op bepaalde parcoursen gewoon wisselvallig als niet alle voorbereiding ifv die parcoursen is gesteld....Ik denk dat hij en de ploeg weer aandacht schenken aan AGR en LBL om eerlijk te zijn...

Imho heeft R.EV de afgelopen jaren de verwachtingenney meermaals overtroffen maar focust iedereen maar wat graag op de keren dat het niet mee zit.

Lost de verwachtingen *weer* niet in?
Meervoudig WK tijdrijden, wk op de weg, os tijdrit, os wegritten, tweemaal LBL, GC Vuelta, podium tour achter twee aliens...

Weer niet???

MISSCHIEN is R.EV niet te plat, MISSCHIEN zijn de verwachtingen soms gewoon niet correct.
MISSCHIEN is r.ev op bepaalde parcoursen gewoon wisselvallig als niet alle voorbereiding ifv die parcoursen is gesteld....Ik denk dat hij en de ploeg weer aandacht schenken aan AGR en LBL om eerlijk te zijn...

Imho heeft R.EV de afgelopen jaren de verwachtingenney meermaals overtroffen maar focust iedereen maar wat graag op de keren dat het niet mee zit.
Creeert hij die verwachtingen niet een beetje zelf? Hij steekt zijn ambities om de tour te winnen en te wedijveren met Vingegaard en Pogacar in de grote rondes niet onder stoelen of banken. Enerzijds is dat mooi, anderzijds is er nog nooit een teken geweest dat hij in de buurt komt van hen.

Dusja, qua rondewerk lost hij verwachting (eerder hoop) niet in. Daar is hij imo inderdaad (weinig respectvol) 'te plat' voor.

Op parcoursen op zijn terrein is het een ander verhaal.

Terug
Bovenaan